Zijn vrienden.

Ik heb heel lang getwijfeld of ik wel een topic zou openen of niet, maar ik doe het toch wel. Al is het alleen maar om mijn verhaal even kwijt te kunnen. (en oh wat is het een lang verhaal)

Mijn vriend en ik zijn twee jaar samen en in die twee jaar is het super goed gegaan. Hij komt uit Hamburg, maar heeft een jaar in een dorp onder Berlijn gestudeerd wat 4 uur van Hamburg af ligt. In die tijd is er niets aan de hand geweest, het ging super goed. Maar sinds hij dit jaar (of ja, dit schooljaar) is verhuisd naar Bremen, wat maar een uurtje van Hamburg afligt, gaat het een stuk slechter. Tussen ons zit alles goed, we hebben vrijwel geen ruzie en zien elkaar zo vaak mogelijk.
Maar zijn vrienden mogen mij niet. Of ja, zo komt het toch op mij over. In de tijd dat hij zo ver weg woonde heb ik nooit ergens last van gehad. Hij was vrijwel nooit in Hamburg en zij kwamen hem nooit opzoeken (wat ik persoonlijk erg lullig vond, maar dat terzijde).
Nu hij in Bremen woont is het dus makkelijker om een weekendje terug naar huis te gaan en dit doet hij dan ook. Maar sinds hij daar dus woont heb ik enorm veel problemen gehad met zijn vrienden.

Nu moet ik van tevoren even zeggen dat ik zijn vrienden niet ken, ik kwam altijd naar hem toe in het dorp waar hij studeerde en ben maar een paar keer in Hamburg geweest. (De vrienden die hij in Bremen heeft ken ik wel trouwens en daar heb ik ook geen problemen mee, die zijn ontzettend aardig)

Ik heb in september ongelofelijk veel anonieme telefoontjes, facebook berichtjes, e-mails en smsjes van zijn vrienden gehad waarin eigenlijk alleen maar stond dat ik mijn vriend met rust moest laten, omdat ik hem verpestte, gevolgd door een hele hoop scheldwoorden. Ik heb er in eerste instantie niets aan gedaan, maar na een tijdje heb ik het mijn vriend gezegd en die heeft ze toen gezegd dat ze daarmee moesten stoppen.

Het was toen even rustig tot een meisje besloot zichzelf als vriend van zijn facebook te verwijderen en mij daarvan te beschuldigen. Hij geloofde haar in eerste instantie, maar uiteindelijk heeft hij zich verontschuldigd bij mij. Later gebeurde hetzelfde nog een keer en ook een vriend van hem heeft dit gedaan en mij vervolgens ervan beschuldigd.

Nu is het eigenlijk in oktober enorm uit de hand gelopen, nadat hij een avond met die vrienden weg was, terwijl ik bij hem was. Wij werden eerder die week al uitgenodigd om mee uit te gaan, maar toen mijn vriend aan de telefoon vertelde dat ik er was en ook mee zou gaan, werden we een half uur later teruggebeld dat het niet door ging. Ik ben die keer daarna niet mee gegaan, omdat ik ziek was en heb hem gezegd dat hij gewoon moest gaan. Die avond is het dus compleet uit de hand gelopen. Zijn vrienden bleven mij maar bellen en hebben zo erg op hem ingepraat de hele avond, waarop mijn vriend besloot het uit te maken met mij.
Ik weet niet wat ze tegen hem gezegd hebben, wil ik ook niet weten, maar het was nog geen week later al weer helemaal goed. Hij heeft toen zijn mond gehouden tegen zijn vrienden en zo heb ik een tijdje geen last meer gehad van ze.

Vervolgens met oud en nieuw gebeurde eigenlijk hetzelfde. Hij was in Hamburg, met zijn vrienden oud en nieuw aan het vieren. Toen ik hem om 12 uur opbelde om een gelukkig nieuwjaar te wensen kreeg ik die gasten aan de telefoon en begonnen ze me uit te schelden. Ik heb toen maar niets meer gezegd of gedaan. De volgende dag begon die vriendin (die zichzelf toen had verwijderd) tegen mij te praten op whatsapp (had heel haar nummer niet, maar zij de mijne blijkbaar wel). Ze begon mij en mijn moeder uit te schelden voor van alles en zei dat ik mijn vriend met rust moest laten. Ook zou ik foto’s hebben verwijderd en telefoonnummers uit zijn telefoon hebben verwijderd. (hoe ik dat dan gedaan zou moeten hebben weet ik nog altijd niet). Hij heeft zich hier niets van aangetrokken en is een dag later naar mij toegekomen en het contact met dat meisje verbroken uit eigen initiatief.

