Zijn dit nou echte vrienden?

Hooi, ik weet niet of hier al een topic over is, kon het in elk geval niet vinden…
maar ik heb een probleem. ik voel me echt rot nu. het begon zo:
in de pauze zit ik altijd bij mijn 2 vrienden, C en R. nou is het vandaag prachtig weer, ik had zin om in de stad een broodje of ijsje met ze te gaan halen. we hadden gym en daarna tussenuur, dus dat kon wel. ik zit in pauze op ze te wachten in de aula, zie ik R. ineens naar buiten lopen! hij doet dat NOOIT, dus ik ren erachteraan, gaat hij met C. naar de boni! want F. trakteert ze(ze zeiden wel vaker dat ze hem gebruikten voor snoep)!
ik vraag: wat doen jullie nou?
zij: naar de boni!
ik: en jullie vragen mij niet mee?
F: nee, ik wil gewoon alleen met die 2 naar de boni!
ik: ik wou jullie in de stad trakteren op een ijsje…
zij: nou, we komen zo terug, het duurt niet lang.
ik wacht in de pauze, pauze verstrijkt. tussenuur verstrijkt. halverwege het tussenuur komen ze aangelopen. ik denk: kunnen we nog ff samenzitten. gaan ze 3 tafels verderop zitten! Ik boos.

Toe ik naar huis fietste(fiets altijd met R.) haalt hij me in, zegt heel nonchalant en met een glimlachje rond zijn mond ‘hoi’ en fietst heel hard door…

zijn dit nou echte vrienden?? Ik kwam helemaal verdrietig thuis…

Nee, praat met ze, of dump ze gewoon. vind het echt lullig. zeker dat ze het zelf even niet komen zeggen tegen je.

Je moet ze gewoon vragen waarom ze opeens zo doen?
“Jullie waren toch mijn vrienden, wat is er opeens veranderd”

dan lachen ze me vierkant in mijn gezicht uit!
het zijn nou niet bepaald praters, ze schuiven de schuld altijd op een ander af…

klinkt niet echt als vrienden. laat ze dan maar gewoon doen.

Dat zijn geen vrienden. Heb het ook een keer gehad. Ben gewoon meer omgegaan met een ander groepje in de klas, en ik heb mijn contact met vriendinnen in andere klassen wat versterkt door samen af te spreken.

Ja, bedankt, ik ga nu ook meer om met een ander groepje uit mijn klas, nadat mijn beste vriendin met trut had genoemd, maar dat is moeilijk! Je wilt niet opdringerig overkomen…

ik vind het nep vrienden
ik zou als ik jou was andere vrienden zoeken

Nee dat zijn geen echte vrienden,
ik heb het ook gehad en nu eigelijk weer:S
Mijn beste vriendin wil eigelijk dat k niet met een andere vriendin van mijn omga omda zij haar niet mag:S k mag toch zelf weten met wie k omga en dan zegt ze van jaa en nou word zij zeker jou beste vriendin en k heb denk k nu al 5x moeten zegge dat da niet is maar dan gelooft ze het niet echt volgens my… maar ze is op msn heel anders dan op school ens… da vind k al helemaal raar want op school durft ze volgens my daarniks over te zegge maar op msn wel…
Is da dan wel een vriendin k denk het niet echt hé?

ze is gewoon hartstikke jaloers, misschien kun je met haar praten op een rustig moment. maar ik denk dat als je haar laat vallen ze tegen iedereen rondbazuint dat jij haar liet vallen voor je andere vriedin.

Wat lullig!
Het ziet ernaar uit dat ze idd die F. te vriend willen houden.
Ik zou het gewoon tegen ze zeggen, of een van hen apart nemen.
Vragen waarom ze zo doen.

echt super lullig! heel vervelend voor je. denk eerst ff met ze gaan praten/vragen waarom ze zou doen, maar het klinkt niet echt als vrienden…

Als je bang bent dat ze je uitlachen,
moet je niet met tegelijk gaan praten.
Neem er 1tje apart, of bel diegene als je weet dat ie alleen is,
of praat op msn.
En confronteer hem/haar er dan gewoon mee.
Als hij/zij gaat lachen dan zeg je gewoon dat je serieus bent en dat je gewoon echt even wilt weten waarom ze zo raar doen.

Je hoeft niet opdringerig te zijn, en toch heel aardig. Loop samen, zeg dan bijvoorbeeld dat je naar de albert heijn gaat, en vraag pas na een minuut of zij of hij ook mee wil komen.