Zinnen dringen niet tot me door, wie herkent zichzelf hierin

He meiden!

Ik heb heel vaak en ik vind het heel apart, dat als bijvoorbeeld mijn moeder tegen mij zegt ; ‘Ik ben straks even weg hoor, want ik moet eventjes naar Evelien’ en dan zeg ik gewoon ‘Oke!’ en dan ga ik bijvoorbeeld computeren of zo, en dan denk ik… hee wat heeft me moeder nou ookalweer gezegd dan? En dan weet ik wel dat ze weg is, maar waaarom is ze ook alweer weg?

Ik heb dus heel vaak dat zinnen niet tot me doordringen. Heeft dit iets met begrijpend lezen (Dat vak wat je vroeger in groep 6 had dat je teksten moet na vertellen en zo) te maken?
Wie herkent zichzelf hierin?

Liefs mij.

Oh dat heb ik ook af en toe, vooral als ik en mn vriend een afspraak maken over onze relatie, en als we ruzie hebben bijvoorbeeld en hij zegt maar dat was onze afspraak, dat ik hem dan gewoon vergeten ben, of dat ik moet nadenken waarom ik iets fout heb gedaan ofzo…

Ik heb ook een zeef als geheugen, zelfs als ik oplet bij wat er gezegd wordt.

Ja, volgens mij heeft iedereen wel. Vooral juist op de momenten dat je niet heel erg let op wat er gezegd wordt.

Dat heb ik ook heel erg.

Ben blij dat jullie het allemaal ook hebben!! Ik ben echt jan paniek dan altijd als ik denk dat ik de enige ben hahaha.

same here. ik vergeet ook heel vaak een antwoord op een vraag.
maar ik denk dat iedereen dat wel heeft. ^^

oh ik vergeet ook altijd alles, dan gaat mn moeder weg en vraagt ze nog even of in in de tussentijd even de afwas wil doen. Dan zeg ik gewoon automatisch ja, en ben ik ook wel van plan dat te gaan doen, maar vergeet het gewoon! en als mn moeder dan thuis komt en er is niks gebeurt wordt ze natuurlijk kwaat en dan denk ik ook: hoe kan ik dat vergeten zijn!
Zooooo irritant :S

oh haha dat heb ik ook af en toe ;p

Ik heb vaak dat ik aan het staren ben, en dat ik dan niemand hoor :’)
Dan moeten ze met me schudden, en dan ben ik er weer :’)

ja dat heb ik dus ook heeeel erg vaak. vooral de laatste keer. of dan antwoord ik op mensen… en later zeggen ze het dan tegen me, en dan zeg ik. nee dat doe ik niet. want dat heb ik helemaal niet gezegt!

dat heb ik ook zo vaak! en vergeet ook vaak dingen. het lijkt gewoon niet tot me door te dringen :stuck_out_tongue:

dat heb ik ook heel vaak! En ook alsik moet werken in een bakkerij, als klanten zeggen wat ze willen gaat het soms echt gewoon helemaal langs me heen!

Dat heb ik zo erg. Echt afschuwelijk.

Dat heb ik dus ook vaak op het werk! Maar ik ben dan met mn gedachte ergens anders, daardoor komt het bij mij xd

haha, ja ik heb echt precies hetzelfde! Heel vervelend en idd, altijd een boze moeder ;p

Same here, zorgt inderdaad voor nogal wat frustratie bij de anderen als het tevaak gebeurt.
Ik heb ook vaak dat iemand wat zegt, ondertussen ben ik bezig en na een paar minuten (ja echt) ga ik pas in op wat die andere zei.

Ik heb het niet. Ik heb gewoon een slecht geheugen, maar ik heb niet echt dat er iets niet tot me doordringt. Behalve als ik gewoon echt niet luister en mezelf gewoon volledig heb afgesloten van alles, maar dat terzijde.

Soms

dat ja…
en dan gaan leraren voor me staan zwaaien… ‘joehoe? ben jij ook weer trug op aarde?’
en ik kijk ook heel vaak stoned…
dan zegt iemand iets… n poos later zeg ik dan: huh? zei je wat?

maarja… tligt er gewoon aan dat je dan denkt… denk ik…
dus beter concentreren is de oplossing (A)