Eigenlijk is het dus 4 maanden weer helemaal goed gegaan, tot hij eigenlijk vakantie had en weer in Hamburg was. Drie weken geleden zijn we samen op vakantie gegaan en dat was super. Nergens last van, niets. Alles ging ECHT goed. Toen de woensdag daarna hebben we de zomervakantie gepland en vervolgens vrijdagochtend (donderdag hebben we geen contact gehad, omdat hij met zijn vrienden weg was) maakt hij het uit. Hij zou die dag naar mij toe komen en ik was dus nogal … heel erg boos om het zo maar te zeggen.
Ik heb geen uitleg niets gehad, alleen weer heel veel smsjes en emails van zijn vrienden dat ik hem met rust moest laten.

Afgelopen woensdag en donderdag hebben we het er dan over gehad en kwam er eigenlijk voor ons allebei uit dat zijn vrienden een enorm groot aandeel in dit alles spelen. Hij heeft er al ongelofelijk vaak wat van gezegd tegen zijn vrienden, dat ze mij met rust moeten laten en dat ze hun mening voor hun moeten houden. Maar NIETS werkt. Ze blijven mij lastigvallen en weten ook gewoon niet wanneer ze moeten stoppen. Afgelopen nacht hebben ze me zo’n 50 keer gebeld om me uit te schelden.

Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen. Zelfs als het dus uit is laten zijn vrienden mij niet met rust.

Hij heeft spijt van alles en wilde naar mij toe komen om het goed te maken, heb gezegd dat hij het even tijd moet geven, omdat dit al de tweede keer is dat hij het uitmaakt nadat hij met zijn vrienden weg was en ik er echt heel erg moe van word, maar ik wil ook niet al die mooie tijden en drie/vier jaar (we zijn twee jaar officieel samen, maar eigenlijk is het al drie jaar XD) van mijn leven weggooien, omdat zijn vrienden mij niet mogen.

(We staan/stonden nota bene op het punt te gaan samenwonen, moeten alleen nog een huisje vinden.)

Oke om een lang verhaal dus kort te maken: Mijn vriend wordt ongelofelijk beïnvloed door zijn vrienden. Zij vallen mij al maanden lastig met telefoontjes, berichtjes en alles en weten niet van ophouden. Hierdoor is het nu dus 2 keer uitgegaan. Mijn vriend heeft ze al een aantal keer verteld dat ze moeten ophouden, maar dit heeft geen zin. Ze blijven doorgaan.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Of een oplossing hiervoor?

wat erg… Ik weet niet echt een oplossing, aangezien je praten al geprobeerd hebt enz.

Ah wat een ontzettende kut situatie… Ik heb je hele tekst wel gelezen maar het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen: heb je al eens geprobeerd om met die vrienden te praten? Om te vragen WAAROM ze zo tegen je doen? Mij lijkt het namelijk dat ze dit niet zomaar doen. Of gewoon om te laten zien dat je wel gewoon een heel leuk/gezellig/aardig meisje bent? Tja, sorry ik weet het eigenlijk verder ook niet… Wel lastig ook trouwens dat je vriend zich zo laat beïnvloeden door z’n vrienden.

Lekkere vrienden. Ben eigenlijk verbaasd dat hij nog bij ze is. Het lijkt me tijd voor goede gesprekken. Samen, tegenover die “vrienden” van hem. En eens goed duidelijk maken dat ze jou met rust moeten laten.
En anders - heel eerlijk - moet hij echt andere vrienden gaan zoeken. Want zij gebruiken hem. Dit is allemaal voor de lol omdat ze weten dat hij beinvloedbaar is, dat is wel duidelijk.
Ik ga er maar vanuit dat je inderdaad onschuldig bent namelijk.

