Ziekte van Pfeiffer

Ik heb nu al drie maanden de ziekte van Pfeiffer…
Het geneesmiddel daartegen is: uitrusten, uitrusten en uitrusten…
Maar dat kan ik dus niet, ik probeer elke keer naar school te gaan enzo
maar die dingen lukken me gewoon niet, het is echt een kutziekte:S

Maar mijn vraag is dus of er meer mensen hier zijn die ook de ziekte van Pfeiffer hebben en mij dus advies kunnen geven of gewoon even mee kunnen praten, want ik ken verder niemand die het heeft…

[i]Ik snap dat je naar school wilt gaan, maar als jij voelt dat het niet goed met je gaat, moet je dat echt niet doen, daar wordt het alleen maar erger van. Je moet echt goed uitrusten.

Oke dit is heel anders, maar 2 jaar terug heb ik kinkhoest gehad, toen kon ik 3 maanden niet naar school omdat ik heel moe was en me heel slap voelde
etc. Voordat ik dat kreeg had ik de griep, maar ik wilde per sé naar school omdat ik anders te veel zou missen en doordat ik toen niet goed uitgeziekt heb, kreeg ik kinkhoest…[/i]

pff . volgensmij heb ik dat ook …

ik heb hetzelfde probleem, zit nu 4 maanden thuis.
alleen bij mij zijn er nog meer dingen die erbij zijn gekomen, zoals een allergie en een allergische astma.
ik moet nu ook maar uitrusten inderdaad.
maar ik probeer wel langzaam op te bouwen van naar school gaan enzo, en ik deed voordat ik ziek werd heeeel veel aan atletiek, dus ga ook wel eens lang op de training, gewoon voor wat afleiding (niet meedoen, maar gewoon kijken ! )
misschien is dat ook iets voor jou, om wat afleiding te zoeken wat niet te veel energie kost?
en misschien kijken of er vrienden of vriendinnen zijn die langs willen komen om te praten, dat gebeurt bij mij ook, en is echt heeel fijn!

maar ff een vraagje he,
als je de ziekte van pfeiffer hebt, dan mis je toch heel veel op school, kun je dan nog overgaan of blijf je automatisch zitten?

De meeste bij mij op school die dat hebben doen bijv. 4 havo in 2 jaar ;o

Wow, lastig dat je niet meer naar school kan gaan enzo!
Veel sterkte he (:

Ik heb dat ook gehad, dus ik weet hoe kut het is…
Alhoewel, ik kreeg dr wel medicijnen voor hoor o.o
Probeer langzamerhand halve dagen naar school te gaan anders…
Vraag aan je vriendinnen of die je eventueel kunnen vertellen wat je huiswerk van die dag is, zodat je toch een beetje daarvan kan maken.

ik zit op een school waar je je eigen tempo hebt, dus dat is in dit geval superfijn, want dan blijf je niet zitten, maar ga je gewoon verder waar je gebleven bent.
alleen de examens kan je alleen doen in mei of augustus, dus ik ga waarschijnlijk wel een jaar langer doen over mijn VWO
maar daar heb ik me al wel bij neergelegt.
en volgens mij blijf je op de meeste andere scholen wel zitten, maar ligt eraan hoe lang je afwezig bent geweest en hoeveel je gemist hebt.

had hetzelfde.
ga niet de hele dag naar school, maar ga alleen naar de belangrijkste lessen (vakken waar je bijvoorbeeld slecht in bent), dus maar 1 á 2 uur per dag. Praat ook even met je mentor en vraagt wat zij voor je kan doen. Ik kreeg mijn aantekeningen en extra info gewoon opgestuurd door mijn leraren, maar dat was een privéschool… denk niet dat ze dat bij jouw doen, maar je kan het natuurlijk altijd even vragen, of misschien hebben ze andere oplossingen.
wel beter als je zoals hierboven werd gezegd even goed uitziekt.
beterschap!

