Zingen

Halloo
ik hou heel erg van zingen ik ben natuurlijk geen natuurtalent maar af en toe krijg ik wel eens complimenten.
Mijn vraag was wie van jullie zit op zangles? en hoe kun je meer vanuit je buik zingen zeg maar ipv alles op je stem je keel dus weeet niet hoe ik het het beste kan vragen haha hoop dat jullie me snappen :slightly_smiling_face:

xxx

heyheey

ik zit dan wel niet op zangles maar ik heb t me eigen aangeleerd…
veel oefenen en erop focussen denk k :wink:

precies het zelfde, maar ik kon toen in groep 7 voor een meter zingen leek net een kraai in de boom. Maar omdat ik zingen zo leuk vind begon ik beter te worden en nu krijg ik steeds meer complimenten. Dus als je thuis zingt als je alleen bent wordt je stem ook flink beter! Als je nog niet van je ouders op zangles mag is dan heb ik ook een tip voor jou: Oefen 20 minuten per dag, zo worden je stembanden sterker en als je dan eindelijk op zangles mag krijg je bijna geen last van je stem je kunt dan veel meer dingen aan.

ik zit zelf niet op zangles, maar ik krijg veel reacties.

Ik zit nu een half jaar op zangles,
Ik kan je wel proberen uit te leggen maar ik weet niet of het dan echt goed gaat maarja komt het:
Begin met je hand op je buik te leggen & adem dan helemaal uit zodat je buik naar binnen gaat. (dat kun je dan voelen.)
Daarna moet je gewoon die spieren loslaten zodat je buik weer uitzet en zich dus vult met lucht. Dat moet echt gewoon gaan dus niet lang gaan doen over het inademen en niet onnodig veel inademen want dat voelt opgeblazen echt gewoon loslaten en hoppa je hebt weer adem

Als je dat kan kan je gaan oefenen op een Z om je lucht gelijdelijk naar buiten te laten… Begint dus met een volle z en hou die aan totdat je merkt van Hey ik heb meer lucht nodig dan ga je dus je buik van uit onder weer intrekken zodat je alle lucht naar buiten perst als het ware. Is je lucht op? laat je buikspieren weer los en tada je bent gevuld met lucht en kan opnieuw beginnen.

Ik denk niet dat je er echt veel aan hebt maar succes ermee. Ik denk wel als je zingen echt leuk vind dat je eens een poging moet wagen met zangles het is hardstikke leuk en je leert echt veel over klank maken enzo.

ik hou ook van zingen en bn zoals jij geen natuurtalend en krijg ook best complimenten maar dan moet je van je middenrif zingen,(je maag) het zit hem in de ademhaling dus wnr je uitademd moet je zeg maar alles geven en je kan idd beter door worden door:

1. 20 min per dag te zingen
    2.voor en na dat je gaat zingen water drinkt
    3.eerst stemoefeningen doen voordat je gaat zingen(do,re,mi enzo)
    4.sta recht met kin omhoog
    5.begin eerst met een normale lied wat je gemakkelijk kan zingen dan elke x een beetje hoger of lager

en als je muziek en theater krijgt op school vraag of je leraar meer les kan geven met zingen of vraag tips aan hem of haar.

handig topic :grinning:

Uppie :stuck_out_tongue:

upje(a)