Zij mogen meer dan ik...

Ik ben 15 jaar en ik ben blijven zitten, daardoor zijn de helft van mijn vrienden nog maar 14 jaar. Ik word binnenkort 16 en ik vind dat ik vrij weinig van mijn ouders mag: 11 uur thuis zijn, als ik uit ga soms uiterlijk half 2. En als ik een vriendje heb vind me moeder het wel leuk maar ze blijft wel steeds zeggen dat school belangrijker is… Ik heb best wel een grote vriendengroep en daar spreken we ook vaak mee af maar die hoeven meestal pas om 1 uur thuis te zijn, oftewel ik moet dan 2 uur eerder weg!

Hoe kan ik mijn moeder overhalen om iets later te mogen/iets meer te mogen…
Ik vind dat het mijn eigen verantwoording is, toch??

Dit dus!

Ik geef je ouders groot gelijk!

Dan moet je laten zien hoe volwassen je bent. Dus niet gelijk van: Iedereen mag veel later behalve ik, maar een serieus gesprek aangaan. Rustig uitleggen wat en waarom en niet teveel doorzeuren.
Trouwens ik vind de tijden dat je naar huis moet helemaal niet raar ofzo, vind het eerder raar dat je vrienden zolaat mogen

Ohhh! Daar heb ik nog niet eens over nagedacht… Haha, bedankt girls

Toen ik 16 was moest ik de eerste paar keer dat ik uit ging 12 uur thuis zijn. Daarna werd het steeds een half uurtje later, als ik een paar keer optijd was. Nu ben ik bijna 18 en is de tijd gelukkig half 3 geworden. Later gaat het ook niet worden omdat alle cafes om twee uur dicht gaan en ik een half uur over naar huis gaan doe. Gewoon geduld hebben.

Mijn zusje van 16 mag volgens mij geen eens uit.

Of een gesprek aangaan over de verschillende tijden (weekend, vakanties, als je ouder wordt). Dan heb je iets om over te onderhandelen en kun je het vaststellen wanneer je ‘losser’ gelaten wordt

Ik ben 14 en ik moet als ik bij vrienden ben altijd 10 uur thuis zijn, en mn broer van 16 moet (bijna) altijd half 11 / 11 uur thuis zijn, dus je moet blij zijn dat je zo laat mag hoor…