Zip your Lip 2OO9.

Heee!

Op 18 en 19 maart kun je bij ons op school meedoen met Zip your Lip! (Wat is Zip your Lip? Klik hier!). Ik en een groepje vriendinnen hebben ook besloten om mee te doen! Nu was mijn vraag eigenlijk; Doe jij ook mee met Zip your Lip? Hoe? Organiseren ze het bij jou op school, doe je het met vrienden of doe je het helemaal alleen? Het is handiger om het met meer te doen, want 24 uur leven op water en thee is natuurlijk niet niets, ook al is het voor het goede doel. Als je meedoet, hoe wil je het dan aanpakken? Ga je je de avond van te voren helemaal volproppen (wat eigenlijk heel slecht is, want je spijsvertering is dan de hele nacht bezig met verteren, waardoor je de volgende dag alleen maar meer honger hebt), of eet je normaal? Begin je nu al met het minderen van eten, zodat het dan niet meer zo moeilijk is, of ga je het dan gewoon proberen? Heeft iemand ook nog tips hoe je de dag kunt overleven zonder al te veel honger te lijden? Laat het weten, en ik hoop dat ook jíj meedoet met Zip your Lip, want je red er mensenlevens mee!

http://www.musicfrom.nl/media/photos/news/ZipYourLip_200x200.jpg

Tips zijn natuurlijk altijd welkom ^^

xx

Op mijn vorige school deden ze er ook aan.

tips:
drink melk/chocomelk/cola dan gaat je hongergevoel weg.
ow dat mag dus niet. Nou ja dan gewoon heel veel thee en water drinken.

Ja, en als je rookt roken haha

je mag alleen thee en water drinken :stuck_out_tongue_winking_eye:
en indd roken, maar das slecht xD

Wij hebben ook iets in die richting, honger nacht voor going global. Moet je ook 24 uur niet eten, je wordt dan daarvoor betaald door je sponsors en het geld gaat dus naar Going Global die er kinderen in arme landen mee helpt door scholen te bouwen waar ze ook kunnen eten enzo. Dit jaar gingen ze naar Malawi toe. Ik had me ook opgegeven, maar jammergenoeg ben ik de voorlaatste ronde afgevallen.
Wij hebben verder trouwens ook nog een activiteiten makt waar je allemaal zooi kan kopen en waarbij de opbrengst ook naar het goede doel gaat [zo heb ik ooit met vriendinnen koekjes gebakken en verkocht en een loterij gehouden].
Ik denk dat ik wel mee ga doen aan de hongernacht en dan gewoon daarvoor dingen als bruin brood eet, want dat vult goed.

Heb vorigjaar meegedaan
als je bezigbent merk je de honger niet
en wij mochten ook verse vruchtensap drinken
daar zit je ook snel vol door
en veeel water

Jaa wy hebben dan ook activiteiten op school, de 2e dag dan. 19 maart. Dan moet je van 2uur tot 7 uur op school blijven en dan gaan we ook dingen doen, maar ik weet nog niet wat xD maar daarna gaan we met zn allen eten :stuck_out_tongue:

Doe niet mee,
maar ik ga wel iemand sponsoren (20 euro :wink:)

oops

tegen ons is gezegt dat je ook vruchtensap mag drinken

Respect voor de mensen die meedoen :slightly_smiling_face:

aah gaan jullie ook op school slapen enzo, en wat voor workshops dan? hoop dat wij dat ook gaan doen! wij moeten alleen de volgende dag van 2 tot 7 uur iets leuks doen en daarna met zn allen eten maar da’s best wel dom want dan kunnen ze ook niet controleren ofzo

Wij gaan wel op school slapen, verder weet ik er niet zo heel veel van nog, ze zijn er nog niet helemaal mee klaar.
Eerst wilde de school dat er een minimaal sponsor bedrag was van ¤50, maar dat vond de Going Global commissie een beetje onzin, dus is de grens helemaal weg of verlaagd.
Toen ik nog bruggertje was hadden we ook nog dance4life [zo lang mogelijk dansen dus] en een sponsorloop, maar die zijn er nu niet meer.

dance4life lijkt mij ook superchill!
ik wil ook op school slapen, lijkt me superchill! en ik denk dat er dan ook veel meer mensen mee gaan doen xD

Ja wij deden dat vorig jaar ook, dus zal dit jaar wel weer zo zijn.
We konden ons aanmelden en dan moesten we 20 euro (minimaal) sponsorgeld ophalen en dan bleef iedereen die dat gelukt was op school slapen in lokalen in groepjes ingedeeld.
Toen lagen matten van de gymzaal in de aula en je kon singstar spelen en in 3 lokalen waren de schermen van de beamer naar beneden en werden dvd’s gedraaid en we zijn een nachtwandeling gaan maken.
Was echt supergezellig toen.
Die 24 uur niet eten, was best makkelijk toen, als je afleiding hebt. we kregen wel gewoon drankjes en suikerklontjes, zodat niemand flauw zou vallen.
Zou dit jaar wel weer mee willen doen.

Ik heb vorig jaar meegedaan.
Van tevoren dacht ik dat ik heel veel honger zou krijgen, maar dat viel gigantisch mee! Helemaal geen honger gehad. Alleen vervelend als klasgenoten expres voor je neus gaan zitten eten ofzo x)
Het was alleen wel heeel saai. Bij ons op school werd er niet echt iets georganiseerd ofzo. Je mocht een beetje dingen doen in de sportzaal, wat niet erg makkelijk ging omdat daar alle luchtbedden en spullen lagen. En je kon film kijken, maar dan moet dus wel iedreen dezelfde film willen zien x)
Dus ik doe dit jaar niet mee, er doet verder ook niemand uit mijn klas mee. Misschien volgend jaar weer.
Maar voor de mensen die meedoen: succes!:slight_smile:

Wy slapen dus niet op school, maar dan lijkt het mij zooo moeilijk om niets te eten smorgens of savonds na 19:00 uur… iemand nog tips?

Ik deed vorig jaar ook; die honger viel heel erg mee!
Wij aten toen nog iets, maar 'k weet niet meer hoe het heet!x(
Maar succes!

Misschien gaan we het dit jaar op school doen

heb het 2 jaar geleden gedaan, en het is makkelijk vol te houden want je steld je zelf erop in! wij gingen zelfs slapen op school! super gezellig