zilveren ketting

• sorry als ik in het verkeerde forum heb geplaatst -

Hallo meiden :slightly_smiling_face:

Ik heb een vriendje, en voor mn verjaardag heb ik van hem een zilveren ketting gekregen. Ik was er echt superblij mee. Het was precies het soort dat ik mooi vind, en het was geweest van de moeder van zijn vader. Zijn vader is overleden, en zijn oma ook. het is dus een soort erfstuk. Het erge is, dat ik hem al na een maand ben kwijtgeraakt. waarschijnlijk op school, maar dat weet ik niet zeker. Dat is nu ongeveer 4 maanden geleden. Ik was, en ben, er eigenlijk helemaal kapot van. na lang dubben heb ik besloten dat ik mijn verdiende vakantiegeld uit wil geven aan een replica van de ketting. Alleen hier in de stad is geen zilversmid ofzo die op verzoek sierraden maakt.

Mijn vraag is dus of iemand een smid weet, liefst in de provincie Utrecht, die op verzoek een ketting wil maken. Het was een vierkantje met een hartje eruit gesneden, In dat hartje hing dan aan een ringetje een klein kruisje. (ik ben gelovig).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar duur is ook niet erg, als het niet anders kan. Zelf heb ik geen zilversmid kunnen vinden die mijn ketting na zou kunnen maken.

Alvast bedankt, en sorry voor het lange verhaal :flushed:!

xxxxxDiosesamor

Zou je het niet beter tegen je vriend vertellen? Woon zelf niet in Utrecht dus sorry kan je niet verder helpen

oh, dat ben ik er vergeten bij te zeggen, hij weet het wel!

Oké dus je kunt het kettinkje vervangen, maar de emoties erbij zullen toch nooit hetzelfde zijn? Ik vind dit wel een beetje apart. Je kunt een erfstuk niet vervangen.
Dan is het geen erfstuk meer.

En als je die ketting heel mooi vind waarom koopt je vriendje het niet als cadeau voor je? Want ja, ik zou niet heel veel geld uitgeven aan iets dat geen betekenis voor mij heeft en mij alleen maar herinnerd aan dat ik een erfstuk van iemand ben kwijtgeraakt.

Je moet doen wat je zelf wilt natuurlijk, maar ik ben hier gewoon benieuwd naar en dit is hoe ik het zie.

Daar heb je wel gelijk in, het wordt nooit hetzelfde kettinkje. Maar ik wil hem gewoon graag als herinnering aan de eerste verjaardag waar ik samen was met hem. Het heeft hem ook wel pijn gedaan dat ik hem ben kwijtgeraakt, omdat het voor hem natuurlijk ook van waarde was. Daarom wil ik hem niet vragen om een nieuwe te betalen. Ik hoop dat je dat begrijpt ^^ maar ik begrijp wel wat je bedoelt!

up

http://www.nobilia.nl/

Misschien daar?
En vervelend, ik ben zelf ook een keer een ring kwijt geraakt die ik van mijn ouders had gehad, en vond dat zo erg toen!

dankjewel! Met die site kan ik denk.ik wel wat.

Ja het is echt niet leuk…

up!

up uup!