zijn familie heeft opeens een probleem met mij??

Hoi,

Ik ben al meer dan een jaar samen met mijn vriend. Ik kom bij hem elk weekend, waarvan ik 1 dag aan het werk zijn, en verder zijn we dat weekend samen veel op stap. Hij heeft een paar zussen die er nooit een probleem van maakten dat ik bij hen thuis kwam, het is zelfs nog een keer gevraagd maar iedereen vond het prima. Nu blijkt opeens dat 2 van hen een enorm probleem met me hebben, zonder dat er iets is voorgevallen, en ze willen nu dat ik om het weekend kom. 1 daarvan heeft in de tijd dat ik met mijn vriend ben, nog nooit een woord tegen me gesproken. Nu ineens dit? Het zou dus betekenen dat ik mijn vriend dan om het weekend zie, dit houden wij echt niet vol, we zijn zo dol op elkaar! Als ik bij hem thuis ben zitten we meestal altijd samen boven, dus kan me niet voorstellen dat ik ze in de weg zit. zijn moeder vind het onzin wat de meiden zeggen, maar zijn vader is het met ze eens. Ik heb in een uitbarsting gezegd dat als het zo moet, ik er klaar mee ben. Mijn vriend barstte zelfs in huilen uit en zijn moeder ook, dat ik niks fout heb gedaan, nooit. Zijn andere zus heeft ook geen probleem met mij, en vind het allemaal overdreven. Weten jullie wat ik aan deze situatie kan doen? Ik voel me niet echt welkom meer…

Hm, dat is vervelend inderdaad. Misschien kan je met die zussen praten, en ook de reden vragen?

Misschien kan jouw vriend eerst eens met zijn zussen praten? Als zijn zussen een probleem met jou hebben, moeten ze dat wel met jou bespreken. Zo weet jij waarom ze liever hebben dat je niet elke weekend komt. Het kan inderdaad zijn dat zij zich niet helemaal zichzelf voelen als er een ‘vreemde’ bij hen thuis is.

Probeer in ieder geval geen ruzie te maken, maar ga met z’n alle rustig om de tafel zitten. Ik weet dat het lastig is, maar ga de confrontatie aan!

Of misschien gaat het beter als je ze leert kennen? Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als er iemand elk weekend in mijn huis kwam, die ik eigenlijk niet kende. Ik weet niet of je het al doet, maar misschien kan je ook een keer beneden zitten, samen met je vriend en zijn familie? :sob::muscle:

Dit hebben we vandaag gedaan, de meiden hadden het er met hun moeder over gehad, en daarom vandaag een gesprek gehad, en toen kreeg ik de lading over me heen. een voorbeeld was: zijn zus had gekookt, en ik lustte 1 deel daarvan absoluut niet, heb het aan de kant geschoven. De rest gewoon opgegeten. Zijn moeder kan dit niks schelen en zegt zelf dat ze het prima vindt. Wat zijn zus zelf doet: ze eet NOOIT haar bord leeg, als zij een maaltijd niet lust moet er persé voor haar apart iets anders gekookt zijn. Ze zei tegen mij: als je eens iets niet lust moet je niet ‘zeuren’ want je eet hier, kom op zeg!

Ik kom daar al zó lang, ik kan super goed met zijn moeder! 1 zus zegt echt nooooooit ook maar 1 woord tegen me, en nu zegt ze zulke onzin? Ik heb altijd gewoon spontaan en normaal tegen ze gedaan.

Dat zou echt een stomme reden zijn…
Hoe oud is zij en hoe oud is je vriend? Misschien vind ze het moeilijk om te zien dat haar broertje afstandelijker is geworden? Of om hem op te zien groeien?

zij is 24, hij 19

Misschien moet ze dan gewoon uit huis ofzo.
Het is echt onzin hoe ze zich tegen jou gedraagd als ik het zo door.

Kijk als dit vanaf het begin zo was, zou het duidelijk zijn dat ze gewoon iets tegen je heeft. Nu is het wel vreemd dat dit ineens zo is.

Als ze iemand niet mag om die reden, dan moet ze echt hulp gaan zoeken. Dit slaat namelijk helemaal nergens op! En wat je kunt doen, ik heb geen idee… Het probleem komt eigenlijk meer van hun kant, jij gedraagt je gewoon normaal. Vraag ze of er nog meer dwars zit, want ik kan me niet voorstellen dat je iemand niet mag omdat diegene z’n bord niet leeg eet…

Dat zei zijn moeder dus ook al… dat die meiden gewoon het huis uit moeten… ik heb me eigenlijk altijd aan die zus geïrriteerd, ze is kieskeurig, uit de hoogte en ontzettend arrogant, ze heeft in de tijd dat ik met mijn vriend heb nog nooit iets tegen me gezegd, behalve ‘‘mhh.’’ Nooit heb ik anders dan spontaan en aardig tegen haar gedaan, maar nu ze mij zo dwars gaat zitten kan ze verwachten dat ik ook eens behoorlijk uit m’n slof kan schieten…

Ik zou toch proberen om niet uit je slof te schieten. Ik zou toch nog een keer met haar proberen te praten om uit te vinden wat haar ‘echte’ probleem met je is. Ik kan me niet voorstellen dat het hier gaat om ‘je bord niet leeg eten’. Misschien is ze jaloers omdat ze in het weekend nooit iets kan doen met haar broer alleen omdat jij er altijd bent?
Het is naar als iemand zo uit de hoogte en arrogant doen, maar je kunt een persoon niet veranderen. Blijf gewoon jezelf en probeer uit te vinden wat deze situatie veroorzaakt heeft. Heb je ook gevraagd waarom die vader het eens is met die zussen?
Ik kan me best voorstellen dat ze als familie soms ook een weekendje met alleen familie willen zijn, maar ik neem aan dat dat best een keer regelt kan worden. Of desnoods één keer per maand als het zo belangrijk voor ze is?
Gewoon vriendelijk blijven, daarmee bereik je uiteindelijk het meest. Als jij namelijk uit je slof schiet, hebben ze iets om je op te veroordelen!

