Zijn reactie?

Ik snap iets niet helemaal…
Ik heb een aantal dates gehad met een jongen, maar het klikte niet echt. Het is een beetje vaag gegaan, maar uiteindelijk hebben we gewoon gezegd van: Nou ja dit word niets, klaar. Daarna heb ik niets meer van me laten horen, en hij ook niet. Maar ondanks dat ik wist dat er geen relatie in zat, ik mocht/mag hem wel en heb zoiets van: ik zou best nog vriendschappelijk met hem om willen gaan, want zijn vriendengroep vind ik ook kei aardig.

Maar wat het is: Als ik hem tegen kom, doet hij echt alsof ik lucht ben. Ik begrijp het niet zo goed… we hebben geen ruzie, dan kun je toch gewoon gezellig doen? Als ik hem gedag zeg zegt hij het ook wel terug, maar hij ontloopt me toch een beetje. Een paar van zijn vrienden doen wel gewoon aardig en vorige keer dat ik ze met uitgaan tegenkwam vroegen die ook gewoon of we bij hun kwamen staan om wat te drinken enzo, maar hij liep toen heel snel weg. Hij gedraagt zich een beetje van: “Ik ken jou niet” en dat vind ik nou ook weer niet nodig.

Ik begrijp gewoon echt niet waarom? Er is verder niets negatiefs tussen ons gebeurd… Ik heb nu heel erg het idee dat ik niet met zijn vrienden om “mag” gaan omdat ik me dan een beetje een indringer voel ofzo. Het zijn zijn vrienden, ik ken ze nog niet eens goed. Maar ik vind het gewoon heel jammer omdat ik graag met hun om zou willen gaan, maar ik wil niet dat hij denkt dat ik hem wel leuk vind/stalk ofzo. Baaaah.

Is het normaal dat een jongen zo reageert, heeft het gewoon tijd nodig of is het een arrogante zak?

Het is een arrogante zak.

Het kan een arrogante zak zijn.

Ik denk dat de kans ook aanwezig is dat hij liever wél had gewild dat het iets was geworden, maar dat hij dat niet toegeeft. Ik denk dat hij er dan van baalt hoe het gegaan is, en het genant/confronterend vindt om met je om te gaan aangezien hij jou liever als vriendinnetje had gehad dan als gewone vriendin.

Hmm nee, dat laatste denk ik niet. Hij houd erg van zijn vrijheid en wilde dat dus ook echt niet opgeven. Ik merkte al aan hem dat hij er niet zoveel zin meer in had met het daten, dus toen heb ik hem ernaar gevraagd en hij heeft toen toegegeven dat ‘ie altijd maar wat aankloot en dat hij het lullig vond dus er niet mee verder wilde.
Hij is dus eigenlijk ook best een lul :’) maar ik denk niet dat hij het echt slecht bedoeld ofzo, hij is gewoon verwend ofzo?

Ik denk dat jongens aan zulke dingen gewoon minder behoefte hebben. Ze denken van nou het klikte niet echt dus waarom zou ik nu moeite in haar steken voor iets vriendschappelijks?

Niet dat ik zo denk hoor! Maar ik denk dat jongens daar best wel lomp in zijn en zoiets denken.

Dat hij doet alsof je lucht bent gaat dan wel weer een beetje te ver vind ik… Kan ook een reactie zijn van doen alsof het hem niks boeit of zoiets?

Ja zou kunnen. Denk ook wel dat jongens er anders naar kijken, maar ik vraag me dan af of ik me daaraan moet aanpassen (dus geen contact zoeken en hem ook maar negeren) of dat ik er gewoon scheit aan moet hebben en met z’n vrienden om moet gaan als ik daar zin in heb.

Als jij met zijn vrienden wil omgaan en je het daar goed mee kan vinden, vind ik dat hij weinig recht heeft om daar iets over te zeggen. Ik zou gewoon lekker met ze om blijven gaan maar het wel gewoon een beetje beperkt houden!

Je kan hem toch ook vragen wat zijn probleem is?

Vind ik dan weer een beetje te direct eigenlijk, want misschien heeft hij het niet zo door en vind het gewoon normaal om zich zo te gedragen wanneer het niets word met een meisje?
Nou ja, ik zie hem waarschijnlijk toch pas weer in november op z’n vroegst dus moet me er nu eigenlijk niet druk om maken, maar kan er gewoon niet zo goed over uit waarom hij zich zo gedraagt.