Zijn ouders, mijn ouders laten ontmoeten

Hoi meiden,

Ik heb nu 6 maanden een hele leuke en lieve vriend en afgelopen 2 weken tijdens de kerstvakantie zijn wij 2 weken bij zijn ouders geweest, heel gezellig! Ik kan het goed vinden met zijn ouders en hij ook met mijn ouders. Wij zitten beide op kamers, hij in Utrecht en ik in Enschede. Zijn ouders wonen bij Nijmegen en mijne in de achterhoek. Aardig ver uit elkaar dus. Ze hebben elkaar nog nooit ontmoet en van de week stelde zijn moeder voor, als mijn ouders dat leuk vinden, om elkaar ook eens te ontmoeten. Ook omdat mijn vriend bijna jarig en het dan leuk zou vinden als zij op zijn verjaardag kwamen die hij bij zijn ouders viert. Het is dan wel zo leuk als de beide ouders elkaar eerder al een keer hebben ontmoet. Mijn moeder boeit het allemaal niet zoveel en toen ik het vroeg reageerde dat ze het met mijn stiefvader zou overleggen. Helaas nog geen antwoord, het lijkt alsof ze er niet mega veel behoefte en zin in heeft. Hoe kan ik zorgen dat dit nog wel gebeurt en hoe weet ik hoe zij erover denkt? Ze zal nooit zeggen dat ze er geen zin of behoefte in heeft.

En nog een vraag; na hoeveel tijd hebben jullie ouders elkaar ontmoet en hoe ging dat?

Ik zou gewoon na een paar dagen vragen of ze er nog over na gedacht heeft. Volgens mij weet je al wat ze ervan vindt, namelijk dat ze er geen behoefte aan heeft. Vraag is of ze er geen behoefte aan heeft maar het ook niet erg vindt en het dus wel voor jou wil doen, of dat ze er ook geen zin in heeft. En daar kom je alleen achter door ernaar te vragen. Verder zou ik je vriend gewoon je ouders laten uitnodigen als hij dat leuk vindt, dan is het aan je moeder of ze wel of niet wil gaan en of ze wel of niet met zijn ouders afgesproken hebben.

Wij hebben nooit afgesproken om dan en dan onze ouders te laten ontmoeten. Toevallig reed ik met mijn vader en vriend in de buurt van zijn moeder en toen zij we langs gereden. Toen hebben zij elkaar snel ontmoet voor we weer verder gingen. Dat was na ongeveer driekwart jaar. Nog eens driekwart jaar later(dus na anderhalf jaar) heeft mijn vader zijn vader bij de diploma-uitreiking van mijn vriend gezien. Een paar maand later (na bijna twee jaar) heeft mijn moeder zijn vader ontmoet bij de verhuizing van mijn vriend. Wanneer mijn moeder zijn moeder heeft ontmoet weet ik niet, maar ik dat dat ongeveer twee tot twee en een half jaar heeft geduurd. Mijn ouders waren overigens wel altijd heel nieuwsgierig en zijn ouders hebben ook weleens benoemd dat ze mijn ouders uit zouden nodigen, maar het is er nooit van gekomen en ze zien elkaar dus ook alleen bij kerst, andere officiƫle gebeurtenissen of omdat mijn ouders toevallig langskomen als die van hem ook op bezoek zijn.