Zinnen dringen niet tot me door, wie herkent zichzelf hierin

Ja het heeft met concentratie te maken ook hoor!

Soms, dan ben ik gewoon ff aan andere dingen aan het denken en dan zeg ik: aha, oké en dan 2 seconde later: uhh wat zei je eigenlijk!

Soms, dan ben ik gewoon ff aan andere dingen aan het denken en dan zeg ik: aha, oké en dan 2 seconde later: uhh wat zei je eigenlijk!

Zeer herkenbaar, soms onhandig als leraren dan boos worden. Of als ik vergeten ben om klusje te doen voor mijn moeder… :kissing:

haha ik herken mezelf hier echt heeel erg in!

ik heb ook vaak dat ik iemand wat vraag, en meteen daarna niet meer luister. en dan meteen: ‘uhh sorry, watte?’ best wel asociaal :’)

Dat heb ik ook altijd! Vraagt mijn moeder, terwijl ik zit te computeren, of ik de tafel wil dekken, en 10 minuten later is het nog niet gebeurd omdat ik het alweer vergeten ben :’)

Dat heb ik ook, zelfs in de les. En dat is niet handig.

oh dat heb ik ook altijd
of dat ik iemand in de klas wat vraag, en diegene geeft er dan antwoord op en dan knik ik maar gewoon aangezien ik niet eens meer weet waar het over ging :"D

komt me zoo bekend voor! an zegt mn moeder wat draai ik me om en luister ik en ik hoor dat ze wat zegt. en daarna zit ik echt zo, wat zei ze nou? maar tis gewoon dat je er dan niet helemaal bij bent met je aandacht :stuck_out_tongue:

Of dan ben ik wat aan het zoeken en dan weet ik niet meer wat ik zoek haha.

haha dat heb ik ook altijd
maar dan kijk ik gewoon naar mn pc en roep ik snel oké
komt gewoon doordat ik dan niet oplet

daar heb ik toevallig laatst wat over gelezen
dat komt omdat 't even duurt voor 't van je korte termijn geheugen naar je lange termijn geheugen gaat
en je kan maar 'n aantal dingen onthouden in je korte termijn geheugen, en meestal als je bezig bent met computeren zit dat dus wel vol xD
en omdat je dus niet herhaalt in je hoofd wat je ma zegt vergeet je korte termijn geheugen het en komt 't nooit in 't lange termijn geheugen terecht waardoor je 't vergeet :wink:

Ik heb dat ook, vooral omdat ik me niet kan concentreren. En daarom begrijp ik in de klas moeilijk.