Zit er doorheen :(

Hoi allen,

Ben er helemaal klaar mee. M’n leven voelt zo’n grote puinhoop. M’n relatie ligt te wankelen. Vrienden zijn ver te zoeken. Ik voel me de hele dag een brok negativiteit. Ik ben weer in therapie. Na 5 jaar wekelijks therapie gehad te hebben heb ik nu een jaar geen therapie gehad en nu ben ik in groepstherapie gegaan. Heb pas 3 bijeenkomsten gehad, dus weet nog niet of t aanslaat. Maar tot die tijd zit ik tot over m’n knieën in mijn zelfmedelijden en negativiteit en ik word er ziek van.

Heeft iemand tips om de positiviteit weer in t leven te zien?

:sob::muscle:

Het feit dat je zelfmedelijden hebt en negatief bent is volkomen te begrijpen, maar zal je helaas niet verder helpen. Daarom is het goed dat je hulp zoekt! Je zou kunnen proberen om het verleden los te laten en je stapje voor stapje te richten op mogelijke oplossingen voor de problemen die je nu hebt. Wat zou je kunnen doen om bijvoorbeeld je leven weer terug op de rails te krijgen?

Zelfmedelijden gaat je niet verder helpen, dus je moet proberen dat te laten varen.
Laat alles stapje voor stapje los inderdaad, en richt jezelf op kleine doelen in het leven. Stel voor jezelf dan ook doelen op.

Balen voor je zeg! In vijf jaar therapie heb je waarschijnlijk verschillende technieken leren toepassen, DIT is het moment om het te gebruiken! Blijf open staan voor je nieuwe therapie, alleen dan heeft het kans van slagen. Een bepaalde hoeveelheid zelfmedelijden hoeft ook niet verkeerd te zijn, buig het om in motivatie om het te veranderen want dit is wat je niet meer wilt! Maak een lijstje met motivatiepunten en blijf hier maar vooral spuien! Sterkte :sob::muscle:

Wat vervelend voor je! :sob::muscle: Het is goed dat je weer in therapie bent gegaan, dat gaat je natuurlijk ook helpen.

Verder ga ik niet herhalen wat al gezegd is, hier sluit ik me bij aan :slightly_smiling_face:

Ik sluit me aan bij alles wat hierboven gezegd is. En lees ook het topic wat hier recht onder staat (waar vrolijk jij van op) eens door, of het hoe-krijg-ik-meer-zelfvertrouwen topic, staan misschien ook nog goede tips in voor je (:

En als je je verhaal niet kwijt kan bij je vrienden, weet ik zeker dat je mensen hier op girlscene er mee mag lastig vallen, including me :slightly_smiling_face:

Rot dat je je zo voelt!
Probeer te kijken naar de dingen die je hebt, in plaats van naar wat je niet hebt of niet zo goed gaat. Dat doe ik altijd als het even niet meer gaat en er echt doorheen zit.

Probeer een soort lijstje te maken van dingen die wél goed gaan, al doe je dat in je hoofd. Soms kan dat heel goed werken!
Praat er over met vriendinnen, ouders etc. als je daar behoefte aan hebt.
Ik hoop voor je dat je therapie gaat helpen en je mag me altijd noten!

Liefs,

Heel erg naar dat je je zo voelt! Heb je verder wel een dagbesteding? Ga je naar school? Heb je een baantje? Want als je hele dagen niks doet (ik weet niet of dat waar is? maar doordat je je zo klote voelt) en met deze ellende thuis blijft zitten zak je alleen maar dieper in de put. Ik hoop dat die therapie verder gaat helpen! En dat ze jouw kunnen helpen met doelen opstellen. Als je er graag met iemand over wilt praten mag je mij ook noten!

Wat vind je leuk om te doen?
Werk aan je relatie als je deze nodig hebt. Doe leuke dingen samen.
Ga naar buiten, sporten, wandelen, op pad.
Doe dingen waar je gelukkig van wordt.

Denk terug aan wat je in de vorige therapieën heb geleerd!

• Buikademenhalingoefeningen
  • Terug in jezelf keren ( Als je begrijpt wat ik hiermee bedoel)
  • Proberen los te laten
  • Niet piekeren, ook al is dat heel vaak moeilijk

Probeer je vrienden weer op te zoeken, die zijn er echt wel, alleen misschien zie je ze nu niet zo vaak, omdat jij ook niet heel vrolijk nu bent, dus dan sla je automatisch mensen van je af

Probeer ook je relatie nog te redden, ga goed praten, leuke dingen doen en verlies elkaar niet, geef niet op als het even moeilijk gaat

Je kan me altijd noten als je wilt praten of iets :sob::muscle:

Zoek afleiding!
Ik heb zelf niet echt ervaring hiermee maar zoek afleiding en zorg ervoor dat je een doel stelt en doe iets leuks als je dat behaalt. Bijvoorbeeld een dag planning instellen en als dat is gelukt een film kijken ofzo?

Dankjulliewel voor alle lieve berichtjes :slightly_smiling_face: Was het topic kwijtgeraakt. ( dacht dat hij bij lifestyle stond, maar hij stond hier )
Doelen stellen is een hele goede. Morgen moet ik verplicht naar de kroeg om te eten met de rest daar, van mezelf om weer wat contact op te doen. En ik wil weer gaan hardlopen, omdat me dat altijd een goed gevoel gaf.
Qua dagbesteding zit het goed. Ik volg een opleiding en ik ben vrijwilliger en heb binnenkort waarschijnlijk werk.
Mijn vriend en ik moeten inderdaad maar eens goed babbelen en ik hoop dat ik wat financiële zekerheid krijg als ik ben begonnen bij mijn nieuwe baantje.
Proberen los te laten vind ik heel erg lastig. Er is zoveel om los te laten, maar ik wil me minder kunnen aantrekken van wat andere mensen denken.

Super om te horen!
Hardlopen vind ik ook heerlijk om me te kunnen ontspannen en alles (voor even) te vergeten! :slightly_smiling_face:

Los laten is inderdaad erg lastig, maar gewoon in kleine stapjes denken. En kleine positieve overwinningen op jezelf halen (zoals in de kroeg gaan eten), dan kom je er langzaam maar zeker wel tot je weer wat positiever in het leven staat :slightly_smiling_face: