zijn ouders

Wat moet je doen als je duidelijk merkt dat de ouders van je vriendje je niet mogen?

Hmm ik weet dat de vader en stiefmoeder van mijn vriend mij niet mogen maar ik voel iig niet de behoefte om extra moeite voor ze te gaan doen.

Er is al een topic hierover, dat je kan klagen over je de ouders van je vriendje. :wink:

Je niet anders voor gaan doen dan dat je bent. Gewoon aardig tegen ze blijven en ze negeren als ze je zo’n gevoel geven.

Maar als ze je niet op de manier mogen hoe je bent waarom zou je je dan niet anders voor gaan doen?

Waarom wel? Het beste is om jezelf te blijven denk ik… Je vriend houd van je zoals je bent, en zijn ouders moeten dat accepteren… Of praat met die ouders/je vriend erover?

Weet je wat ze niet mogen aan je?

Als je een lomp, onbeleefd boerenkind bent bv. kan ik het wel begrijpen van hun kant.

jij moet je gewoon van je beste kant laten zien, ook als zij heel bot blijven doen. zo zien ze vanzelf wel dat je eigenlijk heel aardig bent haha (; en als ze dit alsnog niet zien, dan is dat jammer voor ze, jij komt voor je vriendje, niet voor hun.

Eerste indruk is best belangrijk, gelukkig kan ik het met de ouders goed vinden en andersom. Mijn moeder heeft na al die jaren nog steeds problemen met haar schoonmoeder, dus ik denk niet dat er veel aan te doen is. Ik zou gewoon mezelf blijven, eventueel wat aardiger tegen ze doen, maar het lijkt me echt irritant om je aan te moeten passen omdat andere mensen je niet mogen. Ze moeten misschien even aan je wennen en uiteindelijk accepteren ze je wel, zoniet dan is dat hun probleem.

Misschien een kwestie van wennen?
En anders zou je aan je vriend kunenn vragen waarom zijn ouders jou niet mogen. Dan kun je daar een beetje op letten…

zijn ouders mochten mij eerst niet omdat ik uit zuid-amerika kom, ze dachten dat ik vies was xD maar nu zijn ze gewent omdat ze gezien hebben dat ik net zo gek ben als hun zoon

Daar kun je niks aan doen.