Ziet hij me nou staan of niet? (please help)

Hallo allemaal!

Ik ben een meisje van 18 jaar oud en ik vind een jongen erg leuk(ook een beetje verliefd). Ik heb vrij weinig ervaring met jongens en weet weinig van flirten af. Als ik op het internet kijk om te zien of een jongen je leuk vindt dan gaat het meestal om jongens waar je mee gepraat heb,
maar ik heb dus nog nooit met deze jongen gepraat. (We hebben soort van gemeenschappelijke vrienden met elkaar)
Ik zou heel graag willen weten hoe ik kan zien of deze jongen mij wel ziet staan. We hebben altijd samen pauze en we zitten dan altijd in dezelfde kantine.

Soms dan denk ik ja hij ziet me staan en vind me leuk en soms dan denk ik huh wat doet hij nou weer?
Een paar voorbeelden:

• Als ik langs hem loop en hij zit bijvoorbeeld op een stoel dan kijk ik hem heel heel snel serieus even aan om te kijken of hij ook kijkt en ja hij kijkt en ik zal ook gelijk zeggen hoe: hij glimlacht naar me een soort grijns? ik weet niet wat ik daarvan moet denken en ik snap niet waarom hij dat doet
  • als ik ergens van ver kom aanlopen dan zie ik hem helemaal naar mij kijken
  • en iets wat ik ook heel raar vind is dat altijd als ik er ben dan gaat hij zijn broek recht trekken en zijn kleding glad strijken zeg maar? Het valt heel erg op.

Maar dan komt het soms dan weet hij dat ik in de kantine zit maar hij gaat dan niet bij me in de buurt zitten?
Ik snap echt helemaal niks meer van hem. Ik ben een meisje dat nooit de eerste stap durft te zetten bij jongens.
En ik ben de slechtste flirter ooit, als ik een jongen leuk vind dan ga ik juist heel serieus naar die gene kijken en niet flirterig ofso. Ik wil er ook bij zeggen dat ik een beetje bang ben om jongens te vertrouwen ik heb nooit iets meegemaakt met jongens maar ik heb een soort van jongens angst’’ om zo maar te zeggen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik iemand leuk ga vinden en hij mij ook.

Ik herken dit heel erg… zit in soortgelijke situatie nu :S
ik ga dit even volgen :flushed:

haha ik ben benieuwd wat is er bij jou aan de hand?

Het enige verschil bij mij is dat ik hem wel ken en het is best een goede vriend van me… Hij doet precies dezelfde dingen als die jongen van jou, maar ik moet altijd een gesprek beginnen, als ik dat doe is hij juist weer super enthousiast… En hij stottert heel veel als hij alleen met mij is, rood hoofd enzo… Maja… Ik ben bang voor die vreselijke friendzone :blush:

ohhzo:(
hmm ja dat is wel vervelend ja, jij hebt tenminste wel gepraat ik niet…
Het is zo awkward tussen mij en hem eigenlijk…
Ik vind het echt een super leuke jongen, maarja hij doet er ook niks mee en ik durf niet de eerste stap te zetten omdat we niks van elkaar zijn straks dan zag hij me helemaal niet staan en dan kom ik hoi ik vind je leuk… en dan denkt hij wtf

haha…

Oeii ik snap je… dat is idd wel heel lastig… :frowning_face: Bij mij kwam het eerste initiatief van zijn kant, hij voegde me ineens toe op fb nadat ik één keer bij een vriendin in zijn vriendengroep had gestaan (ik dacht toen wie de fak ben jij haha) Toen een paar weken later gaf ik hem een compliment op fb over zn pws presentatie en toen konden we niet meer stoppen met praten :’)

Alleen nu is het ook superawkward tussen ons… Ik kan echt niets meer uitbrengen als ik bij hem ben en probeer dan uit alle macht te verbergen dat k m leuk vind, dus ga juist extra koeltjes doen :frowning_face:

Kan je hem niet toevoegen op fb?

Ja ik wil het wel doen maar ik vind dat zo raar want straks zag hij me helemaa niet staan en denkt hij ook wtf wie ben jij?
en dan wordt het nog erger…
pff mja het was ook mooi om waar te zijn. Ik ben het wel gewend dit gebeurt altijd. Ik vind altijd jongens leuk die nooit wat bij mij doen.
Ik heb nog nooit een relatie gehad ik heb ook nog nooit een jongen horen zeggen dat hij me leuk vind. Dan houd het op he haha…

tjaa, er is een kans dat hij jou wel ziet staan, maar hier kom je nooit achter tenzij je met hem gaat praten. Ik kan hier niet uit opmaken of hij jou ziet staan of niet en ik gok de kans redelijk klein, omdat je nog nooit met hem gepraat hebt en het anders wel vrij toevallig zou zijn. Kun je niet een luchtig gesprekje aan knopen. Misschien vindt hij je toch wel leuk, maar kom je hier nooit achter omdat je hem nooit gesproken hebt. Je kunt hem ook op facebook toevoegen en als er dan iets in jullie beiden omgeving gebeurt daar hem een berichtje over sturen (of een casual hoi kan ook natuurlijk)) het is echt niet zo raar om iemand een facebook berichtje te sturen, even doorzetten. Soms gaat een gesprek dan rollen en soms niet, daaruit kun je wel opmaken of jullie een klik hebben en aan de moeite die hij er in steekt kun je merken of hij jou evt misschien wel ziet zitten.

goodluck

Jup… ik ben ook nog helemaal groentje…
Naja op mijn school is zo ongeveer iedereen bevriend met de hele school :’) Ik weet niet hoe dat bij jou is? Bij ons zou t niet raar zijn…

dan wordt het nog erger?
er zijn vaak genoeg mensen die tegen mij beginnen te praten ik ga er echt niet meteen vanuit dat die mensen mij zien staan en als ik geen zin heb in een gesprek met die persoon, zal ik dat laten merken door langzaam/niet te reageren. Ik wordt daarna niet boos en denk hooguit wtf als iemand maar door blijft gaan

Algemeen “vind ie me leuk” topic.