Ik heb 2 verschillende soorten gehad, maar dit wist ik op dat moment toen ik ze had niet eens, best raar :stuck_out_tongue:

dat doe ik dus ook ja, en bij mij is het niet omdat ik daar slecht in ben, maar omdat ik daar iets verder mee achterloop dan met de rest ( dat kan dus ook bij ons op school ;p)

heb jij trouwens ook dat je concentratievermogen áls je op school bent, heel erg achteruit is gegaan?
dat is bij mij namelijk wel zo, echt zwaar kut

Ik heb 4 jaar geleden ook Pfeiffer gekregen en je moet het echt goed uitzieken. Ik heb dat ook niet gedaan en daardoor heb ik waarscheinlijk Chronisch vermoeidheid syndroom (CVS) gekregen. Maar ze weten de oorzaak daarvan niet dus ze denken dat het door de ziekte van Pfeiffer kan komen. Van CVS heb ik 4 jaar last gehad en dat is nog 10x erger dan Pfeiffer. Dus echt goed uitzieken!

en dan ook alleen maar uitrusten, of heb jij ook nog meer gedaan, zoals langzaam opbouwen van school of helemaal niks?

wat naar voor je!
heb het zelf niet en ken verder ook niemand die het heeft, dus ik kan je niet helpen sorry.
sterkte ermee!

ik heb het 2 jaar terug gehad. wat ik ervoor gedaan heb:

• eerste lesuren verschoven zodat ik pas later in hoefde
  • met de bus naar school (en in de auto naar de bus) of helemaal in de auto
  • niet op stap gaan ed.
  • niet sporten/werken (deed ik daarvoor ook niet haha)
  • heel erg veel slapen/rusten (ik lag vaak half 9 op bed 's avonds en sliep 's middags na school ook)

volgens mij is dat het wel zo’n beetje
als ik thuis was ging ik boeken lezen(of slapen), zo kwam ik de tijd wat door want ik was daarvoor echt één die altijd maar doorging, wat nu dus niet meer wilde.

Ik deed dit dus eerst niet en daardoor werd ik steeds slechter, tot ik opt laatst gewoon echt helemaal nix meer kon. DOE DIT DUS NIET! ik heb het twee jaar geleden gehad en heb er nu nog last van, gewoon omdat ik niet genoeg gerust heb.

ik heb het ook gehad, en het was echt lastig, neit alleen dat je moe bent maar ook dat je veel zweet 's nachts, er erg slecht uitziet, nergens zin in hebt enzo.

daarnaast kreeg ik ook nog bloedarmoede en vitaminetekort, waardoor het nog erger werd.
gewoon veel slapen en desnoods maar een jaar overdoen.
er zit niets anders op.

toen ik in groep 5 zat heb ik dat gehad en toen bleef ik een half jaar thuis omdat ik heel erg was vermagerd enzo. toen ben ik ook nog blijven zitten:)

mijn vriendin kwam 2 weken geleden achter dat ze het had gehad toen ze klein was xD dat had ze dus niet gemerkt toen ze het had xD

up!

bedankt voor jullie reacties:)
ik probeerde ook halve dagen naar school
maar ik kan me dan niet concentreren zeg maar
laatst was ik even aan het lopen en ik voelde me al niet lekker
maar toen dacht ik ook njaa niet aanstellen enzo
maar daarna had ik daar in de bosjes lopen kotsen en was helemaal
duizelig enzoo, dus ik denk dat ik maar gaa beginnen met dingen
rustig opbouwen, en vooral uitrusten ( waar ik niet goed in ben maar wel zal gaan proberen) maar net heb ik ook een stukje proberen te fietsen
( want met de bus en de auto gaan is bij mij geen optie :frowning_face:) en dat was echt een hel ik ben nu gewoon bekaf zegmaar hebben jullie dat ook dat als jullie ook maar iets doen dat je dan bekaf bent? En hoelang heeft pfeiffer bij jullie geduurt of hoelang duurt het al?