Zittenblijvers- topic

helloo,
ik blijf (waarschijnlijk) dit jaar zitten, in 5VWO.
ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die blijven zitten?
vertel hier dan maar hoe kut je het vindt enzo :’)

ik kon hier nog geen topic over vinden, als die er wel al was mag deze natuurlijk gesloten worden!

Ik ben blijven zitten in vwo 5 (als enige ook nog eens), en ik vond het in het begin erg kut. Vooral omdat wij begin 6e klas een examenreis (naar Rome) hebben, en ik dus niet meeging en al mijn vriendinnen en oudklasgenoten wel. Maaaaar ik kwam toen in een eigenlijk leukere klas, heb hele goede vriendinnen gemaakt, had een jaar extra om na te denken over welke studie ik wilde doen (een jaar wat ik echt nodig had ook) en ik kon mijn slechte SE-cijfers uit de 5e ophalen zodat mijn kans om te slagen een stuk hoger was! En, ook niet verkeerd, als je 18 bent krijg je scholierentegemoetkoming van zo’n 100 euro per maand!!

Ik ben net geslaagd, en ik vind het helemaal niet erg meer dat ik ben blijven zitten :slightly_smiling_face:

fijn om te horen dat je wel een leuk jaar hebt gehad!
ik ben best een beetje zenuwachtig voor als ik dan niemand ken… Er blijven ongeveer 50 mensen zitten bij ons, maar natuurlijk weer geen van mijn vriendinnen

Ik weet wel bijna zeker dat ik dit jaar blijf zitten, op 4havo. Gelukkig (voor mij ofc, niet voor hun) blijven een heleboel van mn vrienden ook zitten, dus echt bang voor volgend jaar ben ik gelukkig niet. :slightly_smiling_face:

Het lijkt altijd stukken erger dan het is :slightly_smiling_face: nu heb je ook een jaartje meer tijd om jezelf te ontwikkelen, na te denken over je studiekeuze en natuurlijk kun je je beter voorbereiden aangezien je al dingen weet over huiswerk/proefwerken/werkstukken etc.

Ik ben in VWO5 blijven zitten. In het begin was het vervelend, ja, maar aan het begin van het jaar zie je altijd wel iemand die je kent van gezicht en daar kan je altijd aan vragen of je bij hem/haar mag zitten. Uiteindelijk vind je daar echt wel nieuwe vriendinnen joh, ik ben niet suuupersociaal en kijk aan het begin best de kat uit de boom, maar hee, mij is het ook gelukt!
Ik ben nu net geslaagd en vind het helemaal niet erg meer. Ik kwam in een hele gezellige klas terecht en ik ben blij dat ik samen met hen mijn diploma heb kunnen halen. :slightly_smiling_face:

Ik vind het alleen echt heel vervelend dat ik een jaar ouder ben dan de rest. (Ben in de tweede blijven zitten). Ga hierna naar de 4e en dan hoop ik dat het allemaal wat meer gelijk is.

Ik ben in 2VWO en 4VWO blijven zitten en nu ga ik 4 havo doen. Als ik dus geen ervaringsdeskundige op dit gebied ben, dan weet ik het ook niet meer.

Ik vind het extreem kut en vooral ook behoorlijk genânt, maar het is allemaal gelopen zoals het is gelopen. :frowning_face:

Ik heb zelf dit jaar vrijwillig 4VWO overgaan. Maar ik ben naar een andere school gegaan, heb vrienden gemaakt op een school die best hard is qua mensen. En ik heb er geen spijt van dat ik een jaar overdeed!

Er zijn genoeg positievere dingen, je leert nieuwe mensen kennen, meer tijd over voor andere dingen, beheerst de stof beter etc.

bedankt iedereen, die wat positieve dingen wisten op te sommen.
heb nu nog 1 toetsweek en een hele kleine kans toch nog over te gaan…
dus ik ga mn best doen! maar anders is een jaartje overdoen inderdaad niet eens zo erg

Ik ben ook in de 5e blijven zitten omdat ik amper naar school was geweest (medisch). Ben het jaar daarna eigenlijk in een nog leukere klas gekomen, haalde goede cijfers enzovoort. Ik ben nu net geslaagd en ben hartstikke tevreden hoe het allemaal gelopen is :slightly_smiling_face:

uiteindelijk toch geslaagd, en is het bij een keer blijven zitten gebleven

Ik moet men 5e ook opnieuw doen, ik doe een bevrozen jaar, vind het wel jammer want men punten waren echt heel goed, maar gezondheid gaat voor zeggen ze dusja :’)

Ik blijf misschien dit jaar zitten. Zit nu in 5VWO.

Ik haat het echt dat ze die regels nu veranderd hebben. Dat je nu maar een 5 mag hebben bij Engels, Nederlands en wiskunde.
Sta nu voor Engels net aan een 5, maar de tentamencijfers komen daar nog bij en die zijn echt slecht (denk ik).
En voor Nederlands sta ik nu 5,5. Ik moet morgen een tentamen werkwoordspelling doen voor Nederlands en als ik die slecht maak sta ik weer een 5. Dus dan blijf ik sowieso zitten.

Ik zou het wel stom vinden als ik dit jaar blijf zitten.
In alle andere vakken ben ik namelijk wel goed. Voor natuurkunde, scheikunde, wiskunde doe ik niet veel en haal ik toch steeds goeie cijfers. En voor bio sta ik ook goed.

Ik kom van mavo, ben toen naar havo gegaan. Op havo ben ik in de 4e blijven zitten. Nu heb ik mijn examenuitslag gehad en moet ik zo geschiedenis herkansen. Ik moet een 5,2 halen, anders ben ik gezakt. Nee, school is niets voor mij :’) hoewel ik het wel kan, doe ik er niet genoeg moeite voor.

Ik ben in 3 vwo blijven zitten en daarna naar 4 havo gegaan. Daar ben ik achteraf heel blij mee want anders zou ik mezelf veel te jong vinden om naar de uni te gaan.

Als mijn wiskundepunt van vandaag onder de 6.2 is, blijf ik zitten…
En ik heb geeeen idee of ik het heb gered…

4 vwo trouwens.

Ik ben in 4 vwo blijven zitten en blijf dit jaar (5 vwo) ook weer zitten. Op de basisschool heb ik eigenlijk ook nog een klas overgeslagen dus ik zou nu weer goed zitten :’) Ga hierna 5 havo doen op waarschijnlijk een andere school of vavo als ik toestemming krijg. School is niet bepaald mijn ding, dus ik hoop echt dat ik naar vavo mag. Desnoods doe ik nog een jaar vavo om een vwo-diploma te halen of haal ik eerst mijn propedeuse op het hbo, mocht ik alsnog naar de universiteit willen.
Blijven zitten is niet heel erg voor één keer, want dan is het leeftijdsverschil echt nog niet zo groot. Ik heb toen vrij snel nieuwe vrienden gemaakt terwijl ik echt niet heel sociaal ben of zo. Of je in een leukere of minder leuke klas terecht komt is ook een kwestie van geluk, ik kwam zelf wel in een leukere klas.

ik zit in 2 gymnasium en ik ben een bespreekgeval aangezien ik onvoldoende sta voor grieks en latijn, maar aangezien ik van 16 tekorten (geen idee hoe ik dat heb gedaan) naar 2 tekorten ben gegaan, zien ze een stijgende lijn en ga ik wss wel over, alles hangt af van de proefwerkweek…