ziekmelden.

Hello.

Ik voel me totaal niet lekker vandaag, heb overal pijn en ben ontzettend moe en misselijk.
Ook kan ik bijna niet op mijn benen staan.

Ik werk in een bakkerij, maar dit zou pas mijn derde dag zijn.
Is het heel erg om me nu al ziek te melden? En wat kan ik het beste zeggen.
Ik moet morgen en zaterdag ook werken, dus ik dacht: als ik nu goed uitrust en me hopelijk beter voel kan ik dan wel gewoon gaan werken.

Iemand tips?
xx

Wat ik zelf altijd deed is gewoon gaan en dan gewoon ‘laten zien’ dat je echt erg ziek bent. Dan komt het voor hun ook over dat je wel graag wil werken maar dat het echt niet gaat. En als je echt echt te ziek daarvoor bent, gewoon ziek melden. Ziek is ziek he. Succes en beterschap!

Ik belde en toen zeiden ze dat het goed was.
En nu krijg ik een sms dat ik mijn kleding moet inleveren en mijn contract omdat ik ontslagen ben.
Ze hebben iemand nodig die er altijd is, maar kan toch niet gaan werken als ik moet overgeven?

Nou jaaaa, wat debiel zeg =_=
ziek is ziek toch.

Wtf, zo belachelijk. Ziek is ziek, daar kan jij niet aandoen. En ze moeten daar sowieso rekening mee houden.

Zoek een beter baantje (:

Als je wil kan je het aanvechten… Maar wel echt debiel. Maar aan de andere kant, voor hun is het natuurlijk ook vervelend als ze een nieuw iemand aannemen voor hulp en de derde dag is ze ziek.
Als ik jou was zou ik blij zijn dat je nu al weg bent. Blijkbaar zijn ze helemaal niet tof.

Naja ik moet binnenkort geopereerd worden aan mijn amandelen, heb vaak keelontsteking maar dat was allemaal geen enkel probleem enzo.
Ik heb een vast contract en op internet staat dat je dan helemaal niet ontslagen MAG worden.

Maargoed, wat nu? XD

Zit je nog in een proeftijd? Dan mogen ze je namelijk wel op ieder moment het contract ontbinden… Maar als je geen proeftijd hebt, mogen ze je volgens mij niet ontslaan omdat je ziek bent. Als ze iemand willen hebben die nooit ziek is, moeten ze maar gewoon een robot aannemen!

Je kunt het trouwens aanvechten als je wilt. Je moet dan wel even die sms heel goed bewaren :wink: Daar staat namelijk de echte reden van ontslag in, die kun je mooi gebruiken!

Oja, nu heb ik ook het probleem dat ik mijn opleiding niet kan volgen.
Dit was voor mijn BBL-opleiding en daar word je niet aangenomen zonder een vast contract.
Ik heb woensdag mijn intake maar dit red ik nooit natuurlijk.

Ik zou gewoon m’n kleding inleveren en wegblijven. Het is toch idioot dat je niet ziek kan/mag zijn? Ik zou het bij die intake gewoon eerlijk zeggen en uitleggen wat er is gebeurd en dat je al bezig bent met zoeken naar iets anders. Lijkt me wel dat ze het begrijpen.

Wat een sukkels -.-’ Jezelf niet schuldig voelen hoor.
Jij kan er niks aan doen en dan ook nog via sms =O en eerst zeggen dat het goed is nou ik denk dat het genoeg zegt over dat bedrijf :wink:

Ik heb het even nagekeken, maar in mijn contract staat:
‘‘Ieder der partijen is gerechtigd de arbeidsovereenkomst tussentijds op te zeggen met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn conform de bepalingen in de CAO.’’
En ook:
‘‘Werkgever neemt werknemer in dienst voor bepaalde tijd van 21 januari 2011 tot 21 juli 2011.’’

Dus ik denk niet dat ik erg veel kan doen?

Nee maar zou je nu nog vrolijk daar willen gaan werken dan?

Nee dat zeker niet.
Ik ben eerder pissig dat ze me ontslaan terwijl er in mijn sollicitatiegesprek is gezegd dat het nooit een probleem was enzo.
En dat ik nu dus nieuw werk moet zoeken voor mijn opleiding, wat ik dus niet ga redden voor woensdag. :\

Nee dat is logisch, maar als je dit uitlegt zullen ze het toch wel snappen? Neem je je contract mee zodat ze kunnen zien dat je wel echt een vast contract had, maar dat ze dus nogal lullig reageerde toen je je ziek meldde.

echt heel erg niet netjes van ze, pff.
Tsja, heel hard werk gaan zoeken, maar denk idd niet dat dat zo snel gaat lukken, maargoed, je weet maar nooit!

En op je intake-gesprek gewoon dit vertellen… Daar hebben ze vast wel begrip voor toch? Of móet je gewoon echt persé een vast contract hebben voor die opleiding…?

Heel veel succes in ieder geval!

Ja een contract is écht verplicht voor die opleiding. =(
Hmpf, naja ik ga maar druk bellen en solliciteren dan enzo. Ik weet het anders ook niet.

Maar je hebt toch niet gelijk na die intake meteen school? Ik neem aan dat je dan in september begint oid? Dan heb je toch alle tijd om wat te zoeken. Kan me niet voorstellen dat die mensen je niet aannemen omdat je de week daarvoor op een rare manier bent ontslagen.

:open_mouth: dit vind ik echt asociaal gewoon.

maar , succes igg <3