Zijn beste vriend heeft zelfmoord gepleegd.

Vrijdag ochtend werd ik wakker van mijn telefoon. Het was een vriendin van me, met de mededeling dat de coördinator had gezegd dat L. de dag daarvoor zelfmoord had gepleegd door voor de trein te springen. Ik schrok me kapot en ik begon te huilen. Ik heb namelijk drie jaar bij L in de klas gezeten, stond regelmatig bij hem in de pauze, hij was mijn broertjes game-maatje en hij was de beste vriend van mijn vriendje. Ik ging halsoverkop naar school, want ik wist dat mijn vriend daar ook zou zijn. Ik heb 'm voor het eerst zien huilen. Ik vond het verschrikkelijk en zo ontzettend erg voor iedereen. Niemand wist ook waarom, aangezien hij niks achter had gelaten. De leraren moesten ons vertellen dat hij depressief was en dat hij bij een psycholoog liep. Alleen zijn ouders wisten hier van, zelfs zijn beste vrienden hweft hij niks gezegd. Niemand heeft ook wat gemerkt. Hij was erg in zichzelf gekeerd enzo. Maar goed, mijn vriend gelooft het nu nog steeds niet en ik vind het ongelofelijk lastig allemaal. Je beste vriend verliezen is verschrikkelijk en ik weet niet goed hoe ik hem kan helpen bij zijn verdriet. Heeft iemand tips?

Ten eerste heel veel sterkte gewenst. Ik denk dat je er gewoon voor hem moet zijn in deze moeilijke tijd, verder heb ik geen tips.

Ahw, echt erg. Maar ik denk dat je er gewoon voor hem moet zijn. Gewoon naar hem luisteren. Ik denk dat die dat al fijn vind

Je kan niks anders doen, dan er voor hem te zijn wanneer die je nodig heeft. Hem af te lijden van alles wat er gebeurt. En hem helpen om het te verwerken…

Geloof me dat werkt het best , ik heb het zo ongeveer zelf mee gemaakt bij vriendin.

Wat een heftige situatie. Het beste wat je kan doen is er gewoon voor hem te zijn. De eerste paar dagen kan je hem het beste flink uit laten huilen. Wat je daarna doet hangt er een beetje van af hoe het met hem gaat. De ene persoon wil afleiding, de ander wil er misschien veel over praten. Wees in elk geval een goed luisterend oor voor hem - dat is belangrijk in zo’n tijd.

Heel veel sterkte. Ook aan je vriend.

heel veel sterkte, wat erg. ook aan je vriend. het beste dat je nu kunt doen is er gewoon voor hem zijn, en wees een luisterend oor.

Sterkte meid , echt een heftige situatie.

De beste vriendin van mijn vriend is overleden, wat bij ons belangrijk was was dat ik hem er vrij over liet praten en begrip toonde. Niks aandringen en hem erover laten beginnen wanneer hij dat zelf wilt. Vooral proberen er voor hem te zijn en hem zijn verhalen te laten doen en steun bieden. En natuurlijk ook aan jezelf denken! Jij kende hem ook het zal voor jou ook een schok zijn. Nogmaals sterkte aan jullie beide.

Sterkte. Verder denk ik dat je er inderdaad gewoon voor hem moet zijn. Als je niet weet wat je moet zeggen, zeg dan maar niks, als je er maar voor hem bent.

Wow heftig! Echt heel veel sterkte!

Luister naar hem als hij er over wil praten & geef hem heel veel knuffels!

Heel erg veel sterkte toegewenst aan jou en je vriend.
Net zoals de meeste hier zeggen, ik denk dat je alleen maar er voor hem kan zijn.

Superveel sterkte! Ik heb het zelf ook meegemaakt en het is echt verschrikkelijk.

Je moet gewoon aan je vriendje laten blijken dat je er altijd bent voor hem. Je moet gewoon bij hem zijn, je hoeft niet per sé iets te zeggen. Hij zal het gewoon fijn vinden als jij er bent, no matter what.

Veel sterkte.

Dit is echt zo moeilijk… De beste vriend van mijn vriend heeft net een hartoperatie gehad en het gaat ook niet zo goed, ze hebben een mechanische hartklep gestoken en hij wordt nu nog een paar dagen in slaap gehouden en ligt op intensieve… Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen.

ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Alleen dat je er voor hem moet zijn en dat als hij er behoefte aan heeft klaar staat om te luisteren. Ik denk niet dat je hem moet pushen om erover te praten en dat dat juist averechts werkt. Maar er gewoon voor hem zijn…
Heel erg veel sterkte:(

Heel veel sterkte als eerste… Verder moet je hem laten weten dat je er voor hem bent en naar hem luistert. Dat is denk ik het beste wat je kan doen.