Ik heb geen zin om hier het hele verhaal op te schrijven, dus ik zal mijn probleem kort houden. Er is een jongen die ik erg leuk begin te vinden, het is nog niet heel heftig maar ik denk wel dat hier meer van gaat komen. Helaas heeft zijn beste vriend een bloedhekel aan mij, vanwege dingen die in het verleden zijn gebeurd (doet er verder niet toe wat). Ik ben bang dat dit de jongen die ik leuk vind gaat beïnvloeden. Kan ik dit op de een of andere manier voorkomen?
die dingen in het verleden doen er blijkbaar wel toe anders zou hij jou wel mogen en had je grotere kans gehad bij die jongen.
Als mijn beste vriendin een vriendje kreeg die ik niet zou mogen en dat zou ze weten, dan zou ik me gekwetst voelen maar zolang zij maar gelukkig is.
Ja, dat is zo, maar bij jongens zit dat toch anders geloof ik… Wat is er ‘in het verleden’ gebeurt dan, als wij weten wat er gebeurt is weten we ook hoe ernstig het is zeg maar…
Kan goed dat hij hierdoor wordt beïnvloed.
Het is toch zijn beste vriend.
Als mijn beste vriendin iets zegt over een jongen die ik leuk vind, ga ik toch daarover nadenken. Mensen worden toch beïnvloed door de meningen van dierbaren.
geloof me bij jongens is het ook zo. ze mogen vergeet achtig zijn maar nare en of vervelende dingen uit het verleden vergeten ze niet zo snel.
Heb zelf maar 2 meisjes vrienden en de rest jongens >>
Inderdaad, bewust of onbewust neem je de mening van vrienden - zeker die je beste vriend of vriendin - toch mee in je ‘eindbeoordeeling’.
Maar anderzijds, kan je ook denken…
Iemand die zo beïnvloedbaar is, en zijn uiteindelijke standpunt slechts laat afhangen van een persoon, wil ik die wel als vriend?
En dan bedoel ik, als zijn beste vriend zo negatief over jou praat…
Het kan heel goed zijn dat zijn mening wordt beinvloed, maar er is zover ik weet niets dat je daar aan kunt doen. Dat gebeurt nu eenmaal, bewust of onbewust.
Nouja het punt is nu eigenlijk dat hij zich er tot nú toe niets van aantrekt. Okee, hij ergert zich kapot aan het gedrag van die vriend, maar verder laat hij wel duidelijk blijken dat hij zijn eigen keuzes kan maken en de mening van anderen er niet toe doet. Het is meer zo dat ik bang ben dat het in de toekomst erger wordt.
Overigens vindt de rest van zijn vrienden me gelukkig wel heel aardig xD
Idd!
Wat ik zou doen is het uitpraten met die vriend, of toch ervoor zorgen dat jullie relatie wat beter wordt.
Ach als de rest van de vrienden je wel leuk vindt, zal hij waarschijnlijk minder gauw wat zeggen aangezien hij niemand heeft waarbij hij er echt over kan gaan zeuren omdat de rest dat niet heeft.
En is er dan geen mogelijkheid om te laten zien dat er geen reden is om je niet te mogen door gewoon heel aardig tegen hem te doen? Mocht het serieus zijn met die ene is het toch wel makkelijk hoor.
Dat vind ik egoïstisch.
Tja wat ik uitervaring weet is dat jongens zich zo snel laten beïnvloeden door zijn vrienden. Ik was ooit is stapelverliefd op een jongen, maar zijn beste vriend had/heeft ook pesthekel aan mij. Omdat die beste vriend mij zwart zat te maken tegenover hem, hoefde hij niks meer van me te weten.
Kijk je kan het altijd proberen, en het hoeft niet zo te lopen als bij mij. Maar ze laten zich echt snel beïnvloeden.