Ziekte kanker

De vader van mijn vriendin heeft kanker en zal niet lang meer leven. Ze zit er erg mee en ik wil haar graag helpen en steunen. Ik denk er zelf ook heel vaak aan en zit er mee. Hoe kan ik haar helpen? En hoe kan ik zorgen dat ik er zelf minder vaak aan denk? xx

Wat erg, sterkte! Mijn vader is zelf ook overleden aan kanker , ik vond het toen fijn dat vriendinnen zomaar spontaan bij me langskwamen en we een meiden avondje gingen houden… als ze erover wil praten, luister naar haar maar als ze het niet wil, dring het niet op. want soms wil ze er misschien even niet aan denken, maar kijk uit dat ze het niet gaat opkroppen. probeer er gewoon altijd voor haar te zijn en laat weten dat ze altijd met je kan praten. organiseer een leuk dagje weg, dat zal ze erg waarderen. sterkte

Ik denk dat het belangrijkste is dat je haar accepteert met haar verdriet. Dus haar niet proberen opvrolijken door ze te wijzen op de mooie dingen in het leven, maar accepteren dat ze even verdrietig wil zijn want daar heeft ze het volste recht op.
Verder moet je zelf een beetje uitvissen of ze er over wilt praten of niet, want dat verschilt per persoon.
Het belangrijkste is dat je er voor haar bent, of je nu veel zegt of niet. Niks zo klote dan genegeerd worden terwijl je verdrietig bent vind ik.

ah heel veel sterkte! misschien kun je eens wat leuks met haar gaan doen dat ze even alles vergeet

Wat erg voor je! Dankjewel.

Dingen voor haar doen, helpen, bij haar langs gaan, goed nieuws vertellen, dan gaat zij zich beter voelen en jij ook.

Simpelweg er voor haar zijn. naar haar luisteren, haar laten uithuilen bij je, als ze er zin in heeft wat leuks doen, en zorgen voor wat afleiding.
Maar ik zou bovenstaande niet doen, goed nieuws vertellen. Denk niet dat zij daarop zit te wachten, op dit moment is waarschijnlijk helemaal níets ‘goed nieuws’ voor haar.
Je kunt de situatie helaas ook niet beter maken dan dat ie is.
Maar je kunt er wél voor haar zijn, da’s ook heel belangrijk. Heel veel sterkte!

Dankjewel voor jullie reacties, We gaan binnekort een dagje weg met zn 2, naar een pretpark omdat we 10 jaar vriendinnen zijn. Bedankt!xx

mijn vriendins moeder heeft het gehad.
ik heb haar veel gesteunt voor al met vragen hoe ze zig voelde en of ze er over wou praten. maar ik heb ook heel veel leuken dingen gedaan. om het bij haar een beetje te laten vergeten.

heel veel sterktw wn succes x.