Ziet hij me nou staan of niet? (please help)

Hallo allemaal!

Ik ben een meisje van 18 jaar oud en ik vind een jongen erg leuk(ook een beetje verliefd). Ik heb vrij weinig ervaring met jongens en weet weinig van flirten af. Als ik op het internet kijk om te zien of een jongen je leuk vindt dan gaat het meestal om jongens waar je mee gepraat heb,
maar ik heb dus nog nooit met deze jongen gepraat. (We hebben soort van gemeenschappelijke vrienden met elkaar)
Ik zou heel graag willen weten hoe ik kan zien of deze jongen mij wel ziet staan. We hebben altijd samen pauze en we zitten dan altijd in dezelfde kantine.

Soms dan denk ik ja hij ziet me staan en vind me leuk en soms dan denk ik huh wat doet hij nou weer?
Een paar voorbeelden:

• Als ik langs hem loop en hij zit bijvoorbeeld op een stoel dan kijk ik hem heel heel snel serieus even aan om te kijken of hij ook kijkt en ja hij kijkt en ik zal ook gelijk zeggen hoe: hij glimlacht naar me een soort grijns? ik weet niet wat ik daarvan moet denken en ik snap niet waarom hij dat doet
  • als ik ergens van ver kom aanlopen dan zie ik hem helemaal naar mij kijken
  • en iets wat ik ook heel raar vind is dat altijd als ik er ben dan gaat hij zijn broek recht trekken en zijn kleding glad strijken zeg maar? Het valt heel erg op.

Maar dan komt het soms dan weet hij dat ik in de kantine zit maar hij gaat dan niet bij me in de buurt zitten?
Ik snap echt helemaal niks meer van hem. Ik ben een meisje dat nooit de eerste stap durft te zetten bij jongens.
En ik ben de slechtste flirter ooit, als ik een jongen leuk vind dan ga ik juist heel serieus naar die gene kijken en niet flirterig ofso. Ik wil er ook bij zeggen dat ik een beetje bang ben om jongens te vertrouwen ik heb nooit iets meegemaakt met jongens maar ik heb een soort van jongens angst’’ om zo maar te zeggen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik iemand leuk ga vinden en hij mij ook.

Ik herken dit heel erg… zit in soortgelijke situatie nu :S