Ja, ik heb ze wel eens opgebeld en terug gemaild om te vragen wat het probleem eigenlijk is, maar daar krijg ik dan ook geen reactie op. En om nu even naar Hamburg te reizen om met hen te praten, zie ik ook niet echt zitten. Ja als mijn vriend mee zou gaan misschien… Hij had al wel gezegd dat de volgende keer als ik naar Hamburg zou komen (wat waarschijnlijk pas in de zomer is) dat we dan sowieso met ze gaan praten, maar dat duurt ook nog een paar maanden…

Pff, wat een verhaal, echt belachelijk van die vrienden. Misschien kan je zelf een keer met zijn vrienden gaan praten? Aangezien je nu je vriend telkens met hen laat praten, misschien moet jij ze er een keer mee confronteren?

Nu is het voor die vrienden namelijk relatief makkelijk om een meisje dat ze niet echt kennen zwart te maken, maar als jij zelf een keer met ze gaat praten en ze confronteert krijg jij ook echt een gezicht voor hen en zien ze ook echt wat ze aanrichten met hun belachelijke gedrag.

Nouja, met dat meisje heeft hij het contact dus al verbroken, maar ik snap best dat hij de vrienden waar hij al jaren mee omgaat niet zomaar wil laten vallen. Dat wil ik ook echt niet van hem vragen. Als hij het leuk heeft met hen vind ik het echt geen probleem, maar ja ik zou het dan toch wel op prijs stellen als ze mij met rust laten verder.
Ik vind het echt moeilijk. Aan de ene kant wil ik hem gewoon laten kiezen. Of zijn vrienden of ik, maar ik vind dat ik dat niet kan maken eigenlijk. Al zou het wel een stuk makkelijker zijn…

En verder, mooi die telefoonnummers laten blokkeren door je provider.

Ik heb je hele verhaal gelezen maar ik heb zo het gevoel dat je een en ander niet vermeldt. Wanneer zijn ze daarmee begonnen en wat is de aanleiding? Wat nemen ze je kwalijk? Het lijkt me heel sterk dat ze zo zouden doen zonder ook maar een reden te hebben. Mensen gaan iemand niet gaan stalken omdat hun gezicht hen niet aanstaat.

Nu, dit lijkt me wel een heel vervelende situatie. Wat de reden ook mag zijn, zoiets kan niet blijven duren. Dat je vriend niet meer doet om dit te stoppen begrijp ik ook niet. Misschien moet je vriend maar eens een gelegenheid organiseren waar jullie allemaal tezamen kunnen praten over wat het probleem nu eigenlijk is en hoe jullie dat zouden kunnen oplossen…

Ik heb ook zoals hierboven gedacht dat je misschien je vriend voor de keuze kan stellen, maar ik denk niet dat dat een goed idee is. Ten eerste ziet het ernaar uit dat het een hele vriendengroep is, dus dan zou je vriend wel heel veel vrienden verliezen. Ten tweede gaat daarmee zeker het hek van de dam zijn en gaan die vrienden je nog meer lastigvallen. Als het niet eindigt en je vriend niet zelf inziet dat hij die vrienden moet laten vallen, stap je best zelf op…

Ja wat Brod zegt…
En ik vind het echt knap dat je je vriend gewoon vergeeft als hij het uitmaakt omdat het ‘moet’ van zijn vrienden. Daar zou ik geen relatie mee willen. Dat maakt het allemaal heel onzeker.

Mensen durven sowieso veel meer als ze zich ergens kunnen verschuilen dan als je ze face to face confronteert. Misschien is het voor hen inderdaad gewoon een spelletje. Ik denk wel dat het de moeite kan zijn om eens naar daar te gaan…

pfff. ik zou die vrienden echt dumpen, dit zijn echt geen echte vrienden hoor!

Wat een klotemensen zeg, maar inderdaad WAAROM doen ze dit?

