Zit over nieuwe school in

Hallo,

Ik moet volgende maand dus naar een nieuwe school, (Naar het MBO), en zit er vreselijk over in. Met name omdat ik dan moet reizen met de bus… En je moet vanalles zelf aanschaffen enzo. Ik vind het echt vreselijk dat ik naar een nieuwe school moet… Alsjeblieft iemand tips voor mij? Of iemand die me geruststelt. Ik zie het echt niet zitten allemaal…

Liefs!

Wat is er mis om met de bus te gaan? Als je ver moet reizen, zorg dan dat je iets bij hebt om te doen (bv. muziek om te luisteren, boek om te lezen,…°
Wat moet je juist aanschaffen dan?

Een hele hoop boeken etc. Nou ik snap er helemaal niks van, en ik raak echt in de stress dan. Verder een labjas etc want ik ga Apothekersassistente doen.

Ik ben afgelopen jaar naar een nieuwe school gegaan, ook mbo. En het viel allemaal reuze mee. Ik hoefde gelukkig niet met de bus, ik ging gewoon met de fiets. Maar in het begin is het natuurlijk een beetje uitzoeken met de bustijden enz. Ik zou van te voren even goed nakijken hoelaat, waar enz je bus komt, misschien zelfs even opschrijven zodat je je daar alvast geen zorgen meer om hoeft te maken. Maar het valt allemaal wel mee. In het begin is het altijd spannend. Maar je moet maar zo denken, voor iedereen is het nieuw en iedereen vind ook wel spannend om naar een nieuwe school te gaan. Ik moest ook alles zelf aanschaffen zoals boeken enz. Maar meestal krijg je daar wel duidelijk informatie over van je school.

Heel veel succes alvast! :slightly_smiling_face:

Ik vond het ook heel vervelend dat ik naar een nieuwe school ging (ook MBO) Het is allemaal nieuw en je weet niet zo goed wat je moet verwachten enz maar het valt allemaal wel mee. Ik moet ook elke dag met de tram reizen in het begin ben je dan zenuwachtig heb ik wel de goede kom ik wel op tijd maar als je van tevoren al die informatie opzoekt moet het goed komen. Mijn school heeft me heel goed geholpen met wat je wel en niet moest aanschaffen. En als je er eenmaal aan gewent bent is het niks meer elke dag naar school met de bus en de eigen verantwoordelijkheid. Ik was ook super zenuwachtig en vond het idee echt niet leuk maar het valt echt mee en als je de opleiding leuk vindt zal je het echt wel redden en ga je waarschijnlijk wel met plezier naar school. Hoop dat ik je heb kunnen helpen en als je nog vragen hebt ik ben er voor je :slightly_smiling_face:

http://plazilla.com/page/4295143666/tips-als-je-naar-een-nieuwe-school-of-klas-gaat

ik ga zelf ook naar een nieuwe school, en heb de keuze om met de fiets of bus te gaan, maar dan tussendoor wel 5 keer uitstappen :flushed:

succes! ik hoop dat je wat aan het linkje hebt! :slightly_smiling_face:

Dankjewel iedereen! Het stelt me wel gerust dat iedereen zenuwachtig is, :wink:

MBO is echt 2000 keer beter dan het middelbare, iig voor mij.

Waar ga je de opleiding doen?

En je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn. Iedereen is nieuw op die school en tijdens de introductiedagen krijg je alles uitgelegd.

Je moet maar zo denken: (bijna) al je klasgenoten zitten in hetzelfde schuitje. Ook al zullen ze het niet allemaal toegeven, iedereen is gespannen de eerste schooldag, je weet niet helemaal wat je kan verwachten, nieuwe klasgenoten, nieuwe school, nieuwe opleiding, logisch toch dat je daarvoor gespannen bent.

Probeer voor jezelf anders een lijst op te stellen met alles wat je moet hebben voor je aan je opleiding begint. Wanneer je dan iets binnen hebt kun je het afstrepen, zo houd je het overzichtelijk en dit kan ook een rustgevend gevoel geven. Dit helpt mij altijd heel erg, ook met vakanties.

@kloplop Ik ga de opleiding in Leeuwarden doen, maar aangezien ik in een dorpje woon moet ik én fietsen, (wat ik altijd al deed), en daarnaast ook met de bus, en dan weer naar huis terug fietsen.

@Buongiorno. Bedankt voor je reactie! Zal ik zeker even doen :wink:

Hoelang moet je reizen in totaal?
En als je van te voren even al die reis hebt gemaakt ben je ook minder zenuwachtig en weet je gewoon de weg voor wanneer je naar school gaat

Ik denk niet zo lang, misschien halfuurtje/driekwartier? Maarja dan nog, haha.
Dat kan ik inderdaad nog welleens doen! Bedankt voor de tip!

Ik ga straks een havo sprint doen. En ik begin over 3 weken al. :bored: :bored:
Ik kan serieus wel kotsen, en ik ben 21 jaar oud. Vreselijk.
Ik ben nu al zo zenuwachtig. Ten eerste of ik het wel aankan, en ten tweede dat alles weer nieuw is enzo, en ik elke dag om 6 uur op moet.

Maarja ik wil toch iets doen aangezien ik heel graag een hbo opleiding wil doen, en ik niet word toegelaten met mijn mbo niveau 4… -.-’