zijn moeder

ik heb al ongeveer 2 jaar een vriend en het gaat heel goed tussen ons, we zien elkaar bijna elke dag en hij slaapt in het weekend en de vakanties bij me. ik slaap bijna nooit bij hem alleen met verjaardagen omdat zijn moeder sinds kort is getrouwd met zijn stiefvader die ze pas een jaar kent en bij hem is ingetrokken. nu wil zijn moeder dat hij het uitmaakt en een baan gaat zoeken terwijl hij na zijn examen bij zijn vader gaat werken. ze zegt nu dat hij mij niet meer mag zien en hier niet meer mag blijven slapen omdat ze zelf ook geen relatie had op haar 16e. het lullige is dat hij morgen ook jarig is en ze zijn hele verjaardag heeft afgezegd omdat hij het niet uit wil maken met me. iemand enig idee wat ik kan doen?

wtf, ze kan jullie toch niet verbieden om geen relatie te hebben. wat kan ze daar nou tegen doen dan? ik zou je er niks van aan trekken, laat je vriend gewoon lekker naar jou toe komen morgen? taartje bakken etc.

wtf.
Had je eerst wel een goede band met haar, en hoe oud is je vriend als ik vragen mag?
Heeft je vriend al goed met haar gepraat enzo?
Zoja, zou ik gewoon tegen zijn moeder ingaan, ze kan hem moeilijk vastbinden als hij bij jou wil gaan slapen. Dit is wel echt onredelijk…

Wat is dit onredelijk inderdaad… je vriend moet dit soort dingen toch zelf beslissen? Wat zegt hij er eigenlijk van?

Vier zijn verjaardag bij jullie thuis of in de stad met een paar vriend, in ieder geval op een andere manier want het is toch sneu als je je verjaardag niet mag vieren.
Gek wijf trouwens, die moeder. :crazy_face:

ik heb nooit echt een hele goede band met haar gehad maar wel gewoon goed, todat ze zijn stiefvader leerde kennen, die is ookal nogal agressief tegenover mijn vriend en zijn broertje omdat hij heel veel drinkt. in hun vorige huis sliep ik er wel heel veel en was ze heel aardig maar zijn stiefvader wil niet dat ik daar nu slaap omdat het geen hotel is zegt hij. mijn vriend heeft al een paar keer geprobeerd echt goed met haar te praten maar ze blijft bij haar standpunt ze vind hem te jong. terwijl hij morgen 17 word. mijn vriend komt nu zo hierheen en blijft waarschijnlijk ook gewoon slapen en viert zijn verjaardag hier. maar ik vind het gewoon lullig voor hem dat zijn moeder zo veranderd is en hem niet gewoon gelukkig met mij laat zijn, hij heeft er al vaker aan gedacht het huis uit te gaan maar bij zijn vader kan hij niet terecht omdat die nog teveel schulden heeft en die zijn opleiding dan niet kan betalen en zijn moeder stuurt hem het huis uit als hij mij wil blijven zien, eerst geloofde ik niet dat ze het zou doen maar ik ben er nu achter dat het wel zo is. bij mij kan hij wel terecht maar hij wil mijn ouders niet tot last zijn, dus ik weet het nu ook niet meer

Wtf, waar slaat dat op? Die moeder en stiefvader bepalen dat toch niet?
Hm, misschien kan je vriend een tijdje bij jou wonen ofzo? Als jou ouders daar geen problemen mee hebben, kunnen zij dat tegen je vriend zeggen. Zodat hij weet dat hij je ouders niet tot last is.

sorry hoor maar wat een kutwijf…
Ofja, ik denk eerder dat ze wat onder druk wordt gezet door haar vriend/man…zijn stiefvader iig.
Wat wil hij, weet je dat?
Ik denk dat dit iets is wat jij niet op kan lossen, alleen je vriend kan er (heel misschien) iets aan doen.

Ai lastige situatie zeg. Mijn vriend is 2,5 jaar geleden ook het huis uitgezet toen hij het niet met mij wou uitmaken. Hij is toen bij mij en mijn vader in komen wonen en heeft een bijbaan genomen waarmee hij toch gedeeltelijk kon meebetalen in de kosten. Misschien optie voor je vriend? Zo is hij jou ouders ook minder tot last.

Als hij eenmaal het huis uit is kan het zijn dat de band ook beter wordt tussen hem en zijn moeder. Wij kunnen nu prima met de ouders van mijn vriend en ze hebben gemerkt dat ze onze relatie toch niet kapot kunnen maken;)

Succes ermee iig

ja hij komt inderdaad door zijn stiefvader die wil namelijk niet dat mijn vriend daar woond want dat vind hij alleen maar lastig. ik wacht het gewoon af als hij straks hierheen komt en dan praten we er wel met mijn ouders over.
bedankt iig

^
In dat geval gaat het sowieso fout. Als jullie het uit zouden maken vindt hij wel weer iets anders om je vriend het huis uit te zetten dus dit lost niets op.
Heeft hij al alleen met zijn moeder gepraat (dus zonder stiefvader erbij)?
Pff, dat die mensen vaak hun ‘geliefde’ boven hun kinderen verkiezen…

Dat is wel lief van je vriend en jouw vader!

Ontopic: echt heel lastig, dacht ik dat ik het zo slecht had getroffen met m’n schoonmoeder. Ik weet niet wat je kan doen, moeders kunnen echt vervelend zijn… Maar dit is gewoon belachelijk.

.

Je hebt al 2 jaar met hem en NU moet ie het ineens met je uitmaken enzo?
Ik had echt tegen haar gezegd als ik je vriend was, dat ze dat dan wel eens 2 jaar eerder had mogen bedenken. Dit slaat echt nergens op.

En die stiefvader klinkt echt niet als veel soeps, hele herkenbare situatie. Daar moet je mee uitkijken hoor!

Ik weet verder eigenlijk niets wat je op dit moment zou kunnen doen, sorry!

Wow. Dat is echt vreemd.
Ik heb géén idee wat je kunt doen, maar ik wil je wel sterkte wensen!
En uhm, succes!

Dit is echt super vreemd!

inderdaad vreemd ja haha, heeft hij al vaak alleen met zijn moeder gepraat maar ze zegt dan niks alleen dat hij op moet rotten.
we hebben gister met zijn vader gepraat, en die gaat nu vandaag met zijn moeder praten, hij slaapt nu voorlopig hier en daarna zien we wel hoe het verder moet
bedankt voor de reacties

ik hoop echt voor je dat het weer snel goed komt!
trouwens, gefeliciteerd met je vriend. =)

Je vriend moet eens zeggen dat zijn moeder zich er niet mee moet bemoeien ze had dan wel op haar 16e geen relatie. M
Maar dat zij wel al binnen een jaar getrouwd is met die stiefvader en jullie dus al langer samen zijn dan zij met haar ‘man’.

Misschien is ze dan wel stil?