Gisteravond was ik gezellig met mijn vriendin aan het appen tot ze me vertelde over haar (tweede) crush! Ik was natuurlijk super nieuwsgierig naar die crush van haar. Ik zelf ben al super lang niet meer verliefd maar was sinds kort toch echt wat voor een jongen gaan voelen en zoals de titel al veraad: zij vind hem ook leuk! Ik had haar nog niet (en nu nog steeds niet) verteld over hem. Ik was al we lichtelijk kleine hints aan het droppen dat ik hem leuk vond (bij hem). Wat moet ik nu doen? Mijn eerste crush sinds tijden laten varen en hem gewoon als een kennis behandelen, alleen omdat zij eerder was? Ik wil wel een goede vriendin blijven…
Heb het er met haar over.
Praat er met haar over. Of jullie besluiten dat jullie er allebei niet voor gaan, of jullie proberen het allebei. Kijken wie hij kiest, maar ik zou voor de eerste optie gaan anders wordt het alleen maar awkward als 1 van jullie een relatie met hem heeft en de ander vind hem nog steeds leuk.
Oei, lastig! Je zegt dat het haar tweede crush is, houdt dat in dat er een andere jongen is die zij nog leuker vind? Of bedoel je een tweede crush in haar leven?
Bij dat eerste zou ik gewoon tegen haar zeggen dat je hem leuk vindt, dan verdien jij die jongen meer dan zij.
In het tweede geval zou ik er eens goed met haar over praten. Het beste is (als zij hem ook echt leuk vind en jullie hem allebei willen) om hem allebei te laten gaan. Anders heb je kans dat de vriendschap wordt verpest. Chicks before dicks!
Pfff… Vertel haar open en eerlijk dat jij hem ook al een tijdje leuk vindt. Ik bedoel, dat mag toch? Wie weet past hij niet bij haar… en past hij wél bij jou!
Ik vind de regel ‘Zij vond hem “eerder” leuk, dus als vriendin mag ik hem niet leuk vinden’, écht onzin! Ik bedoel… Als échte vriendin, zou zij óók rekening met jou moeten houden, door (indien dit inderdaad het geval is) te accepteren dat hij beter bij jou past. En in dit geval jou de kans te gunnen, op eventueel een mooie relatie met hem.
Ik bedoelde indd dat ze nog een jongen leuk vindt. Ze kent hem wel langer dan ik… en ik weet niet of ik het tegen haar zou kunnen zeggen…bang voor de reactie