zo jaloers en verdrietig

hoi meiden,

ik zit met iets waar ik me best wel voorschaam.
Ik ben super onzeker… Ik ben 18 jaar en heb 2 jaar een relatie met mijn vriend.
Ik ben super gek op hem… Maar hij is ouder dan mij en heeft al 3 relaties gehad.
Hij heeft met de laatste 2 meisjes ook samengewoond…
Met zijn ex voor mij heeft hij 4 jaar een relatie gehad en ze zijn al gauw gaan samen wonen ( zij werkt en heeft ook inkomen en ik niet)

Ik ben zo jaloers op wat zij hadden. Ik ben zo jaloers op haar omdat zij al haar diplomas al heeft en al een baan heeft.

Ik voel me zo onzeker en verdrietig… Ik heb ook contact gehad met zijn ex… en toen ben ik zo veel over hun relatie te weten gekomen. ze gingen elke maand een wekend weg. ( wij zijn maar 3 x een weekend weg geweest) Ze woonden samen. Zij is mooi, slim, meer van zijn leeftijd…

Vandaag stuurde ze mij e-mails van hun… ook waarin hij schijft hoeveel hij van haar houd enzo…

Ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan en ben zelf ook niet ervaren op relatie gebied…

Waarom ga je zoveel met haar om? Gewoon niet doen.

Ik vind het raar dat je de ex van je huidige vriend tegenkomt en met haar omgaat.
Als het je zoveel pijn doet, waarom nog met haar omgaan?
Zoiezo lijkt het me niet echt een gezond.
Probeer jezelf niet te vergelijken met anderen en zie jaloezie niet iets waarbij je machteloos staat. Heeft ze iets gedaan wat je graag zou willen doen? neem het heft in handen en ga het ook doen.

Probeer wel je gevoelens te onderzoeken en te bekijken wat realistisch is en wat niet. (in de zin van: ben je jaloers op haar?? of jaloers op wat ze heeft gedaan. Zie je jezelf dat ook doen of zeg je eigenlijk: nooit van m’n leven, ik ben gewoon boos/jaloers dat ze iets fantastisch bereikt heeft in haar leven)

Ga niet boos en verdrietig zijn omdat ze toen ze X aantal jaar was, dit en dit en dit heeft gedaan.

Als je het graag wil doen, dan ga je ervoor, ookal ben je jonger/ouder.

Blijf realistisch. Welke 18-jarige woont nu samen en gaat iedere maand weekendjes weg? Vrijwel niemand, want op je 18e zijn de meeste mensen nog aan het studeren, hebben ze het geld niet, of hebben ze nog niet eens een relatie.
In die zin is het helemaal niet gek dat jullie niet samenwonen en (nog) niet zo vaak weggaan. Jaloers hoef je niet te zijn, want in de toekomst komt dat heus wel. Het hoort gewoon bij ouder worden en het hebben van een stabiele relatie, het zegt niks over het feit dat jullie nu een minder goede relatie hebben omdat jullie dat nog niet samen doen, dat is appels met peren vergelijken.

Wat betreft zijn ex, als het je inderdaad zoveel pijn doet, kap dan met dat contact. Wat heb je er aan om allerlei dingen te weten waar je zelf alleen maar verdrietig van wordt? Ja, natuurlijk hield hij van haar, ze woonden samen. Maar die mailtjes lezen, dat zijn dingen waar je geen bal mee opschiet en alleen maar ongelukkig van wordt. Ik denk dat niemand in een beginnende relatie blij wordt van gesprekken teruglezen van je nieuwe vriend(in) en zijn/haar ex, dat is voor iedereen stom en pijnlijk.

Oftewel; wees niet verdrietig en jaloers, maar blij met wat je hebt. Gebeurt is gebeurt, hij is nu met jou. Pijnig jezelf niet langer met het uithoren van zijn ex, je gaat toch niks horen waar je wel blij van wordt + het doet er momenteel niet meer toe want ze zijn uit elkaar.

^Eens

1. Het is niet voor niets uit met de relatie voor je
  2. Jullie zijn niet te vergelijken met elkaar; elke relatie is anders
  3. Je gaat niet beter in je vel zitten als je met haar erover praat (de vraag waarom dat plaatsvindt laat ik achterwege); wat maakt je verder zo onzeker? De gedachte dat je niet goed genoeg bent? Laat hij je wel goed genoeg voelen of haal je jezelf vooral naar beneden doordat je je vergelijkt met anderen?

Ik merk dat je jezelf best wel veel vergelijkt met de andere ex’en. Je vergelijkt jezelf omdat je onzeker bent. Maar waarom zou je dat nou doen? Zo word je er nog onzekerder van. Een goed trucje hierbij is om te kijken naar wat jullie relatie was en wat jullie relatie nu is. Waarschijnlijk zie je dat hij steeds beter is geworden en daar word je NIET onzeker van.