Zin van het leven?

Dit onderwerp behandelden we laatst in de les, wat is jullie mening hierover?
Is er een zogenaamde ‘zin van het leven’, geloof jij dat alles wat gebeurt vast ligt? Of denk je dat we als mens enkel moeten ‘overleven’…?

Persoonlijk heb ik er geen idee van.
Ik vind alleen dat er erg veel verdriet in de wereld is; veel mensen zijn erg ongelukkig, en dan vraag ik me af : ’ Waarom moeten we hierdoor? '.

Ik vind dit best interessant, want het gaat ons allemaal aan.
Wat is jouw mening?

Ik geloof wel in een soort ‘wie goed doet, goed ontmoet’.
Maar verder geloof ik niet echt in ‘het lot’ en zo.

Oh pft, die vraag zal ik niet kunnen beantwoorden denk ik zo…

de zin van mijn leven is, zoveel mogelijk gelukkig zijn.

Ja, maar waarom dan?
Je gaat tenslotte sowieso dood, om het maar even cru te stellen.

ik denk zo: de tijd op aarde is je gegeven, dus maak er het beste van!

Ja daar dacht ik ook laatst overna, deze hele verneukte (sorry) wereld had er net zo goed helemaal niet kunnen zijn, ten minste de hele verneukte (nogmaals sorry) mensheid.

http://i55.tinypic.com/b7xw92.jpg

:slightly_smiling_face:

Ik geloof in het lot.

Er is geen zin van het leven. Je schiet er niks mee op. Het heeft geen nut. Maar aangezien we het toch hebben, moeten we er maar het beste van maken.

Ja… dat denk ik ook wel eens maar je bent er nu eenmaal en je moet er maar het beste van zien te maken denk ik…
Ikweet niet waarom maar ik loop de hele dag te stressen voor alles en nog wat, terwijl ik gewoon van mn leven moet genieten, het gaat zo voorbij
Voor je het weet lig je morgen onder een vrachtwagen ofzo

Straks vinden ze iets uit waarmee mensen onsterfelijk worden :sunglasses:

ik stel die vraag de laatste tijd te vaak aan mezelf
en heb nog steeds geen antwoord

Upje voor degene die hét antwoord weet…

Ik heb deze vraag de afgelopen tijd veel te vaak gesteld. Ik zie de zin gewoon echt niet! Uiteindelijk ga je allemaal dood. Sowieso in deze maatschappij is de zin van het leven ver te zoeken: Je wordt geboren, je gaat naar school zodat je daarna een goede baan zal vinden en de rest van je leven werk je en dan: Ga je dood.

Wndaaa, ik denk dat het antwoord voor iedereen verschilt. De een weet (ik zeg niet dat het zo is) dat zij of hij het antwoord al weet, terwijl de ander nog zit te twijfelen. Het antwoord zelf is eerder een emotionele antwoord, en niet iets wat bewezen kan worden.

Wat een depressieve vraag eigenlijk…

Over die vraag moet je niet nadenken, je moet gewoon genieten.

Daar denk ik ook best vaak over na. Waarom leef je nou eigenlijk? Wat is het nut van het leven? Het leven levert je eigenlijk niets op, want je gaat toch alleen maar dood. wat heb je er dan aan?

vragen waar ik wel is antwoord op zou willen hebben…

Ik denk er niet over na want daar word ik niet vrolijker van.

Ik geloof niet in een zin van het leven. We leven gewoon, en als je niet in bent voor een avontuurtje pleeg je zelfmoord. Niet dat ik weet wat er na de dood gebeurt, maar dat denk ik dan…