zitten blijven

Hallo allemaall
ik heb hele slechte cijfers ik probeer alles op te halen maar het is zo vreselijk moeilijk,
en ik heb een extreme haat voor school.
Ik blijf zitten of ga een niveau lager, ik heb heb er zo moeilijk mee ik moet al mijn vriendinnen alleen laten, achterlaten misschien vergeten ze mij?
Ik moet nieuwe vrienden maken…
Ik huil mezelf soms in slaap omdat het zo moeilijk is…
heeft iemand tips of ervaring?

xxx

Ik ben in de 2e blijven zitten!
Het is niet leuk, maar je maakt vast nieuwe vrienden.
Het is beter om het jaar opnieuw te doen, dan nét aan overgaan en dat je dan de klas erna blijft zitten.

Ik ben ook een keer blijven zitten, het is niet zo erg als het lijkt!
Echt waar, je echte vriendinnen blijven toch wel je vriendinnen en als je 5 dagen per week met mensen in een lokaal zit maak je vanzelf weer nieuwe vriendinnen er bij.
+ waarschijnlijk ga je een stuk relaxter door het leven omdat het dan beter op school gaat.
Niet te druk om maken, het is echt geen ramp!

Hoeveel tekorten kun je nog staan? Ik zou toch proberen deze laatste weken op te halen wat je kan ophalen (maak planningen, leer goed en laat je overhoren) en misschien is er nog een kans dat je toch nog overkan?

Zo niet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd!

Wat voor onvoldoendes sta je en in welke klas zit je?

@perronita

Ik sta er 5, ik zit in de 2de,

3.3 wiskunde
4.8 frans
4.9 duits
4.8 natuurkunde/scheikunde
4.8 ak

3.3 van wiskunde is onmogelijk maybe een 5je uiteindelijk maar daarmee red ik het niet…

Kun je van frans, duits, nask en ak geen 5.5 maken of lukt dat niet? Want, dan sta je als het goed is wel een 6 op je eind.
En met twee vijven ben je over toch? (lLigt eraan wat voor niveau je doet?
Als je het wil proberen dan mag je mij noten, mocht je hulp willen. Ik snap echt hoe rottig dit is, en niet geschoten is altijd mis.

Ik denk dat je moet kijken naar de oorzaak van je slechte cijfers:

• Vindt je het te moeilijk, ondanks dat je er veel tijd en energie in hebt gestoken? Wellicht is een lager niveau geschikter.
  • Mis je de basis? Probeer het in de zomer te herhalen of blijf zitten en tijdens het schooljaar meer aanpoten.
  • Of ben je gewoon te lui geweest? Dan moet je nu keihard werken, hopen dat je overgaat en volgend jaar beter je best doen.

@megane ik ben tijdje in een dip geweest. heb daardoor niet veel aan school gedaan en heb er een beetje met de pet naar gegooid zeker toen ik hoorde dat ik het niet kon maken tot havo3.

maarja ik doe nu heel hard mijn best en ik probeer alles om op dit niveau te blijven

dankje voor je reactie
xx

-neem bijlessen
-inhaallessen ? x
-maak extra oefeningen & laat het zien zo krijg je wss meer punten!

Ik ben ook blijven zitten en heb een beetje een hekel aan de mensen die nu in mijn klas zitten, dus misschien help ik je hier echt totaal niet mee. Ik heb in elk geval nog even veel contact met mijn vriendinnen als vooreen. Mijn leven ligt echt buiten de klas en dat werkt voor mij prima. Ik denk dat naarmate je ouder wordt, je je ook veel meer zult richten op mensen buiten je klas. Hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden, hoor. Dat is in elk geval wat ik zie.

Mijn tips:
-Sta in elk geval open voor vriendschappen en probeer je klasgenoten zo snel mogelijk te leren kennen zodat je je in de klas kunt mengen.

• Maak je tweede jaar ook nuttig. Je hebt alles al een keer gehad (waarschijnlijk althans), maar dat betekent niet dat dit zomaar komt aanwaaien. Zeker niet onderschatten hoor! Het zou wel kunnen dat je heel anders te werk gaat omdat je bepaalde dingen nog wel gewoon goed weet, dat is niet erg maar wees er dan wel zeker van.

• Vertel je vriendinnen die wel overgaan dat je bang bent contact te verliezen en zeg dat je ze heel graag te vriend houdt. Dat kan alleen maar positief uitpakken. Niemand die je daarop zal benadelen.

Succes verder!

Ik ben ook een keer blijven zitten. De laatste 2 jaar werden uiteindelijk de leukste schooljaren die ik heb gehad, mede door m’n nieuwe vriendinnen.
Misschien kun je je cijfers nog proberen op te halen. Als dat niet lukt, baal je natuurlijk heel erg, maar blijf er niet in hangen.

De eerst dag is misschien niet heel leuk, maar als je open staat voor nieuwe vriendschappen en aardig blijft tegen iedereen, maak je vast snel nieuwe vrienden! En je oude vriendinnen kun je nog altijd blijven zien :slightly_smiling_face:.

Ik sta ook 3.5 onvoldoendes, en om over te kunnen moet je er 3 staan.
Binnen 2 weken moet ik ze ophalen. Ik denk wel dat het je gaat lukken als je Frans, Duits, NS, en ak ophaalt. Komop, goed je best doen!

Je maakt heus wel weer nieuwe vriendinnen en als je vriendinnen je vergeten als je blijft zitten of naar een andere school gaat dan zijn het geen echte vriendinnen.

Blijven zitten of naar een lager niveau gaan is niet zo erg als het nu misschien lijkt. Ik heb het zelf ook gedaan en mij heeft het alleen goed gedaan om een niveau lager te zitten. Een vriendin van mij van toen is blijven zitten omdat het gewoon niet lukte om over te gaan. Daar is ze eerst erg verdrietig over geweest, maar toen het jaar eenmaal was begonnen bloeide ze (soort van) op. Ze moest natuurlijk wel haar huiswerk doen, maar het lukte makkelijker dan eerst.

Je kunt natuurlijk ook alles op alles zetten om toch nog over te gaan, maar je zegt zelf een hekel te hebben aan school dus dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Als je het echt wilt er gewoon nog even KEIHARD voor gaan. Maar zou je het jezelf niet makkelijker maken als je een klas overdoet?

Ik denk dat je inderdaad hierna moet gaan kijken dan kan je het voor de volgende keer voorkomen

Blijf dit jaar waarschijnlijk ook zitten, door klote Wiskunde b, sta voor de rest super goed maar moet een 5 staan, en sta een 3.8. Bijna onmogelijk om op te halen.

ik ben in de eerste blijven zitten en dat kwam omdat ik ook in een dip zat maar toen ik in mijn nieuwe klas kwam had ik daar heel snel vriendinnen gemaakt.

sterkte!

Ik ben in groep 3 blijvenzitten.
Okee, hier heb je niks aan!

Ik snap hoe je je voelt, ik had precies hetzelfde gehad in de 3e. Mijn mentor zei toen dat er een grote kans is dat ik bleef zitten, ofja ik kon kiezen ik kon VAVO doen of ik bleef zitten en ik koos voor VAVO, omdat ik de oudste van de klas was en ik had geen zin om stukker ouder te zijn dan mijn medeklasgenoten.
Maargoed, misschien kan je de laaste dagen nog extra goed je best doen bijvoorbeeld bij je examens ik weet niet of je ze al gehad hebt?? Want bij je examens gaan ze extra goed ernaar kijken. Of anders zou je het toch wel moeten accepteren om 1 jaartje over te doen, dan kan je rustig je gang gaan en je cijfers beter ophalen. En als het goeie vriendinnen zijn zullen ze je echt niet laten stikken hoor.

Jammer jongens,
Ik ga hellaas een niveau lager.
echt heel erg bedankt voor al jullie hulp!

keepstong xx

Op sommige scholen kun je bonuspunten halen met extra opdrachten. Wat wel op bijna iedere school kan is repetities herkansen.