Zijn huisgenoot irriteert me. Vaker alleen zijn?

Heb er al een paar keer over lopen klagen in diverse topics, maar ik wil het nu gericht vertellen en vragen.
Ik word stapel mesjokke van een van de twee huisgenoten/vrienden van mijn vriend. Ik zal ze huisgenoot 1 en huisgenoot 2 noemen. Mijn vriend woonde hiervoor al samen op de bovenverdieping van een ander huis met huisgenoot 1. Daar moesten ze noodgedwongen uit en hebben een groter huis gehuurd waar dus een derde persoon bij moest komen, en dat werd huisgenoot 2…persoon in kwestie dus. Even voor de duidelijkheid, mijn vriend is als sinds zijn jeugd goede vrienden met deze twee mannen. Huisgenoot 1 had in het vorige huis en ook nu weer, gewoon ook nog een eigen leven en zijn eigen ding. Regelmatig eten bij andere vrienden, als ik samen ben met mijn vriend weet hij ook wanneer hij ons ff met rust moet laten of ff tijd met zijn 2 moet geven. Huisgenoot 2 heeft dit dus totaal niet. Kijk, het is zijn huis…dus ik heb er niks over te zeggen wanneer hij thuis is, en waar hij zit blabla. Maar hij leunt zo ontzettend op mijn vriend, en gaat zo ontzettend op in het ‘‘met zijn 3e in een huis wonen’’. In principe gaat iedereen van het weekend wel een dag naar het ouderlijk huis, maar zodra huisgenoot 2 er lucht van krijgt dat wij op een bepaald moment in het weekend wél daar in huis zijn, veranderd hij zijn plannen en komt hij ook naar huis (wat voor ons dus niet zo nodig hoeft), hij wringt zichzelf zelfs in allerlei rare bochten om toch nog thuis te kunnen komen. Als mijn vriend en ik boodschappen gaan doen, wil hij het liefste dat we wachten tot hij thuis is van zijn werk…want dan kan hij mee-.- En ga zo maar door en door en door. Het zijn allemaal van die kleine dingen die voor mij één groot probleem worden, maar mijn irritatie rijst inmiddels de pan uit. Ik wil daarom steeds vaker alleen zijn met mijn vriend, maar die ziet het niet echt volgens mij. Het is een kerel en huisgenoot 2 is zijn vriend dus hij zal het wss gewoon anders zien. Maar als ik er ben kijken we altijd met zijn alle tv, eten altijd met zijn 4, ze willen altijd bier drinken blablabla. Alles samen. Ik wil dat gewoon niet. Ik hoef mijn vriend niet voor mezelf te hebben, en ook niet altijd alleen te zijn. Maar de avonden die we met zijn twee zijn, zijn voortaan zeldzaam omdat hij nu daar woont met die jongens. Een ook al kijken wij boven hetzelfde programma als zij beneden…ik vind het gewoon fijn om 's avonds, wanneer ik mijn vriend de hele week niet heb gezien, alleen te zijn met hem. Dus na dit mega verhaal (wat ik ook gewoon heel graag kwijt wilde om mijn frustratie te uiten) vraag ik mij af of het gegrond is als ik meer tijd samen met mijn vriend eis zonder deze heren? Dus dan bedoel ik, als voorbeeld, samen op zijn kamer tv kijken i.p.v. op de bank met zijn huisgenoten erbij. Thanks voor het lezen, en sorry voor het gezeur :flushed:

Klinkt beetje alsof “huisgenoot 2” een beetje lonely is, aangezien altijd dr bij wil zijn enzo, je kunt toch denk wel tegen je vriend zeggen dat je miss wat vaker samen wilt zijn, want met vrienden kan ook gezellig zijn, maar das toch anders… veel succes !

@Eefiye. Dat zeg je precies goed, vergat het er helemaal bij te zetten. Hij komt idd nogal lonely over. Ik hoop zo ontzettend dat hij binnen nu en afzienbare tijd een vriendin krijgt ofzo, kan hij daar zijn tijd in stoppen!

miss kan je op je kamer een tv en een klein tafeltje zetten als dat past dan kan je daar afentoe eten met je vriend :wink:

Kun je het niet gewoon recht tegen hem in zijn gezicht zeggen? Misschien laat hij jullie dan wel met rust.

misschien moet je het tegen je vriend zeggen zovan ik zou het ook leuk vinden om wat vaker met z’n 2en iets te doen, ookal is het een filmpje kijken. en ik zou erbij zeggen dat je het altijd wel geellig vind met zijn huisgenoten maar dat het niet altijd hoeft zeg maar. x

Kan je niet bij jou alleen thuis zijn samen?
Daarnaast zou ik inderdaad tegen je vriend zeggen dat je ook graag even samen met hem wil zijn en dat je zijn vrienden aardig vindt maar niet de hele dag met ze op hoeft te trekken, als je bij je vriend bent. Desnoods combineren jullie het met bijv 's avonds wel samen eten, maar dan wel de rest van de avond met z’n tweetjes ofzo.

Als jij het niet tegen je vriend zegt, weet hij het niet he. Ik snap dat je soms alleen met hem wil zijn! Maar dan moet je dat gewoon zeggen. Alleen niet negatief doen over h2, want het is wel zijn vriend en dat kan kwetsend zijn.

Ik snap jouw irritatie heel goed. Ik zou er eens goed met je vriend voor gaan zitten, en hem dit allemaal vertellen. Jongens blijven jongens, en vangen vaak geen signalen op. Wees duidelijk tegen hem. Maar zeg wel dat je het ook wel prima vind af en toe met z’n 4en, anders kan het overkomen dat je hem wilt laten kiezen tussen hen en jou.