Zijn ex

Ik heb nu ongeveer een half jaar een vriend die 5 maanden voor mij een relatie van 3 jaar heeft beëindigd met een meisje. Dat meisje ken ik ook.

Ik ga er geen lang verhaal van maken, maar ik heb er vreselijk veel moeite mee. Ik vond laatst per ongeluk foto’s van hun en een afscheidsbrief van hem naar haar (compleet met: Zo’n vrouw als jou vind ik nooit meer, ik ga er alles doen om je opnieuw te versieren, ik zal je eigenlijk elke dag opnieuw moeten versieren, ik mis je, het is mijn schuld etc) die heeft hij geschreven in de maand dat het uit ging.

Toen wij ongeveer 2 of 3 maand liepen las ik toen ik met hem op de bank zat een berichtje van hem naar haar wanneer ze weer een keer een bakkie gingen doen. Zij weet overigens wel van mij, dat heeft hij haar zelf verteld. En hij doet alles voor me, en wil me ontzettend veel zien en we gaan over 2 weken op vakantie. Maar ik zit zo in mijn maag met haar, en bang dat hij haar nooit zal vergeten, of dat ik nooit goed genoeg zal zijn en hij nooit zoveel van me kan houden als dat hij van haar hield.

Het is zelfs zo erg dat ik er een beetje over in zit het uit te maken, gewoon om van dat gevoel af te komen.
Wie kan me helpen?

Er met hem over praten. Vertellen hoe je je voelt en dat je bang bent dat je niet goed genoeg voor hem bent.
Als je het niet aan hem verteld, lost het niks op he…

-

Nog zo iets. Ben een drama in het tonen van mijn gevoel. Bang om te gaan huilen etc. Gaat heel moeilijk worden, haha

Uhm. Ik denk persoonlijk niet dat een jongen zo snel over een meisje kan heen komen na 3 jaar, maar oké. Het lijkt voor mij meer alsof hij door middel van jou haar probeert te vergeten. Zo zie ik het tenminste. Het hoeft dus niet zo te zijn.

Maar je kunt het er met hem over hebben. Ik bedoel na een half jaar heb je te geen geheimen meer voor hem. Dus je kunt er met hem over hebben.
Vragen wat hij van zijn ex vindt. Vind hij haar nog leuk of niet?
Ziet hij wel écht een toekomst tussen jullie? Gewoon dat soort vragen.
Praten helpt het best.

Het is je vriend. Als je echt lang met hem samen wilt zijn zal hij je wel vaker zien huilen. Face it.

Na 5 maanden kan je er toch wel overheen zijn?

Maar, zoals al gezegd, met hem erover praten is het beste denk ik.

Ik zelf vind dat een relatie wel heel veel gevoelens met zichzelf moet meebrengen wilt het 3 jaar lang standhouden. Na 5 maanden ben je ze niet allemaal kwijt. Nou ja, jongens die écht van iemand hebben gehouden dan.

We hebben het er wél eens over gehad. Ook al wel eens ruzie’je gehad, aangezien zij vond dat zijn gedrag veranderd is naar haar toe sinds hij met mij liep. IK vond dat een bullshit verhaal, en hij ook wat ze niet zo kon waarderen.

Over dat drankje is ook een keer gesproken. Was wel een emotioneel gesprek. Dat bakkie heeft nooit plaats gevonden, thank god. En ik weet ook nu dat ze maanden al geen contact meer hebben. Alleen toen zij vorige maand slaagde een berichtje.
Zoals jullie kunnen lezen ben ik wel up to date.

Maar waar maak jij je dan druk over?
Als ze geen contact hebben is het toch goed?

Ik weet het niet zo goed. Ik denk dat als je opnieuw verliefd op iemand kunt worden, wat we zijn, dat weet ik gewoon honderd procent zeker. JE weer andere gevoelens van jezelf toelaat.

Er is toch geen probleem meer als ze geen contact meer hebben?

Na 5 maanden kan het zo zijn dat je gevoelens over zijn gegaan, vaak is dit echter niet, niet na zo’n lange relatie. Dat betekent niet dat hij haar terug wil of haar leuker vindt dan jou. Hij heeft nu voor jou gekozen, hij is bij jou, niet bij haar. Dat ze al een tijd geen contact hebben wil al heel wat zeggen.

Zoals je kunt lezen, heb IK er nog moeite mee, en maak Ik een probleem. Ik ben niet boos op hem, neem hem noch wat kwalijk. Het is puur mijn gevoel. Dat ik bang ben dat hij nooit opnieuw van iemand weer (bijvoorbeeld) drie jaar kan houden.

We vertellen elkaar wel veel, zijn ook goede maatjes. Zo weet ik bijvoorbeeld dat hij is vreemd gegaan een van de laatste maanden van hun relatie, wat zij nooit geweten heeft.

Oh. En hij gaat dus ook vreemd :S .
Nou ja, dan zal die hele 3 jaar niet veel voor hem betekenen.

Ik denk dat je het gewoon moet laten gaan. Zij was blijkbaar niet goed genoeg voor hem. Hij is vreemdgegaan en heeft nu een nieuwe vriendin. Dus niets om bang voor te zijn. (nou ja, hij kan altijd nog een keer vreemd gaan.) , maar afgezien van dat hoef je niet bang te zijn dat zijn ex een bedreiging voor jou vormt. En nou ja, als hij over nog eens 3 jaar weer van iemand anders kan houden dan weet jij in ieder geval dat er een andere hele leuke jongen op jou zit te wachten (:

Ik heb dit ook een beetje gehad.
Mijn vriend had 2 jaar met zijn ex gehad, en ik was ook bang dat hij haar nog terug zou willen. Daarnaast is zijn ex echt een behoorlijk sletterig meisje, ze is in hun relatie meerdere keren vreemdgegaan (en dat heeft mijn vriend gepikt, hij wist het ook maar hij is nogal vergevingsgezind, een beetje té als je het mij vraagt) en toen het uit was en ze wist dat hij haar nog leuk vind heeft ze lopen kloten met een andere jongen in hetzelfde bed als mijn vriend.

Goed, ik was dus best bang dat hij nog niet over haar heen was. Ze stuurde hem ook een smsje met “En hoe voelt het om 2 jaar ontmaagd te zijn?”, wat ik al helemaal idioot vond. Op een gegeven moment belde zij hem huilend op, dat ze hem terug wilde en dat ze op die dag 3 jaar gehad zouden hebben.
Dat hij er toen totaal niet op in is gegaan en voor mij heeft gekozen, is voor mij het punt geweest dat ik absoluut geen jaloezie meer voel tegenover haar.
Je hebt niet al te veel aan dit verhaal, maar ik weet dus hoe je je voelt, en ik zou toch proberen het er met hem over te hebben want de enige die je gerust kan stellen is hijzelf (:

Hoe bedoel je dat precies?

Dat je haar niet meer als bedreiging moet zien, omdat zij overduidelijk niet goed genoeg was voor hem. Anders was hij niet vreemd gegaan.

Ja, over haar gaan ook wel verhalen. Maar dat heeft mijn vriend nooit geloofd, zijn vrienden overigens wel. Volgens mij was het laatste jaar van hun ook een beetje wazig allemaal. Als ik het er eens met iemand over heb zegt bijna iedereen dat ze veel gekut altijd hadden met z’n twee. Of dat mij goed doet? Beetje wel eigenlijk. Ik ben helemaal gek van hem en vind dat hij dat niet verdiend heeft. Vind het ook wel fijn dat hij me juist heeft verteld dat hij eenmalig een fout heeft gemaakt, en zelfs met wie. Weet ook dat hij na hun relatie met een paar meisjes nog seks heeft gehad. Maar toch, toen hij opeens met mij besloot iets vast te beginnen en voor mij te gaan. Kan ik toch wel aannemen dat hij er ook voor wilt gaan, opnieuw. En daarbij met mij ook een toekomst wil opbouwen net als toen met haar.

Achja,het is voor mij allemaal ook een beetje moeilijk. Hij is m’n eerste.

Uhu, het is ook gewoon een kutgevoel. Maar hij heeft nu voor jou gekozen, en hierboven wordt gezegd dat dat is omdat hij “over zijn ex heen moest komen” maar ik denk eerder dat hij daarom seks heeft gehad met andere meisjes na die relatie. Als hij nog niet over zijn ex heen was had hij- denk ik - niet iets vast met jou genomen.

Mja, hoe moeilijk het misschien voor je is, ik zou er toch een keer met hem over praten ^^