Zijn moeder heeft kanker...

Heey!!

Een tijdje geleden heb ik een topic geplaatst over een jongen waar ik (nogsteeds) hopeloos verliefd op ben. Ik heb nu (weer) een ander probleem, met hem…

Hij is de laatste weken anders dan normaal. Hij kijkt heel erg verdrietig zegmaar. Ik vroeg dus aan mijn beste vriendin die wat meer contact met hem had (waar ik ook boos/verdrietig om ben)of zij wist wat er met hem was. En die vertelde mij dus dat ze laatst met zijn beste vriend zat te skypen, en dat die vertelde dat zijn moeder baarmoederhalskanker had…

En dan verteld ze dan echt kei snel en dan valt het opeens vanuit het niets binnen. Ik schrok me de pleuris kan ik je vertellen.

Ik ben nu dus echt heel verdrietig, voor hem. Ik mag dan wel pas 12 zijn, en dan zeggen volwassenen van ‘ja dat is puppy liefde.’ maar ik geef echt veel om hem, zo erg dat ik me nergens meer op kan concentreren. Bij mijn hockeywedstrijd vandaag heb ik de makkelijkste ballen doorgelaten, ik kan me niet focussen op school, ik kan echt niks… Ik wil hem zo graag opvrolijken, maar ik weet niet hoe. Ik mocht van die vriendin het aan NIEMAND vertellen… Het doet me ook best wel pijn dat hij beste vriendin meer vertrouwt dan mij… :sob::muscle:

Iemand tips?..

Liefs, PicaLux

Nee, hij vertrouwt jouw beste vriendin niet meer dan jou. Hij heeft het zijn beste vriend in vertrouwen verteld en die heet het doorgeluld aan jouw beste vriendin.

Ik zou in elk geval niet aan hem laten merken dat je het weet. Hij vertelt het waarschijnlijk niet met een reden. Probeer gewoon leuke dingen te doen met hem

TJa dat is ook best een probleem. Ik durf niks met hem te doen. Kijk, ik zit in de 1e, en jongens zijn, tja, nogal raar met elkaar. Maar ik zit er heel erg mee omdat ik het niemand mag vertellen, en ik kan hem dus ook niet troosten… Het doet me pijn om hem zo te zien…

Snap ik! Het is ook onwijs pijnlijk :frowning_face: kun je het misschien aan je ouders vertellen? Die weten vast hoe ze je kunnen helpen! Of er met je vriendin over praten?

Over die vriedin, mijn beste vriendinnen weten het allebei. een daarvan vertelde het ons. en mijn ouders… Ik zal het in ieder geval nooit aan mijn vader kunnen vertellen. Mijn moeder… Ik weet niet hoe ik het haar zou moeten vertellen… :frowning_face:

Dat lijkt me eenzaam voor je, als je niet weet hoe je dit aan je ouders kunt vertellen :frowning_face:
Kun je niet een kopje thee voor je moeder maken en gewoon vragen ‘hee mam, ik zit ergens mee, een vriend van mij heeft een moeder met kanker en ik weet niet zo goed hoe ik hem kan helpen, want hij weet niet dat ik het weet.’

Ik zou het kunnen proberen ja… Maar het liefste wil ik hem gewoon troosten, er voor hem zijn… Hem kunnen steunen :frowning_face:

Bovendien is hij mijn hockey trainer zegmaar. Hij oefent training met zijn oudere zus door mij keeperstraining te geven. Mijn moeder kent hem dus ook een soort van…

Om heel eerlijk te zijn zou ik dit gewoon even met rust laten. Hij verteld het je niet met een reden.

Als je echt per ce wil laten weten dat je er voor hem wilt zijn zou ik het op die manier zeggen. Dat je via via hoorde wat er aan de hand is en dat hij altijd bij je terecht kan mocht er iets zijn.

Zo laat je hem weten dat je er bent, maar dring je je niet op.

Ik zal kijken wat ik kan doen… maar ik weet niet hoe ik me nu weer goed kan focussen op dingen…