Proberen met die zus te praten over waarom ze opeens zo doet, maar niet uit je slof schieten. Gewoon lekker jezelf blijven zoals je altijd bent geweest. Anders dan krijgen degene die nu helemaal geen probleem met je hebben dat misschien wel omdat je dan toch hun dochter/zus aanvalt. Haar lekker laten gaan en tegen iedereen net zo spontaan doen als altijd. Gewoon jezelf blijven, maar wel kijken of je achter het probleem kunt komen. Ze klinkt gewoon jaloers, misschien ben jij wel iemand die zij graag zou willen zijn.

Wauw. Ik lees nogal wat frustratie hier.

Ik wil als eerste opmerking dat, al is zijn zus 24, het is haar ouderlijk huis, zij heeft meer recht om daar te zijn dan jij. Ik zou oprecht dankbaar zijn dat je daar een jaar lang ieder weekend welkom ben geweest.
Ten tweede, waarom ben je altijd bij hem thuis, ieder weekend. Hebben jou ouders geen behoefte aan tijd met jou, en om ook een kans te krijgen jou vriend te leren kennen?
En ik kan die zus zeker snappen dat ze een nieuw iemand over de vloer niet leuk vind, zelf haar bloedeigen moeder kiest jou kant, hoe moet dat voor haar voelen? Gun haar wat tijd met haar broer en moeder.

Jij bent zlf duidelijk gefrustreerd

Hallo!
Wat een rotstreek van die zus(sen). Hebben zijzelf nog nooit een vriend gehad ofzo, dat ze elke week bij elkaar willen zijn? Wat gemeen! Maargoed, wat hierboven wordt gezegd, vroeg ik me ook af: Waarom zijn jullie nooit bij jou? Maar iniedergeval, ik denk dat je toch met die zussen moet gaan praten, hoe vreselijk het ook is. Gewoon naar die zussen gaanen waarom, want misschien hebben ze wel een hele goede reden en het is tenslotte wel hun huis, dus jij hebt hier niet veel in te zeggen. Spreek anders af dat je 1 dag in het weekend komt, misschien vinden ze dat fijner? Of inderdaad vaker beneden. Ik heb ook dat ik mijn vriend alleen in het weekend zie en zijn ouders willen altijd dat ie dan thuis slaapt (Hij woont namelijk op kamers, in Groningen en ik woon in Flevoland) en ik wil ook gewoon dat hij afentoe bij mij thuis is, een band krijgt met mijn ouders weetje. Echt niet uitmaken hierom hoor!! Je date tenslotte met je vriend en niet met zijn familie, en zo te horen houdt je vriend heeeel veel van jou

Nee, zij heeft nog nooit een relatie gehad. Ik kan me niet voorstellen dat zij tijd met haar broertje wil, want die 2 hebben niks met elkaar. We zitten ook wel regelmatig beneden hoor! Mijn vriend kent mijn ouders al langer dan ik mijn vriend ken ivm werk. Als hij mij zondagavond thuisbrengt blijft hij altijd nog de hele avond gezellig koffiedrinken enzo. Bovendien is zijn zus de hele week thuis, en zijn moeder ook. Kan me niet voorstellen dat ze dan te weinig tijd met haar moeder heeft?

Ondanks dat ik haar gedrag erg apart vind ben ik het hier wel mee eens ja.

Het is heel simpel: Zijn zus gedraagt zich kinderachtig.
Heeft zijn zus geen werk? Of vrienden? Wellicht is ze jaloers op jouw sociale leven. Ik zou proberen niet uit je slof te schieten, want dat maakt de situatie er niet beter op. Het geeft even opluchting, maar het keert zich snel tegen je.
Gelukkig staat zijn moeder aan jullie kant. Als je haar tegen je had, had je een groter probleem. Moeders hebben nu eenmaal veel invloed.

Zou het misschien niet kunnen dat ze meer ruimte voor zichzelf willen? Dat het niks persoonlijks is maar gewoon het feit dat er een ander in het huis aanwezig is? En dan kan het nog zijn dat je geen problemen met iemand hebt maar als mijn broertje een vriendin zou hebben die elk weekend zou komen (als ik nog thuis zou wonen dan) zou ik daar na een tijdje ook problemen mee hebben… Dat zou niks tegen haar zijn maar gewoon omdat ik het ook lekker vond om af en toe met m’n eigen familie thuis te zijn…

Probeer dus rustig te kijken of het aan jou persoonlijk zou liggen of dat het niks persoonlijks is.
En anders misschien toch maar kijken of hij om de week naar jou kan komen, kunnen jullie elkaar gewoon blijven zien en zit je niet met een slechtere band met je schoonfamilie.

:grinning_face_with_smiling_eyes: