Zo bang om in de maling genomen te worden..

Hee meiden!

Ik heb al verschillende vriendjes gehad, en ben vaak verliefd geweest.
Helaas is mijn ervaring met jongens tóch niet zo fijn… ze doen me zo vaak pijn! Liegen, playen etc. etc. Eentje heeft me 5 maanden aan het lijntje gehouden (ja 5 maanden!!) de ander zei dat ie in het buitenland was maar die was gewoon lekker thuis… allemaal behoorlijk kut dus!

Hierdoor heb ik echt géén vertrouwen meer in jongens, het probleem is dat ik best wel snel iemand leuk vind. Nu ook weer, tenminste ik ken hem nog niet zo goed maar we gaan een keer afspreken enzo en hij is heel leuk een oogt heel normaal (hij zegt zelf ook dat hij normaal is) maar dan check ik ze hyves en zie ik weer respects van meisjes en krabbels enzo en dan word ik weer zo onzeker en bang en denk ik bij mezelf nee ik wil niet nóg een keer voorgelogen worden!

Toch zeggen mijn vriendinnen dat ik het moet blijven proberen, want niet elke jongen is hetzelfde! Alleen ik vind het zo eng en rot zit de hele tijd te twijfelen en onzeker te doen… ik vroeg me af, is er iemand die dit ook heeft? of hebben jullie tips om er vanaf te komen? jongens weer te vertrouwen? ik ga het zowiezo rustig aan doen met deze (probeer ik, tenzij die mn hart weer verovert…) en nouja ik hoop dat jullie iets weten!

xxx

Misschien moet je pas weer een relatie aangaan als je zeker weet dat het helemaal goed zit.

Ja maar wanneer weet je dat? Want ik dacht eerst ook dat het helemaal goed zat… en toen kwam die shit dat ie zei dat ie in het buitenland zat opeens. Terwijl die daarvoor nog zei dat ie helemaal gek op me was enzo…

Dan heb je misschien toch een keertje pech gehad?

Ja dat zal best, maar ik vraag me nu meer af hoe ik van dat ‘‘gevoel’’ af kan komen. of het wel slim is om met die jongen af te spreken, omdat ik bang ben om weer gekwetst te worden. Of dat ik het júist moet doen, om te kijken hoe hij is, en misschien is die wel heel anders… i don’t know

Als je een aantal x pech hebt gehad, betekend dat niet dat je pech blijft hebben.

Of word lesbisch.

de blijheid heerst hier

dat moet je doen

Inderdaad ja.

hee

ik heb dat probleem dus ook. vriendjes gehad die me steeds kwetsen.
nu dus ook weer verliefd op een jongen, die mij wel ziet zitten.
ik vind hem leuk, maar ben bang om verder met hem te gaan omdat ik bang ben dat hij me dus gaat kwetsen.
mss een tip om gewoon af te wachten?
en natuurlijk niet iedere jongen is zo gemeen om jou aan het lijntje te houden…

kus

ik ken je probleem…
heb er veel ervaring mee ook :slightly_smiling_face:
Wat ik heb gedaan is een beetje de kat uit de boom gekeken. Dus wel wat flirten en dergelijke dingen, maar hem voornamelijk leren kennen. Zo merk je vanzelf wel of het goed zit of niet. Iedereen gaat wel een keer op z’n gezicht :wink:

Geef hem een kans… :slightly_smiling_face: Daar word je zelf uiteindelijk het gelukkigst van :wink:
Geniet ervan! :grinning:

Ik heb het zelf 2x gehad, maar heb nu al heel lang, bijna anderhalf jaar, een heel lief vriendje (die me overigens ook een kutstreek heeft geleverd, maar ben nog steeds bij hem). Ik was zelf ook het vertrouwen kwijt maar ik denk dat je best kunt afspreken, je moet gewoon heel erg rustig aan doen. Dan word je minder gauw gekwetst omdat je je niet echt bloot hebt gegeven snap je? En als die jongen ook echt voor jou gaat moet hij maar het geduld hebben om te wachten totdat jij er klaar voor bent (oftewel tot je zeker weet dat hij moeite voor jou zal doen en je niet laat zitten)

vraag ook eens rond of mensen om je heen hem kennen!
als je van hen al hoort dat het een player is, en het bij jou soms ook zo overkomt, dan er mee kappen.
maar denk je dat hij echt een normale jongen is, ga er dan voor! :slightly_smiling_face: leer elkaar eerst wat beter kennen voordat je meteen een relatie aangaat, dan weet je ook beter waar je aantoe bent!
succes ermee! :slightly_smiling_face:

mijngodmijngodmijngod.

heb ik ook. maar ik ben een stuk erger, als een jongen zegt dattie me leuk vind geloof ik hem niet. kan die nog zo hard ze best doen, 100000 keer zeggen ik geloof het gewoon niet, ik denk dat het een grap is of whatever. ik moet er gewoon overheen denk ik, maar dat lukt me niet. balen dit. 0.o

ik snap en herken je probleem,
maar je vriendinnen hebben wel gelijk…
Niet iedere jongen is zoals die jongens die jij kent,
je moet gewoon blijven proberen en uiteindelijk kom je bij de juiste jongen terecht.
En wat het is, kijk ook is naar jezelf? Misschien staat er ook wel op jou hyves heel veel krabbels en reacties van jongens, maar dat betekend toch niet gelijk dat jij hun ook leuk vind? En dat jij jongens played?
En weetje, je gaat er al helemaal spijt van hebben als je nú die jongen laat schieten die je leuk vind.
Niet geschoten, is áltijd mis. [a]
En als je merkt dat het fout zit, kap ermee en vergeet hem.
Maar waarschijnlijk is het wel een heel lief vriendje, waar je alles mee kwijt kan.
En ik zag al een reactie staan:
Vraag aan mensen die hem kennen hoe hij in elkaar zit. Krijg je positieve of negatieve reacties? Of kom in contact met een meisje op hyves die hem krabbels en reacties stuurt. Vraag er gewoon naar.

Ik herken het probleem…
Er is nu ook een jongen die steeds zegt dat ik leuk, lief en mooi ben, en die de hele tijd met me zit te flirten… Maar ik geloof het niet. xD Ik denk altijd dat jongens liegen, of ze moeten het tig keer herhalen voordat ik het geloof… En dan spookt er nog door m’n achterhoofd: ‘hij liegt’. Heel vervelend is dat, want ik wíl het wel geloven… er zit ergens een kronkel in m’n hoofd. Met als gevolg dat ik aandacht die ik van jongens krijg meteen van me af zet… terwijl ik dat eigenlijk niet wil… Het is echt zo’n leuke en lieve jongen. :relieved:

Nou zouden we daten, en ik geloof niet dat hij wil daten, en hij gelooft niet dat ik wil daten… Communicatieprobleem, 't gaat een langs elkaar heen momenteel. xD Maar we moeten nu alleen nog een datum afspreken…

:wink:

zelfde probleem!
al zoveel keer gekwetst dat ik gewoon geen jongen vertrouw.
Als een jongen met me flirt of naar me kijkt denk ik al meteen :
niet op reageren, hij blijkt later tog een klootzak te zijn.
ik durf gewoon niet meer verliefd worden of me open te stellen tegenover een jongen.
Ik heb het gevoel dat ze me allemaal willen gebruiken, niets meer.
Ik zou oppassen met die jongen van hyves. Zoveel respect van meisjes is niet normaal. Misschien moet je eerst eens polsen? Alle informatie zoeken die je ook maar kan vinden over hem. En dan kan je bepalen of je hem wil zien of niet.
Maar ja, je moet echt blijven geloven in de liefde, dat ga ik ook doen :wink: