zijn ze nou zo streng of overdrijf ik?!

haai… (meisje, 14, boos op ouders.)

ik ging eergisteren chillen en toen kwam ik thuis om half 10 en toen moest ik om elf uur naar bed.
de volgende dag hetzelfde.
en vandaag zeiden ze dat ik al 2 dagen ‘zo laat’ naar bed ging. wat een gezeur we hoefden niet eens naar school…

ik wilde gister gewoon lekker een film afkijken maar ik moest om half elf naar bed maar ik ging verder kijken op me kamer want hij was afgelopen om elf uur. dus toen was het 10 voor 11 en kwam me moeder dat ik naar bed moest en ik zei dat het nog maar 10 min duurt maar nee ik moest naar bed… bah wat een gezeik 10 minuten. goad ik val niet eens in slaap in 10 minuten… oh ja en me oujders gaan zelf ook om elf uur slapen… echt niet normaal vroeg vind ik

wat vinden jullie ?? overdrijf ik nou?hebben jullie nog tips of tricks om ouders over te halen dat je later naar bed mag??

Maak anders duidelijke afspraken over je bedtijd, hoe laat je thuis moet zijn en uitzonderingen. Kan voor opheldering zorgen.

Nou ik ga zelf ook niet heel laat naar bed maar in t weekend wordt t bij mij ook vaan 11 uur ofzo hoar…

Maar als mijn ouders gaan slapen {half 11 ofzo} dan mag ik nog best beneden me film afkijken… =D

Maar al slaap je goed uit dan heb je tog genoeg slaap voor een nacht gekregen? want minimaal moet je iets van uuhmm 8 uur slapen op een nacht ofzo toch?

Najha ik weet niet of je hier iets aan heb :chinrub:

Misschien kan je niet goed tegen laat slapen, en proberen ze daar rekening mee te houden?

Wat is dan de reden dat je van hun zo vroeg naar bed moet?
Misschien moet je dat eens (af)vragen

ik mag ook niet uitslapen en misschien zodat ik in slaap val en dat zij lekker kunnen …(!)

Mmh, ik vind het wel vroeg eigenlijk.
Toen ik 14 was moest ik om 11 uur thuis zijn, zolaat als ik maar wil slapen, en in het weekend gewoon uit ofzo.
Maarja, dat is natuurlijk ook niet normaal eigenlijk.

Zo waren mijn ouders ook op die leeftijd. Ze willen gewoon dat je voldoende slaap krijgt en niet te laat naar bed gaat. Het is kut ja, maar bedenk dat ze gewoon het beste voor je willen.

Ze willen niet dat je je dag verdoet aan uitslapen en sturen je vroeg genoeg naar bed zodat je genoeg slaapt krijgt? Ik denk dat het eerder dat is dan jouw reden :’) En dan begrijp ik ze wel ergens.

Duidelijke afspraken maken over hoe laat je naar bed moet als je naar school moet en in de vakantie, dan weet je ook waar je aan toe bent en je ouders ook.

Ik vind niet dat meisjes van 14 nog om half 10 naar buiten moeten… Ik zou dat nooit gemogen hebben van mijn ouders en dat begrijp ik wel…

Er zal wel een reden zijn dat je van hen op die tijd naar bed moet.
Ik mocht toen ik 14 was ook niet bepalen hoe laat ik naar bed ging hoor.
Vind dat ook eigenlijk niet meer dan normaal, als ik zie wat het zusje van m’n vriend allemaal mag… Belachelijk gewoon.

Goh dat vind ik wel heel streng hoor. Toen ik 14 was (paar maandjes geleden nog) moest ik uiterlijk rond 3 uur thuis zijn…

Ik vind half 11 best een mooie tijd om te gaan slapen eigenlijk

@Suuuuuuuuus: Je maakt een grapje? 3 uur?! Dat vind ik echt super onverantwoordelijk :’)

:flushed:

what theee.
ik ben 16 en mag niet na 12 uur buiten zijn, no matter what ^^

Dat ja.

Ik vind het niet streng eigenlijk, ik moest op mijn 14e om 10 uur naar bed.
Ze hebben het beste met je voor, denk ik.

Joh die tijden zijn nog niks hoor :stuck_out_tongue:
Ik ben 18 en zelfs als ik vakantie heb moet ik doordeweeks gewoon om half 11 naar boven.
Natuurlijk mag ik wel gewoon tv kijken enzo.
Maar mijn ouders willen nou eenmaal vroeg naar bed.

Verder raad ik je aan gewoon rustig hierover te praten met ze.
Ruzie lost ook niets op.
succes!

Ik vind ze echt heel erg redelijk. Je bent pas 14 he, niet al.

Onverantwoordelijk? Waarom? Ze weten dat ze me kunnen vertrouwen, dat ik geen gekke dingen doe en ik fiets nooit alleen naar huis omdat mn vriendinnen heel dicht bij me in de buurt wonen. Dit is overigens niet de tijd voor doordeweeks, dan moet ik de volgende dag naar school en dus rond 10 uur tijd zijn zodat ik de volgende dag niet helemaal lam ben.