Zijn gedrag beïnvloed mijn gedrag

-

Ik heb precies het zelfte ‘probleem’ en nog helaas geen oplossing gevonden. Je bent in ieder geval niet de enige haha. Beschouw dit maar als een upje. :cold_sweat:

Ik denk dat het bij verliefd zijn/houden van hoort. Een persoon waar je veel om geeft, doet rot; natuurlijk ga je je dan automatisch ook rot voelen. Lastig, maar ik denk dat alleen relativeren helpt.

Heel herkenbaar ja, en na 11 jaar betrap ik mezelf dat ik het nog steeds toe laat. Want dat is het, wij laten toe dat ze ons humeur verpesten. Vaak denk ik en soms zeg ik het ook: weet je wat, dit is jouw probleem, val mij er niet lastig mee!!!

Voorbeeld: hij was al paar dagen echt sacho, dus heb ernaar gevraagd. Hij had pijntjes en dingetjes, maar liep me toch te snauwen tegen me. En dit is echt een goed voorbeeld, want dit is paar weken geleden en toen zat ik net in mijn 5 maanden zwangerschap (dus ja, ben dat nog steeds :wink:) en ik snauw echt NOOIT tegen hem, ook al heb ik wel eens last van hormonen en heel veel ongemak en ook pijn. Dus ik zei dat tegen hem. Hij keek me aan en knikte.
Confronteer hem ermee en vertel wat het met jou doet. Probeer niet te veel aan te trekken van zijn gevoelens en dit klinkt hard, maar ik zal het even toelichten! Ik zit overal altijd op, niet dat ik loop te zeuren, maar ik zie alles en merk alles, dus ben overal direct bij. Misschien jullie ook? Als hij weer eens rottig doet, zeg dat gewoon, maar vraag NIET wat er is, zeg dat als hij erover wilt praten, dat hij je weet te vinden. Maar laat wel duidelijk blijken dat zijn pest humeur niet jullie/jouw dag hoeft te verpesten…

En hoe saai het soms ook is, blijven praten, maar NIET zeuren of herhalen. ‘wat is er dan?’ ‘Waarom wil je niet praten?’ Door hem wat ruimte te geven, geef je jezelf ook wat ruimte om het gedrag niet over te nemen.

Hopelijk hebben jullie er wat aan. Het is niet erg dat je alles wilt op lossen voor je partner, maar dat gaat niet.

Precies.
Verder als je een vriend hebt, doe dan ook dingen afhankelijk van elkaar.

Meer kan je niet doen denk ik…

Heel herkenbaar en ik snap dat dat ontzettend machteloos voelt, maar dit hoort inderdaad bij hrt verliefd-zijn en ik denk niet dat er echt iets is wat je er tegen kan doen…

Precies hoe ik er ook over denk. :slightly_smiling_face:

Ik denk ook dat dit (helaas) bij verliefdheid hoort.

Ik heb precies hetzelfde

Dat is (in zekere mate) normaal

dat heb ik ook heel erg. als hij lief doet tegen mij voel ik me helemaal geweldig, maar als hij een dagje kort doet kan ik vreselijk in de put zitten en iedereen afsnauwen, alleen maar omdat hij me dan een soort van kwetst. ik ga dan meestal een stukje wandelen om na te denken. de laatste tijd gaat het wel iets beter. als hij kort doet dan doe ik gwn kort terug en dan vraagt hij meestal wat er is en dan hebben we het erover. of hij bied zijn excuses aan en is daarna weer extra lief voor me. maar het blijft moeilijk. ik heb ook heel vaak dat als hij met andere meises loopt te flirten of met zijn ex ik ook heeel jaloers word en chagrijnig, terwijl we niet eens een relatie hebben.

Relativeren, iets anders weet ik niet. Dit is nou zoiets wat er helaas een beetje bij hoort. Als je om iemand gaat geven maakt het je iets uit hoe die persoon tegen jou doet, dat is nou eenmaal zo. Volgens mij is dat maar heel moeilijk te veranderen.