Ziet hij me zitten?

Ik zie hem alleen op mijn werk en we werken amper samen, maar soms lijkt het voor mijn gevoel alsof hij me wel ziet zitten. Ik weet alleen niet of ik nu spoken zie of niet. Hij is in ieder geval niet zo van op Whatsapp praten, dus dat is al lastig.

Maar op het werk kijkt hij me altijd recht aan en lijkt het altijd een beetje meer op staren dan gewoon kijken. Ook als we met meerdere mensen praten, kijkt hij altijd naar mij in plaats van naar anderen en als het bijvoorbeeld is ‘Selene en Kim, willen jullie…’ dan kijkt hij altijd naar mij. Klinkt nu heel overdreven en dom, maar ik heb wel gemerkt dat het zo is nu ik het al een aantal maanden in de gaten hou.
Als we elkaar iets aangeven is de kans groot dat we wel even elkaars hand ‘per ongeluk’ aanraken (begon door hem, maar nu ook door mij) en ik mag alles van hem doen. Op anderen wordt hij vaker kwaad, maar bij mij is het prima en hij regelt alles voor me als ik erom zou vragen. Verder zien we elkaar niet echt vaak, heel soms tijdens het uitgaan, maar dan staat hij bij mijn ex, dus dan is het niet zo van ‘kom gezellig praten’…
Maar op het werk is het juist wel weer continu van “oh kom dit even regelen”, waardoor ik dan een half uur bij hem zit en we wat praten. Verder gaat hij vaak in mijn persoonlijke ruimte staan. Ook al praten anderen dan tegen hem, hij blijft daar staan omdat hij later nog met mij gaat praten.

Nu wil ik op zich proberen om met hem af te spreken, maar omdat we elkaar zo weinig zien valt het dan meteen op als ik daarheen zou vragen. Dan wil ik er van de ene kant wel zeker van zijn dat er wel “iets” is tussen ons, omdat ik hem alsnog maanden moet blijven zien. Wat zouden jullie doen?

Hoe oud ben jij, hoe oud is hij en is het je leidinggevende?

Ik ben 19 en hij is 23. Hij is mijn teamleider, maar dit is bij mijn filiaal toegestaan. (Een meisje bij mij op het werk had ook iets met een teamleider en hier werd niet lastig over gedaan, omdat ze zich professioneel gedroegen).

Oke, ja dan begrijp ik het. Dan is het helemaal oke haha. Hmm, ja ik weet niet ik zou wel contact blijven zoeken en ook tijdens het uitgaan. Heb je zijn nummer wel?

Ja dat wel, maar hij is zo een ramp in Whatsapp. Hij houdt er totaal niet van en is tegen iedereen kortaf :’)

Ik wil wel contact zoeken tijdens het uitgaan, maar is dat niet een beetje vreemd omdat hij altijd bij mijn ex staat? Ik ben bang dat het even stil valt of dat we dan niets te zeggen weten omdat hij alles kan horen…

Ligt er aan hoelang het al uit is met die ex, en praat je nog wel eens met hem? En staat hij echt altijd bij die gast?

Ja, het zijn goede vrienden. Het is nu net iets langer dan een jaar uit en het was best serieus, dus het lijkt me wel een beetje gênant. Ik praat niet meer met hem, alleen hoi en alles goed als ik hem tegen kom.

Iemand nog tips? Soms denk ik dat hij me wel ziet zitten, maar op andere momenten weer van niet. Dus ik twijfel enorm over wat ik moet doen.