Zijn er mensen die moeite hebben met Engels en starten met het eindexamenjaar?

Ik zou dit graag willen weten want het lijkt net of niemand moeite heeft met dit vak

Voor mij was het het makkelijkste vak, maar bij mij in de klas zaten veel mensen die Engels erg moeilijk vonden. Ik raad je aan om een examenbundel te kopen en veel teksten te oefenen, en daar nu al mee te beginnen. 2 maanden voor de examens is namelijk veel te kort, teksten moet je echt jezelf aanleren door te oefenen.

Ik heb ook heel veel moeite met Engels :frowning_face: Op mijn havo examen behaalde ik het hoogste punt van al mijn vakken, maar nu dit jaar op vwo merk ik dat ik het zooo lastig vind. De overgang hiertussen is erg groot en maak me nu al zorgen over het eindexamen… Ik heb hetzelfde overigens met Duits en Frans.

^ ik had tot begin 6e klas ook moeite met Frans, heeeeeel veel teksten oefenen en alles komt goed. Had een 8,6 ofzo voor m’n examen en voor SE stond ik met moeite net een 6.

Engels had ik geen moeite mee, maar genoeg leerlingen uit mijn klas wel @TS.

Ik ben dit jaar geslaagd voor m’n vwo maar had ook veel moeite met Engels… Wat ik heb gedaan is gewoon het hele jaar door heeeel veel examens oefenen (vanaf het begin al eigenlijk) en véél hulp vragen aan je leraar. Ik voelde me een ontzettend zeikkind maar uiteindelijk heeft het me echt wel geholpen. Zelfs een 6,8 gehaald voor m’n eindexamen! :bowing_man:

Inderdaad veel examens oefenen. Al vind ik zelf leesteksten heel stom, Engels was mijn beste vak (ik ga het zelfs studeren) maar met leesteksten verschilde mijn cijfer vaak tussen de 5 en de 9. Terwijl ik wel alles begreep, het gaat gewoon om de vragen.

Ik ben egt niet goed in engels! Ga dit jaar naar het laatste jaar van het Vmbo…

Blijkbaar moet ik veel teksten lezen en examens maken!

Ik heb in 2012 examen gedaan. Voor mij heeft het aanschaffen van de examenbundel echt geholpen. Daarbij keek ik ook dagelijks naar engelstalige series op internet zonder ondertiteling. Dat heeft voor mij erg goed gewerkt om mijn woordenschat te vergroten. Ook chatten heb ik veel gedaan op de middelbare om dezelfde reden als de series kijken.

Ik heb dit jaar mijn examens gehad en ik ben best goed in Engels. Maar leesteksten lukken me gewoon TOTAAL niet. Ik dacht teveel na en koos steeds het verkeerde antwoord. In het begin van het jaar moesten we een oefenexamen maken ik had iets van een 4. Ik heb toen een examenbundel aangeschaft en em helemaal doorgewerkt en op mijn examen had ik een 6.4. Niet een super hoog cijfer maar genoeg om te slagen!

Ik zou idd ook een examenbundel kopen. Een engels boek lenen en gaan lezen helpt ook heel veel zo leer je ook leesteksten begrijpen althans bij mij hielp dat best wel. En ik zou ook elke dag een film of serie online kijken zonder ondertiteling dat werkt zo goed voor je woordenschat

Ik zit nu op het MBO, en komend jaar ook afstudeerjaar. En zelfs ik heb er nog moeite mee

Zelf heb ik geen examenbundel aangeschaft. Ze kosten, (naar mijn mening) erg veel voor wat ze te bieden hebben. Het helpt ook dat ik nooit een probleem met Engels heb gehad. Maar kijk inderdaad films en series zonder ondertiteling en maak zoveel mogelijk oude examens. Oefen vooral de onderdelen die je moeilijk vindt: lezen, schrijfvaardigheid, tekst verklaren. Natuurlijk mag extra uitleg vragen ook altijd. Succes!