Lieve lezeressen,
Ik heb jullie hulp nodig en vanwege de anonimiteit heb ik hiervoor even een nieuw account aangemaakt.
Het zit zo: sinds juni/juli ben ik een beetje aan het daten met een jongen. Hij 27 ik 20. We kennen elkaar al zo’n 10 jaar, hadden altijd al wel een klik, maar door het leeftijdsverschil hebben we nooit iets ondernomen. Vrij lang hebben we haast geen contact met elkaar gehad, totdat hij op een avond bij mij kwam afrekenen toen ik aan het werk was. Meteen was er weer een klik en spraken we af om diezelfde avond nog iets af te spreken. Inmiddels zijn we tientallen afspraakjes verder en groeit mijn liefde voor deze jongen met de keer dat we elkaar zien en met het berichtje dat ik van hem krijg. Het probleem is echter: hij heeft een vriendin. Misschien niet eens zo’n heel groot probleem, maar ze wonen samen.
Hiervan was ik op de hoogte en het was in eerste instantie ook helemaal niet de bedoeling om verliefd op hem te worden, maar meer om eens gezellig bij te kletsen na al die jaren. Na een aantal afspraakjes merkte ik dat ik verliefd aan het worden was, maar hij ook op mij. Op ons vierde avondje samen kuste hij me. Ik wist niet zo goed wat ik hiermee moest, omdat hij dus die vriendin heeft, maar inmiddels hebben er al vele zoenen gevolgd en zijn we zelfs al wat verder gegaan dan dat. Een tijdje zijn de afspraakjes alleen vanuit zijn kant voorgesteld omdat ik me zo ellendig voelde tegenover mezelf en tegen zijn vriendin, maar inmiddels voelt het zo goed als we samen zijn, dus waarom zou ik mezelf dat gevoel ontnemen.
Hij is zo lief als we samen zijn, de berichtjes die hij naar me stuurt. Het enige waar ik mee zit is dat ik denk dat als ik aan hem vraag hoe het nu verder moet, hij altijd voor haar zal kiezen in plaats van voor mij. Ze hebben samen een huisje, zitten veel meer op een lijn qua leven (ze werken allebei al fulltime terwijl ik nog twee jaar moet studeren). Hierdoor durf ik hem niet zo goed te confronteren met mijn twijfels, bang dat hij dan voor haar kiest en we elkaar niet meer (zo veel) zullen zien.
Kunnen jullie me advies geven? Moet ik toch mijn twijfels uiten of gewoon op deze manier doorgaan met hem? Ik weet het even niet meer.
Liefs, NewYearsEvee