zijn er hier meiden die filosofie (gaan) studeren

Hallo allemaal,
volgend schooljaar ga ik naar 6 gym.
Ik heb nu een C&M profiel met filosofie. Ik haal heel goede punten voor filosofie en ik vind het heel interessant. Nu moet ik een vervolgstudie kiezen maar ik vind dat heel moeilijk. Het lijkt me heel leuk om filosofie te gaan studeren in tilburg. Ik vroeg me af of er hier meiden waren die ook filosofie studeren. Ik zo graag willen weten wat jullie van de studie vinden.
xx

nee sorry,
vind filosofie wel erg interessant helaas bied de school waar ik volgend jaar naar toe ga (vavo) het helaas niet aan :confused:

hier heb je niks aan dus upje.

Ik ga het misschien studeren als ik word uitgeloot voor psychologie. Het lijkt me een ontzettend leuke studie, maar heel erg moeilijk. Filosofie was dan wel mijn lievelingsvak op de middelbare, op de universiteit gaat het er heel anders aan toe.
Je kunt bijvoorbeeld een tentamen hebben, dat je mee naar huis moet nemen, om er vervolgens een week of twee over na te denken!

Volgens mij gaat er iemand uit mijn jaarlaag dat in september studeren, maar ik niet dus. Vind het wel leuk, haal ook wel goede cijfers, maar het is niet mijn beste vak.

dat lijkt me zo geweldig he om te studeren, ik vond dat vak op school ook heel leuk.
maar mn filosofieleraar gaf al een beetje aan dat je met zo een studie niet echt makkelijk aan een (goede) baan komt, dus ik ga t niet studeren x].
maar, misschien heeft ie ongelijk, ik heb dr niet echt over doorgevraagd.

Ik wilde dat eerst wel gaan studeren, maar uiteindelijk is het toch iets anders geworden. Ik wil misschien wel keuze-ruimte in gaan vullen met vakken die bij filosofie horen.

ik moet nu ook soms proefwerken thuis maken. we moesten bijv. het Communistisch Manifest van Marx lezen en daar thuis vragen over maken, dat is moeilijker dan je denkt

Filosofie?
Haha what the fuck wordt je dan?

^filosoof, onderzoeker, schrijver, journalist, leraar. Zoveel

rector van een school

inderdaad, er zijn genoeg beroepen die je kunt doen hoor. En daarbij er zijn altijd maar weinig mensen die filosofie studeren dus je hebt niet echt heel veel concurrenten als je kijkt naar economie ofzo dat studeren heel veel mensen dus dan kan het ook dat het even duurt tot je een baan hebt.

Mensen doen echt té denigrerend over filosofie als je het mij vraagt.
Het lijkt mij echt een onwijs leuke studie. Ik ben echter ingeloot voor psychologie (jeej), dus dat wordt het.

@ Kaashaas: Doel je nou op mensen uit dit topic, want ik vind het hier nogal meevallen :stuck_out_tongue:

OT: Ik heb het zelf nooit gehad (werd niet aangeboden op mijn school). Dus ik zou niet weten of het iets voor mij is.

@CinnamonCream

Nee ik bedoel geen mensen uit dit topic. Maar mensen aan wie ik vertelde dat mijn 2e keuze filosofie was zeiden meteen: “Wat moet je dáár nou mee?” en “Dat is echt geen studie, gewoon een beetje gezwets.”
Daar kan ik dus niet tegen, want het schijnt een van de moeilijkste studies te zijn.

up

ik zat erover te denken maar heb het niet gekozen doordat de beroepentoekomst (wat je ermee kan worden) niet goed was en mij niet aansprak. Ik heb overigens geen filosofie op school gehad, maar lees wel veel filosofie boeken wat mij wel erg aanspreekt.

up

Ik wil ook graag filosofie doen, dus up!!

ga jij het misschien ook studeren? waar?

up