Zit de mexicaanse griep in jullie school/omgeving?

Ik heb het gevoel dat de mexicaanse griep op onze school aan het “uitbreken” is.
In mijn school heeft het een klasgenoot het, 2 leerkrachten & 3 vrienden van mijn zus. (waarvan ik het weet toch) We hebben ook al zo’n brief gekregen met waarschuwingen, de symptomen en alles over de griep.
Zijn jullie er “bang” voor? Kennen jullie ook mensen die dit hebben opgelopen? En vinden jullie dat we niet meer naar school mogen gaan,als er meerdere gevallen komen?

Ik ben er zelf eigenlijk totaal niet bang voor, ik zie het zelf als een ‘gewone griep’ met wat ergere symptomen . De gevallen van mensen die eraan gestorven zijn, zijn gewoon mensen die voor de mexicaanse griep nog een andere ziekte hadden. Daarom vind ik ook niet dat de scholen voor een tijdje gesloten moeten worden, het word immers goed behandelt . Of mensen moeten het gewoon uitzieken.

Een jongen in mijn project groep had het.
Ik had verwacht dat ik het ook zou krijgen(lage weerstand)maar tot nu toe nog niks gemerkt.

min buurmeisje had het.
Maar dat was snel over, & wij kregen het niet

nee, ik ben er niet bang voor.
En of het al bij mij op school is? Geen idee, er zijn best wel veel mensen ziek en afwezig. [koorts, moe, hoofdpijn enz.] Maar dat zal de MG wel niet zijn.
Ik heb er trouwens de laatste tijd sowieso nogal weinig over gehoord. Eerst maken ze er een enorm probleem van en vervolgens lijkt het op eens niet meer te bestaan? Ik was er banger voor toen het alleen nog maar in Mexico was :’) Maar toen was het natuurlijk ook nog onbekender

ja zo jongen had het hij is nu beter was weekje thuis gebleven maar de waarschuwing stond al voor de zomervakantie. Ik ben er zelf niet bang voor ik bedoel we zijn gezond dus goed opletten en vitamines eten.

ik weet niet volgens mij niet echt.
ik ken tot nu toe 2 mensen die het hebben gehad bij mij op school.
in ons zieken huis was nog níemand geweest die moest worden opgenomen door de MG.
ik ben er niet superbang voor…
maar omdat ik wat met mijn longen heb moet ik als ik het wél krijg wel opgenomen worden.
maar ik ben gewoon beetje voorzichtiger enzo.
maar waar woon jij als ik vragen mag?
ik in het noorden.
je hoort meestal dat het in de randstad wel meer is enzo.

Mijn neef had het, maar op school hoor ik er niks over

Ach wat maakt het uit. Je komt er toch niet meer achter of het een gewone griep is of de MG aangezien ze niet meer testen. En je krijgt het toch wel, of je het nu van je buurmeisje krijgt of van een onbekende terwijl je boodschappen doet.
Het is gewoon een hele normale griep, niks meer en niks minder.

Dat klopt niet. Aan de normale griep gaan meer mensen dood dan aan de mexicaanse griep…

@drag0nfly
Je hebt echt wel gelijk, het lijkt idd opeens niet meer te bestaan, vind zelf dat het allemaal wat overdreven werd.

bij ons is er helemaal niks aan de hand, volgensmij word de mexicaanse griep een beetje overdreven

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar ik had het even over mijn omgeving.
Ik vroeg die klasgenoot hoe zo’n griep eigenlijk was, en dat is wat ze zei ;
" een gewone griep met ergere symptomen "

Tegen mijn beste vriend zeiden ze dat hij het misschien had. Maar het kon ook pfeiffer zijn. Maar misschien was het gewoon koorts. Die mensen zeggen lijkt wel ook maar wat om iets te kunnen zeggen [vreemde zin, i know xD]

Met de Spaanse griep ging ook bijna niemand dood. Maar de 2e golf was extreem dodelijk. Maarja, aan de MG gaan tot nu toe alleen maar al zieke mensen dood.
Verder boeit het me niet echt.

Ah zo :slightly_smiling_face: Wou niet betweterig overkomen, maar het is wel zo dat er minder mensen aan doodgaan. Ik vind dat de media alles tig keren verergert. Ik heb het volgens mij ook… Weet het geen eens zeker… Heb zoiets van als ik huisarts bel, zal hij toch niet toestaan dat ik erheen ga. Ik heb er trouwens geen moeite mee als ik vertel dat ik denk dat ik het heb en mensen mij ineens “vies” vinden… Alsof ik ervoor het ook niet zo voelde…

Een docent bij mij had het. Hij had het opgelopen bij een excursie. Stel dat andere kinderen het ook hebben o.o

Mijn vriendin heeft het nu.
Maar ik ben niet echt bang ofzo, het is gewoon een griepje.

Eigenlijk klopt het wel haha
op een bepaalde manier
want ze zei: " ik zie het als"
dus het klópt dat ze het ze het zo ziet xD
dan kan ze het nog wel fout hebben

=D xD

De moeder van een van mijn meest close vriendinnen =O
Maar ik ben niet bang voor de mexicaanse griep.
Er zijn medicijnen voor, en er is een kleine kans dat je longontsteking kan oplopen, maar daar kan ook genoeg aan gedaan worden.