Zo groen als gras ..

[i]Ik ben 16 jaar & ik heb nog nooit een vriendje gehad en ik heb ook nog nooit gezoend. Ik heb erg ‘verlangen’ naar een vriendje, ik mis iets. Iemand die er voor me is, iemand die me accepteert zoals ik ben & die me lief heeft.

Ik ben wel een aantal keer verliefd geweest, maar dat liet ik altijd overwaaien, ik durfde geen stap te zetten.

Nu ben ik verliefd op 'n lieve jongen. Hij is niet echt knap, maar enorm lief. Deze keer wil ik er wel ‘werk’ van maken, maar ik weet niet hoe. Ik ben best een schijterd & het hem zo recht vragen durf ik niet goed. Nu zit valentijnsdag er natuurlijk aan te komen, moet ik daar misschien iets mee doen? Ik ben ook bang voor z’n reactie, ik ben best onzeker.[/i]

Ik heb precies het zelfde :’) nja upje. :slightly_smiling_face:

Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven.

bij ons hebben we een rozen-actie voor valentijnsdag!
misschien is er bij jou op school ook wel zo’n actie! :grinning:

Precies! Heb je hem al op msn of hebben jullie elkaar nog nooit gesproken? als we dat weten is t mss ook wat makkelijker om je te helpen denk ik :blush:

[i]Bij ons hebben we dat helaas niet!
Maar bedankt voor je reactie!

~ upp![/i]

Gewoon doen.

Het helpt als je je niet concentreert op alles wat je je onzeker maakt en je ‘verlangen’. Ik heb altijd het idee dat mensen (ook jongens dus) zoiets onbewust waarnemen. Bovendien concentreren op leuke dingen maakt jezelf ook een stukje vrolijker :slightly_smiling_face:
Tja, het blijft toch doodeng om een stap te zetten, I know. Maar als ik jou was zou ik toch zoiets doen. Nog eens in het kader van jongens zijn ook mensen, als hij je ook maar een beetje leuk/aardig vindt snapt hij ook heel goed dat je het eng vindt.
Helaas kan ik niet in de toekomst kijken om te zeggen dat alles goed komt… Sorry & SUC6!

Hij zit bij mij in de klas (bij 5 vakken ong.)
Ik heb 'm op MSN & we praten ook wel. (:

of stuur hem persoonlijk een roosje, met een kaartje eraan; met een lief tekstje ofzo?
hij zal het echt leuk vinden! had ik ook gedaan met mijn vriend, en hij waardeerde het echt :grin:

Ik denk dat je het beste nog VOOR valentijn een praatje met hem moet gaan maken, dan kan je er altijd nog voor kiezen om er iets mee te doen @ valentijn.

goed advies. Maar je doet net alsof jongens mensen zijn :crazy_face:

De truc is inderdaad gewoon doen.

[i]idd, stuur hem een persoonlijk roosje met een briefje eraan ofzo, desnoods met daarop dat je een keer met hem wilt afspreken? Dan moet je m in ieder geval niet anoniem versturen.

Als je dit liever niet doet, zou ik hem zo een keer vragen of hij wat met je wilt gaan doen, filmpje pakken ofzo (:

succes xx[/i]

Jaaaaa ga het gewoon proberen :grinning:
Dit is hét moment, en idd, beter een blauwtje lopen dan deze kans voorbij laten gaan.
Stuur hem bijvoorbeeld een kaartje voor Valentijn met een luchtige tekst, waaruit blijkt dat je hem leuk vindt.

Ik had eerst trouwens ook dat gevoel, van dat je iets mist. Ik was niet wanhopig op zoek maar toch… Nou, nu heb ik dus een maand met een superlieve jongen, hij is niet heel knap, maar ik ben zo blij met hem!
Dus go for it, want dit gun ik echt iedereen!

Hoe heb je iets met hem gekregen dan? (:

iedereen enorm bedankt voor de tips, ga er zeker iets mee doen!
Ik geef hem deze week gewoon wat extra aandacht, haha!
gewoon kijken hoe hij reageert enzo.

Nog flirttips? [a]

Ja! Gewoon als je langs hem loopt een glimlachje geven en oogcontact maken en weer wegkijken, daar vallen jongens voor(:

Ik heb precies hetzelfde XD
en nu vond/vind ik een jongen wel leuk… maar dat word ook niks ben ik bang (’:

nja, succes

en anoniem iets leuks doen met valentijn, gwn iets simpels als een roos, kaart of klein kadootje.
en, wat heb je te verliezen?

We praatten heel veel op msn, daar begon het mee, want ik was wel een beetje verlegen. Het klikte gewoon, en ik betrapte hem erop dat hij vaak naar me keek in de klas, omdat ik ook naar hem keek. Vervolgens hebben we op msn afgesproken, omdat ik vond dat we het niet alleen over msn moesten doen, en vanaf toen zijn we veel vaker af gaan spreken en na een tijdje heeft hij mij gevraagd :grinning:

Flirttips heb ik niet echt, maar als het een lieve jongen is (zoals je zegt) zal hij het vast waarderen als je vrolijk ‘hoi’ zegt als je hem tegenkomt en lacht, en ga nog eens met hem kletsen. Succes!