zingen

ik hou heel erg van zingen maar het probleem is ik haal de hoge noten nooit. en als ik het probeer klink het echt heel lelijk. heeft iemand tips ofso ??

voor de moderators: ik wist niet waar ik hem moest plaatsen dus ik heb het maar hier gedaan.

leer typen.

ga op zangles ofzo?

Ik denk dat ie bij Lifestyle hoort.

Maar je kan inderdaad op zangles gaan en heel veel oefneen enk ik dan toch?

Zangles.

ja ga op zangles =)

zangleeees.
en het hoeft niet duur te zijn, meestal heb je in elke stad wel een:
-dure, heeeele goeie (niet nodig dus.), in een gebouw met allemaal creatieve typjes enzoo :stuck_out_tongue: no offense, ben der zelf ook 1, ik spend daar echt me leven.
-goedkopere, vrij goeie (goed genoeg!) mensen die dat gewoon thuis doen.
dus succes met zoeken! :grinning:
En niet íedereen kan leren zingen… Ik zou je wel eens willen horen, heb je filmpjes op YouTube staan ofzo? :grinning:

zangles!

en
ademhaling
als je
goede ademhaling ondersteuning hebt kom je veeel hoger

nee ik heb geen filmpjes op youtube (je wee twel moeders enzz :$)
maar ik ga zangles proberen

Ja gewoon zangles nemen ik heb ook zangles.
Je moet als je een hoge toon wilt halen, het een soort van ’ helemaal achter in je keel gooien’. Dan zit die dus op je falsetstem. En je moet je vanuit je middenrif ademhalen. Vooral niet te veel gaan knijpen dan verpest je je stem echt! Succes. (:

Ik heb zelf ook zangles, en hier heb ik ook dingen over geleerd.

Ten eerste moet je niet bang zijn voor de hoge noten. Dan ga je knijpen en dan komt ie er nooit uit.
Ten tweede moet je zoals fashionisall al zei, met je falsetstem zingen. Hoe je dit doet?
Probeer maar eens als een klein kindje te praten. Je hoort dan dat dit achterin je keel zit, en als je zo gaat zingen, klinkt het lichter en haal je het makkelijker.

En gewoon veel oefenen vooral!

En nog een tip: goed je stem opwarmen! Het scheelt ontzettend als je eerst je stem opwarmt en dan hoog gaat zingen, of gelijk hoge noten pakt.
Goede opwarmoefening vind ik deze: http://www.youtube.com/watch?v=RqVzi36AlNA
Dan ga je eerst A zingen, dan O, dan E, dan U, dan I, dan Oe. (of een andere volgorde haha).
Als je echt begint te piepen: niet verder gaan, dat is niet goed voor je stem! Maar hoe vaker je dit oefent, hoe hoger je komt, echt waar. Ik doe het nu al een hele tijd en ik kom steeds verder.

Succes en als je meer hulp nodig hebt dan note je me maar gerust! :slightly_smiling_face: