Zingen

Hallo allemaal, ik hou ervan om te zingen maar ik ben niet zo goed. Ik zou graag zanglessen willen nemen maar daar heb ik niet echt de tijd voor. Iedereen zegt ook dat ik meer vanuit mijn buik moet zingen maar hoe doe je dat eigenlijk? Want de ene zegt dat je je navel in moet trekken en de andere zegt dat je je buik uit moet houden en daarop moet steunen enzo en de ander zegt weer iets anders. Dus hoe zing je vanuit je buik???

Ja hier moet je dus echt zangles voor hebben, waarschijnlijk zing je heel erg op je kopstem en dat klinkt inderdaad minder goed dan vanuit je buik.
Als je spreekt, spreek je ook vanuit je buik. Je kunt proberen om “La. La. La” te zeggen hardop en dan steeds meer er een zingende toon van maken zegmaar. Leg je handen daarbij op je buik en voel wat je buik doet als je die tonen uitspreekt. Dat moet je ook doen als je de tonen gaat zingen.

Handen in je zij zetten en HEY roepen, da voel je dat je in je zij wat uitzet. Dit moet je kunnen vasthouden.

Dit heet ademsteun en gebruik je bij het zingen (uit de buik)

Je kunt ook één keer in de twee weken zangles nemen. Dan kost het niet zoveel tijd, maar leer je toch heel veel!

Zijn er verschillende manieren om te zingen vanuit de buik? Want elke docent zegt steeds iets anders. Bijv: dat je telkens als je een zin zingt je je navel naar binnen moet duwen en als je in ademt je dan je buik moet ontspannen. En iemand anders zegt weer dat je bij elk woord dat je zingt je moet inademen en dan zet je buik uit en als je klaar bent met het zingen van een woord je dan je buik moet ontspannen. Of heeft het allemaal met elkaar te maken?