Zit het wel goed?

Lieve lezeressen,
Ik heb jullie hulp nodig en vanwege de anonimiteit heb ik hiervoor even een nieuw account aangemaakt.

Het zit zo: sinds juni/juli ben ik een beetje aan het daten met een jongen. Hij 27 ik 20. We kennen elkaar al zo’n 10 jaar, hadden altijd al wel een klik, maar door het leeftijdsverschil hebben we nooit iets ondernomen. Vrij lang hebben we haast geen contact met elkaar gehad, totdat hij op een avond bij mij kwam afrekenen toen ik aan het werk was. Meteen was er weer een klik en spraken we af om diezelfde avond nog iets af te spreken. Inmiddels zijn we tientallen afspraakjes verder en groeit mijn liefde voor deze jongen met de keer dat we elkaar zien en met het berichtje dat ik van hem krijg. Het probleem is echter: hij heeft een vriendin. Misschien niet eens zo’n heel groot probleem, maar ze wonen samen.

Hiervan was ik op de hoogte en het was in eerste instantie ook helemaal niet de bedoeling om verliefd op hem te worden, maar meer om eens gezellig bij te kletsen na al die jaren. Na een aantal afspraakjes merkte ik dat ik verliefd aan het worden was, maar hij ook op mij. Op ons vierde avondje samen kuste hij me. Ik wist niet zo goed wat ik hiermee moest, omdat hij dus die vriendin heeft, maar inmiddels hebben er al vele zoenen gevolgd en zijn we zelfs al wat verder gegaan dan dat. Een tijdje zijn de afspraakjes alleen vanuit zijn kant voorgesteld omdat ik me zo ellendig voelde tegenover mezelf en tegen zijn vriendin, maar inmiddels voelt het zo goed als we samen zijn, dus waarom zou ik mezelf dat gevoel ontnemen.

Hij is zo lief als we samen zijn, de berichtjes die hij naar me stuurt. Het enige waar ik mee zit is dat ik denk dat als ik aan hem vraag hoe het nu verder moet, hij altijd voor haar zal kiezen in plaats van voor mij. Ze hebben samen een huisje, zitten veel meer op een lijn qua leven (ze werken allebei al fulltime terwijl ik nog twee jaar moet studeren). Hierdoor durf ik hem niet zo goed te confronteren met mijn twijfels, bang dat hij dan voor haar kiest en we elkaar niet meer (zo veel) zullen zien.

Kunnen jullie me advies geven? Moet ik toch mijn twijfels uiten of gewoon op deze manier doorgaan met hem? Ik weet het even niet meer.

Liefs, NewYearsEvee

Je kán en móet niet doorgaan op deze manier. Je bent op deze manier aan het meewerken een relatie die bezig is te verkloten. Hoe zou jij het vinden als je erachter kwam dat jouw vriend vreemd zou gaan en het die meid blijkbaar niet heel veel kon schelen?

Ik zou er mee kappen of hem dus de keuze geven, zij of jij. En als hij zijn huidige vriendin kiest het contact verbreken. Dit doet jou misschien pijn omdat je verliefd bent, maar dit kan niet zo voortduren.

(Hij is trouwens een ENORME LUL, dat hij dit doet. En ik weet dus ook niet of het veels goed zou voorspellen als hij het uit mocht maken en met jou zou verder gaan)

^Eens met Falathiel

Oké ik snap jullie wel, maar het is niet dat het me niets kan schelen voor haar. Ik vind het juist heel vervelend en weet me ook niet zo goed een houding te geven als zij bijvoorbeeld boodschappen komt doen bij me, dus mijn verstand zegt dat ik er een eind aan moet maken zodat ik iedereen gewoon normaal in de ogen kan kijken. Mijn gevoel zegt helaas dat wat wij hebben goed zit en dat ik daar dus geen eind aan moet maken. Dat maakt het voor mij op dit moment zo lastig…

Ik zou zeggen ‘volg je hart’. Als je kijkt naar de lange termijn, maak je vaak de beste keuzes als je luistert naar wat je hart je ingeeft.
Als ik dit zo lees, is dat alleen wel in strijd met wat ik je zou adviseren. Ben het over het algemeen namelijk wel eens met wat Falathiel zegt.

