Zigeuners

Wat vinden jullie eigenlijk van zigeuners?

ik vind het geweldige mensen, zo vrolijk en muzikaal altijd.
in real life van the voice zag ik die familie van johny roosenberg.
nou ik vind het het echt geweldig als je zulke familie dagen hebt.

Dood aan Sarkozy en Merkel op dat vlak.

OT: eigenlijk nog nooit in contact mee gekomen.
Zo’n overlast zullen ze dus ook weer niet zijn

jaa echt he.

Ik heb er nooit contact mee gehad, maar het doet me denken aan die mensen in het begin van de film ‘The Golden Compass’ .
(:
Als ze muzikaal zijn, lijken me het wel leuke mensen. (:

En ik hoor amper van ze, dus ze zullen geen overlast bezorgen dusja, zo erg vind ik het niet.
( je hoort er wel mensen over zeiken dat ze o zo slecht zijn)

Ik zou het niet weten, want ik ken ze niet. Bovendien beoordeel ik nooit hele groepen mensen in een keer ;p
maar dat ze zo vrij muziek maken met elkaar vind ik tof, en ze zien er vaak ook leuk uit omdat ze er niet zo overdreven mee bezig zijn (denk ik).

Ik ken dat echt helemaal niet, alleen via het nieuws een beetje. Maar de cultuur e.d. spreekt me wel aan (van wat ik in films enzo zie:P)

Ik heb ooit op een zigeuner bruiloft moeten werken, twee dagen achter elkaar. En dat was eerlijk gezegd een ramp. Het was een super grote groep die twee dagen lang constant aten en gigantisch veel dronken. Stonden erom bekend dat ze dat geld hadden `verdiend` door wapens/drugs.
Ze waren sowieso vreselijk onaardig tegen ons (personeel) en de mannen voelden zich overduidelijk beter dan hun/de vrouwen. Daarnaast moest je ook oppassen dat ze geen spullen zomaar pakte (achter de bar kwamen etc).
De laatste dag is ook geëindigd in een gevecht met messen, spullen die door de lucht vlogen etc. Het hele hotel stond op zijn kop, ambulances etc. Gigantische schade doordat ze dus met volle flessen drank hebben gegooid, met stoelen en er waren ramen kapot. En zie het dan nog maar voor elkaar te krijgen dat ze ook alles vergoeden.

Ik buiten deze (grote) families geen ervaring met zigeuners dus ik wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.

Ik weet alleen hoe de zigeuners in Turkije kunnen zijn. Ze kunnen mensen heeeel goed overtuigen! En ze roepen altijd ‘‘Kijk! Een bloem voor uw prachtige vriendinnetje! Wow’’! En dan kan de man niets zeggen en betaalt dan onwijs veel geld voor één simpele bloem xD

Niet zo generaliseren mensen… Iedere cultuur heeft zijn barbaren en engeltjes.

Ehm, niemand scheert ze hier over een kam hoor. ;p
Bijna iedereen zegt juist dat ze vast niet allemaal t zelfde zijn.

Ik ken geen zigeuners.

De meeste zigeuners die ik ken vind ik allemaal wel een beetje asociaal eigenlijk… als in; hele grote bek, altijd ruzie zoeken… verder vind ik hun muziek ook heel leuk en ze zijn inderdaad heel close met hun familie wat ik dan wel heel leuk vind.

Ik ken wel zigeuners en die vind ik doodirritant, maar dat betekent niet dat ik ze allemaal zo zie, er zullen vast ook aardige/leuke tussen zitten.

ik kom best wel vaak in contact met zigeuners en ik weet ervaring dat het inderdaad niet altijd lieverdjes zijn. Het is ook echt een probleem in sommige landen omdat veel zigeuners alles jatten wat los en vast zit en vaak maken ze helemaal geen deel uit van de samenleving. Niet dat ik nu zeg dat ze allemaal zo zijn, zigeuners die zich fatsoenlijk gedragen zijn vaak wel heel tof, met mooie muziek enzo :grinning:

Ik is het erg als je dacht dat zigeuners min of meer uitgestorven waren :3?

Want ik denk dan meteen aan die op zee varende noren.

Heb nog nooit echt contact gehad met zigeuners. Ik hoor ook helemaal niet veel over ‘ze’, maar als ik ze al es zie (op tv e.d.) ben ik het er ook mee eens dat ze altijd iets leuks en spontaans uitstralen, aparte kleding, muzikaal. Ja. Dat komt dan in mij op. Gewoon een apart “volk” ( om het zo maar even te noemen)