Zingen

Ik moet met muziek een liedje zingen met best wel hoge tonen alleen ik zing volgens mij verkeerd hoe kan ik er voor zorgen dat ik meer hogere tonen eruit kan krijgen en minder last van mn keel?

Heb werkelijk geen idee… ik zou het aan je leraar vragen? nutteloze reactie, sorry.

rare tip: glimlachen als je een hoge noot zingt, schijnt je bereik hoger te maken. ik zou het proberen;)

het klinkt misschien stom, maar als je het nog niet geprobeerd hebt kan dit mischien helpen;)

je moet dus met je buik ademen dat zul je vast wel weten, maar als je je buik in houdt kan de lucht er niet goed door… als je je buik dikker maakt (niet overdreven, maar je moet hem niet in houden) dan kun je hoger bereiken… ik heb het ook gedaan en het helpt bij mij wel:D

vanuit je buik/middenrif ademen inderdaad.
op youtube heb je ook verschillende filmpjes
gewoon singing lessons intypen.

LOL grappig xD deze ga ik onthouden xD

up!

ja het klinkt echt vreemd maar het werkt echt :stuck_out_tongue_winking_eye:

je ogen dicht doen bij hoge noten :slightly_smiling_face:

Op je tenen staan bij hoge noten. Geprobeerd en het werkt wel. Je haalt een hogere noot, maar bij mij klinkt alles vals dus het maakte bij mij eigk geen verschil haha.

Zoek maar ns op internet naar ademsteun!
Moet je verplicht dat nummer doen? Je kan het beste een nummer doen die het best bij JOUWN toonsoort past. Ik zit op zangles, heb alweer een paar lessen gehad en ik kan het ook niet zo 1,2,3 hoor. Kwestie van erg oefenen.
Het belangrijkste is gewoon lol hebben, doe er anders een leuk dansje bij zodat het niet opvalt dat je de tonen niet haalt???
Maar serieus, lol hebben is het belangrijkst. Moet je BTW solo? Dat hoefde ik nooit op school

billen bij elkaar knijpen haha, werkt wel

haha echt waar? heb ik nog nooit gehoord XD

dan kan je in ieder geval meer kracht zetten bij het zingen volgensmij. en verder niet met je keel zingen, maar met je buik.