Maar ik heb het idee dat het je wel ergens iets kan schelen, maar dus ook ergens denkt ; fuck it, want je gaat er gewoon mee door ondanks je haar dus ook nog wel eens ziet! Ik zou mij echt kapotschamen als ik jou was. Je bent verliefd op dit moment en daarom probeer je het voor jezelf goed te praten dat het gevoel goed zit, maar het zit niet goed want hij zit in een andere relatie. Als het goed zou zitten was hij bij zijn vriendin weggegaan en hadden jullie nu een échte relatie.

Sorry als dit misschien hard bij je overkomt, maar ik kan hier écht heel slecht tegen en je moet echt even je ogen openen

Laat hem kiezen hoor. Het is zij of jij. Besef even dat hij op dit moment van twee walletjes eet… Dat wil je voor jezelf toch ook niet?

*Ik bedoel ik zou er niet aan moeten denken dat ik bezig zou zijn met hem en dat hij als hij met zijn vriendin thuis lekker op de bank zit hetzelfde aan het doen is.

Hij is inderdaad een lul en jij denkt alleen aan jezelf. Jullie verdienen elkaar.
Ik heb medelijden met z’n vriendin.

Uiteindelijk moet hij toch voor haar gaan of zijn vriendin

*Ja formulering was niet zo goed, bedoel niet dat hij het per se in handen zou moeten hebben maar ik vind niet dat hij dit kan maken tegenover zijn vriendin en dat hij voor 1 van de 2 moet gaan

Je zegt zelf hij zal altijd voor haar kiezen. Waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig en echt sowieso?
Het is van hem zeker niet netjes, maar net zo min van jou.

Hou er mee op, voor je meer kapot maakt dan je lief is

Ja ik snap het, ik bedoel het ook meer zoals je nu zegt

Ja dit. En als ie al voor jou gaat en het uitmaakt met zijn vriendin, dan weet je dat je een jongen hebt die al vreemd is gegaan dus waarom zou hij dat niet bij jou doen later?

Heb je echt geen zelfrespect?? Hij heeft een vriendin BACK OFF

En trouwens… jij gaat met hem, en wie weet dezelfde is hij nog met haar geweest of meer inderdaad. Gatver. Walgelijke jongen

Die klik ontstond doordat hij en ik in hetzelfde orkest terecht kwamen. We speelden op dat moment allebei hetzelfde instrument en zaten naast elkaar. De klik die we hadden was puur vriendschappelijk, we konden het gewoon heel goed met elkaar vinden. Maar voor een jongen van 17 is het niet zo stoer om met iemand van 10 om te gaan en iemand van 10 spreekt ook niet zo snel af met iemand van 17. Ik zat nog op de basisschool en hij deed eindexamen havo, dus dat verschil was gewoon te groot.

Dit is ook precies waarover ik me het meest rot voel (als ik naar mezelf kijk). Daarom wil ik ook niet verder dan dat we op dit moment gegaan zijn. Ik wil niet dat hij het ene moment met mij in bed duikt en 's avonds als hij naast haar ligt hetzelfde nog een keer bij haar doet.

Stop ermee. Contact verbreken. En licht die vriendin in dat haar vriend een klootzak is.

Maar hij kust jou en gaat verder met jou, wie zegt dat hij niet s’avonds haar kust en verder gaat? Precies het zelfde begrip ookal is het niet all the way

Dat gaat wel gebeuren als je hier dus verder mee gaat. Ik denk ook wel dat je weet wat je moet doen, maar dat te eng vind omdat je jezelf er al dus te diep in hebt gegooid. Je had er al veel eerder mee moeten stoppen, maar goed. Ik hoop dat je de juiste keuze maakt en hopelijk vertelt hij ook aan zijn vriendin wat voor een achterlijk mongool hij is.