Zien ze waterschade aan telefoon?

Ik heb vorige week mijn telefoon in een plas water laten vallen, hij deed het in het begin nog maar daarna gingen alle toetsen stuk of heel raar typen… Heb het nog proberen te drogen met een föhn maar dat lukte helaas niet…

Ik ga vanmiddag naar de stad, maar zal ik hem dan wegbrengen naar de winkel en zeggen dat hij niks meer doet? Gewoon net alsof ik stom ben en niet weet wat er aan de hand is?
Of zullen ze zien dat hij in het water is gevallen? En zal ik er dan veel voor moeten betalen als ik hem terug krijg?

ben je niet verzekerd?
anders zou ik gewoon afspreken dat als het meer dan bijv. 15 euro gaat kosten ze je even bellen. dan kan je dan altijd zeggen of hij nog gemaakt moet worden ofniet.

Waterschade kunnen ze inderdaad zien. Als je een keer door een regenbui bent gefietst met je mobiel in je broekzak oid, dan is het al waterschade en krijg je niks meer terug, laat staan wanneer die in water heeft gelegen.

ja dat zien ze,
er zit een of ander stikkertje in je telefoon en die heeft een bepaalde kleur
maar als die in contact is gewoon met water krijgt het een andere kleur en daar kunnen ze dat aan zien.
ik zou er gewoon eerlijk over zijn en vragen wat ze ermee kunnen doen.

ow okee! dankjewel voor jullie advies! misschien kan ik bij mijn verzekering iets proberen, dat iemand anders dat heeft gedaan ofzo?

ik zou niet weten of het verzekerd word als het door iemand anders word gedaan.
ik zou gewoon even in de winkel vragen van wat de opties zijn.

bij ons in de telefoonwinkel zijn ze altijd heen aardig en behulpzaam, ze werken echt voor de klanten en niet voor de telefoondingen dus ze geven hier altijd goeie tips wat te doen, zelfs als het eigenlijk niet mag.

Ik heb mijn gsm eens in het bad laten vallen, de batterij eruit gehaald en een week laten drogen. Nadien werkte hij maar hij haperde enorm hard en had nog wel wat probleempjes. Ik ben ermee naar de winkel gegaan (heb uiteraard niet gezegd dat hij in bad was gevallen) en ze hebben hem gewoon gemaakt (:

ja dat zien ze op je batterij heb je een wit iets een sticker ofzo en die verkleurt dan. en die krijg je ook niet meer gewoon wit dus ik zou gewoon eerlijk zeggen dat hij is gevallen want dat soort dingen gebeuren.

Ik ben afgelopen zomer met gsm en al in een beek gevallen… Ik heb 'm een week laten drogen in een pot met keukenrol afgesloten van de lucht & een week later deed hij het weer perfect (:

Maar het is niet slim dat je hem met een föhn gedroogd hebt… Dat soort warmte bevat namelijk elektrische ladingen…

Ik zou langs de winkel gaan en je situatie uitleggen en dan bekijken wat de opties zijn :slightly_smiling_face:

NIET DROGEN MET EEN FOHN!

het beste is om je hele mobiel uit elkaar te halen (batterij, sim- en geheugenkaart eruit) en dan alles in een bak met droge rijst leggen. rijst absorbeert vocht namelijk, en dit hielp bij mij ook heel goed.

waterschade is meestal heel duur dus dan kan je beter een nieuwe telefoon kopen ipv laten repareren denk ik :slightly_smiling_face: succes ermee !!

bak met rijst leggen misschien ?
ik weet het niet .

maar er is al 1,5 week overheen ongeveer… dus is het nu niet een beetje telaat om hem nog in een bak met rijst te leggen?

Als ik jou was zou ik gewoon doen wat de andere zeggen: in een bak rijst leggen. Ookal is het al een tijdje geleden, misschien helpt het nog