Ja, waarom doen ze dat eigenlijk? Is er iets gebeurd?
Als dat niet zo is, denk ik dat ze gewoon zo’n groepje asociale mensen zijn die meteen jaloers worden als een vriend zijn tijd moet verdelen en gelukkig is met iemand. Wat ik het ergste vind aan deze zaak is dat je vriendje duidelijk veel van je houdt, maar dit allemaal toelaat en het überhaupt nog uitmaakt. Wat een zwakkeling! Neem het niet persoonlijk, ze gaan dit doen bij elke vriendin die hij heeft en dat zal jouw vriendje binnenkort ook beseffen wanneer het te laat is.

Je verdient dit niet.

Voor zover ik weet is er niets gebeurd, ja in de zomer ben ik met mijn vriend op vakantie gegaan, waardoor hij een concert heeft gemist waar hij met een vriend naartoe zou gaan… t lijkt me sterk dat het daardoor komt eigenlijk…

Maar voor de rest zou ik ECHT niet weten waarom ze zo doen. Misschien dat ze het gevoel hebben dat ik hun vriend afpak oid, maar ze gaan zelf ook nooit naar hem toe. Ik heb ook nooit iets over hen gezegd of iets tegen hen gedaan, want ik heb ze nooit ontmoet… en ja ik weet het gewoon echt niet.

En nummers blokkeren is inderdaad een goed idee, maar het probleem is dat ze meestal anoniem bellen en ik heb dus maar het nummer van een van zijn vrienden. Die heb ik een keer opgebeld om te vragen of ik iets verkeerd had gedaan, nadat hij me had gebeld. Maar daar krijg ik geen antwoord op. Als ik terugbel nemen ze niet op, dus dat heb ik ook maar opgegeven.

En ja, de enige optie die ik zelf ook zag was om dan naar hen toe te gaan, maar dan zou ik het toch wel fijn vinden als mijn vriend op zijn minst mee gaat…

Het is trouwens sinds september aan de gang, daarvoor heb ik nooit ergens last van gehad. Eigenlijk is het, nu ik er zo over na denk, sinds ik ben aangenomen aan de universiteit van Bremen en dus bij mijn vriend zou gaan wonen (wat uiteindelijk is misgegaan, door een fout van de universiteit). Misschien dat ze zich bedreigd voelden ofzo… Ik weet het niet.

Vraagje, hebben die vrienden van hem ook relaties of niet? Het zou kunnen dat ze bang zijn dat als jij naar Bremen komt, dat jij hem gaat opeisen of er altijd bij gaat zijn, terwijl ze jou niet zo goed kennen en de “sfeer dan anders wordt”. Ik vind het alleszins belachelijk…Misschien kan je met een vriendin naar hen toe gaan om er eens mee te praten, zo heb je iemand die jou kan verdedigen en moet je vriend niet mee.

Van een van zijn vrienden weet ik dat hij een relatie heeft, maar dat is ondertussen al 20 keer uitgegaan, omdat hij is vreemdgegaan. De rest heeft volgens mij geen relatie.

Volgens mij weten ze zelf ook wel dat ALS ik bij hem ben en hij wil met hen weg zonder mij, dat ik dat geen probleem vind. Ik heb m al zo vaak gezegd dat hij gewoon moest gaan zonder mij en dat doet hij dan ook. Ik wil echt niet tussen hem en zijn vrienden in staan of al zijn tijd opeisen ofzo.

Met een vriendin daarheen gaan is inderdaad een heel goed idee. Eens kijken of ik wat kan regelen :slightly_smiling_face:

Dankjulliewel voor alle reacties :slightly_smiling_face:

Belachelijk. Je klinkt als een hele loyale en ‘flexibele’ vriendin (om het zo maar te zeggen). Wat je ook doet: wees je er van bewust dat zij hier fout zitten, niet jij.

Ik snap niet waarom jouw vriend zulke vrienden wil hebben. Want ik zou het niet accepteren als mijn vrienden zo fucking idioot deden tegen mijn vriend, zonder duidelijke reden.

Je vriend zou echt meer moeten doen. Het is achterlijk dat jij er nu last van hebt. Hij moet zeggen dat ze ermee moeten kappen, dit zou niet jouw probleem moeten zijn maar zijn probleem. Ik snap echt niet dat hij zulke vrienden wil hebben.