Zijn me ouders aan de drugs? Help!

Als je je zorgen maakt lijkt het me inderdaad verstandig om met een vertrouwenspersoon op school te praten, al is het alleen om je verhaal kwijt te kunnen.

Ik heb er verder geen ervaring mee, misschien kun je met je ouders praten?
Sterkte en succes in ieder geval!

Lijkt me heel heftig, sterkte meis!

Bah wat vreselijk, zeker omdat je niet meer bij je echte ouders woont omdat ze aan de drugs zitten, je zou zeggen dat je stiefouders dan beter zouden weten.

Ik zou het nogmaals bespreken met je stiefouders. Je geeft aan dat je school er ook onder lijdt, hopelijk opent dat ze de ogen.
Als het echt niet helpt… praat dan eens met je mentor. Hou er alleen wel rekening mee dat er dan wel flink wat gaat veranderen waarschijnlijk.

Zolang jij er niet onder lijd lijkt het me niet zo’n probleem? Als ze jou nog liefde, aandacht en je basisbehoeften geven dan is het toch niet zo erg?
Ik persoonlijk zou school niet inlichten want de kans is dan groot dat ze naar een instantie zoals jeugdzorg gaan. Tenzij je dat wel wil natuurlijk.

-

Bah, wat vreselijk… Veel sterkte!

Hm ja dat is wel een probleem inderdaad. Maar wat ik al zei ik denk dat als je iemand van school hierover inlicht dat ze naar jeugdzorg gaan en dat is écht heel kut. Kun je er niet met een familielid over praten?

-

-

Heb je geen andere familie?

Ah lieverd, misschien heb je niet heel veel aan deze reactie maar ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop met heel m’n hart dat je iemand vind om mee te praten. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat dit echt een klóte situatie is.
Stay strong.

Wat vreselijk voor je zeg… Ik zou inderdaad met ze gaan praten en noemen dat het drugsgebruik van je ‘‘echte’’ ouders de reden is dat je bij hem bent gaan wonen (en natuurlijk het gedrag wat daar bij kwam kijken). Dat weet hij natuurlijk wel, maar misschien schrikt hij er een beetje van. Je kunt ook zeggen dat je bang bent dat het verleden zich gaat herhalen en dat je het daarom graag wil weten wat ze met al die spullen doen.

Heel veel sterkte, hoop dat je er iets aan hebt. :sob::muscle:

-