Zijn gedrag is gewoon niet te peilen.

Hoi meiden, ik heb serieus echt drie pogingen gedaan om in detail het hele verhaal hier uit te schrijven, zodat jullie de situatie precies begrijpen, maar ik kom er maar niet uit hoe ik het moet opschrijven en het werd telkens een poepielang verhaal. Daarom doe ik het maar lekker beknopt. (Uh, nu ik dit hieronder allemaal getypt heb is het dus weer niet beknopt. Excuses!)

Oké, al sinds het begin van het jaar was er lichte spanning tussen mij en een jongen, maar ik sprak hem toen nooit. Sinds we een keer hebben gepraat, zeggen we vrolijk hoi tegen elkaar en knopen we een gesprek aan als we elkaar tegenkomen. Bij onze eerste paar gesprekken (opstap, op school) deed hij nog heel normaal, vrolijk en gezellig. Maar na ongeveer het derde gesprek hoorde ik van een vriend dat hij me wel zag zitten. Ik wist niet hoe serieus ik dit moest nemen, tegenwoordig probeert elke jongen om me heen elk meisje zo te ‘fiksen’.
Ook sindsdien verandert zijn houding als hij me ziet en doet hij ongemakkelijk. Wanneer ik hem bij het uitgaan tegenkom kijkt hij de hele tijd naar me, maar ik ben uiteindelijk degene die het initiatief moet nemen om naar hem toe te gaan. Als we praten is het overigens niet lachen gieren brullen ofzo. Het is vrij casual allemaal, vooral omdat ik hem zo ongemakkelijk vind. Ik vind dat best jammer, want aan het begin was hij dat niet, en als ik zie hoe hij tegen z’n vrienden doet vind ik hem toch wel echt een leuke jongen. Ook doet hij nooit een poging om me te zoenen of aan te raken of zo, alleen af en toe een klein aanrakingetje. Er zijn nog meer dingen, maar iig: hij laat merken dat hij wel toenadering en contact zoekt, maar gaat er niet echt voor en neemt geen initiatief als het erop aankomt. Dit vind ik verwarrend, want ik vind hem totaal niet als een verlegen jongen overkomen en hij krijgt heel veel aandacht van meisjes en heeft een tijd geleden gewoon een vriendin gehad. Dus hij weet echt wel hoe hij met meisjes moet omgaan.

Ik weet hoe misleidend het gedrag van jongens kan zijn, daarom denk ik ook niet dat hij me helemaal leuk vindt of zo. Ben alleen bang dat hij zich niet op z’n gemak voelt bij mij en zich daarom langzamerhand terugtrekt. Daarnaast krijg ik ook redelijk veel aandacht van andere jongens (onder andere zijn vrienden) en dat ziet hij dan ook vaak. Ik heb nooit echt behoefte aan die aandacht en doe dan ook altijd duidelijk afwijzend tegen ze, misschien dat ik hem hierdoor afschrik.

Nou is mijn vraag aan jullie: wat denken jullie ervan als je dit zo leest? Waarom doet hij niks? Waarom begint hij geen gesprek op whatsapp of stapt hij een keertje op me af ipv via een domme smoes?

Ik denk wel dat hij je leuk vindt, juist omdat hij zo verwarrend doet! Hoe hij met zijn vrienden omgaat hoeft niets te zeggen over hoe hij tegen meisjes doet die hij leuk vindt, van zijn vrienden ‘wil’ hij ook niks namelijk ;p Vraag eens of je kunt afspreken met hem? Bijvoorbeeld voorstellen om een drankje te doen, dat is echt niet raar als meisje! (:

Misschien weet hij gewoon niet hoe hij zich moet gedragen omdat hij je leuk vindt. Dat hij een vriendin heeft gehad betekent niet dat hij goed is in flirten. Of wie weet heeft hij op één of andere manier dat jij hem niet leuk vindt, dus houdt hij zich in. Zou dat kunnen?

Maar, vind jij hem eigenlijk wel leuk? Want kan je hem dan niet gewoon een keertje uitvragen? Dan weet hij in elk geval dat jij ook interesse hebt en dan hoeft het niet telkens af te hangen van toevallige ontmoetingen met uitgaan.