ziekmelden @ work.

Hoi,
ik ben ziek, ik heb vannacht bijna niet geslapen & heb overgegeven, ik ben super misselijk en heb buikpijn.
ik wou dus echt niet gaan werken.
in het ziekteverzuim staat dat als je ziek bent dat je naar je manager moet bellen voor 9 uur en naar de case manager voor 10 uur.
dat heb ik gedaan, maar mijn manager zei dat ik het toch moest komen proberen, terwijl ik zeker weet dat dat gewoon niet gaat lukken. ik kan amper op mijn benen staan, en op mijn werk moet ik de hele dag staan. toen heeft mijn moeder gebeld dat het echt niet ging, vervolgens heeft mijn manager mijn ziekmelding niet geaccepteerd maar mocht ik wel thuis blijven.

nu ben ik dus bang dat ik ontslagen word na mijn proeftijd, ik weet dus niet wat ik nu moet doen,
volgens mij is mijn manager ontzettedn boos op me.
iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Je bent gewoon echt ziek, dat moeten zij accepteren. Bel evt als je beter bent, om te vragen of je misschien een keer extra kan werken om de keer die je gemist had in te halen.
Watvoor werk heb je eigenlijk?
Je moet je ook wel bedenken, als ze je nu al zo behandelen, is dit dan wel de plek waar je wilt werken?

nou, je bent gewoon echt ziek, dus ik zou gewoon tegen die manager zeggen dat hij geen reden heeft om boos te zijn omdat je te ziek was om die dag te komen en anders, tja, wil je er wel werken als je je niet eens ziek kan melden?

hmmmz dit ken ik ook.
op mijn werk moet ik ook de hele dag staan. en wanneer ik me ziek meld, word er me een schuld gevoel aangepraat.
zo heb ik een keer gehad dat ik er gewoon even helemaal doorheen zat door mijn examens, doordat mn baas zijn kindje een dodelijke ziekte heeft en ik opeens vet veel moest werken, gezeur met mn vriend. dit heb ik toen uitgelegt en dat ik hierdoor die dag even niet kwam werken. en ik kreeg gelijk de reactie: dus omdat jij niet komt kan ik de tent wel sluiten?!

nou afgelopen zondag voelde ik me ook niet lekker. dus mn vriend heeft tegen me gezegt. je meld je ziek. krijg je weer zo’n reactie, gewoon niet op reageren. ziek is ziek! en laat hun maar is zeggen dat je niet ziek bent

Ik ben echt blij dat ik dit gezijk niet krijg.
Heb me in ongeveer 6 maanden tjid 1x ziekgemeld en kreeg de reactie ‘kruip lekker terug je bed in’ (belde al voor 7 uur, want moet om half 8 beginnen) maar toen had ik ook de halve nacht niet geslapen, knallende koppijn en was misselijk.

ja, inderdaad, ziek is ziek! ik zie het inderdaad niet echt meer zitten daar, maar ik moet iets, anders heb ik dadelijk weer geen werk. ik ben nu wel aan het soliciteren, maar als ik daar niks van hoor of niet word aangenomen heb ik alsnog pech. want ik heb nu helaas geen opleiding enzo, dus ik baal echt.

Ga naar een uitzendbureau? Dat ga ik aankomend jaar doen denk ik. (heb ook een tussenjaar en heb dan maar 3 dagen les) En gewoon naar lekker veel dingen je cv enzo sturen, ook dingen die misschien voor jou B-keus zijn, het kan zomaar meevallen :slightly_smiling_face:

dat uitzendbureau is een goed idee (: en B-keus soliciteren doe ik ook haha.

Omg, wat een klootzak.

het is een vrouw, hihi.
maar ik moet ook echt alle rotklusjes doen o.O
ik moet ALTIJD hangeren (kleding aan hangers hangen en op maat hangen) en altijd de sale vakken (netjes hangen) en je wil niet wéten hoe erge troep die sale word. pff.
ik mag niet eens achter de kassa ofzo.
een vriendin van mij mocht meteen achter de kassa en die hoefde lang niet altijd de vracht te doen etc. hmmpf.

hmm waar kan ik allemaal soliciteren,

Albertheijn, only, veromoda, ter stal zochten ze niemand
em-té heb ik gehad… eehm…

Serieus? Ik wilde eerst zeggen ‘dat komt omdat je nieuw bent’ maar nu lijkt het gewoon alsof ze je niet mogen.

Ja, beetje raar he. ö

Heel vreemd. Normaal mogen ze dat niet doen maar als je in de proeftijd zit heb je geen poot om op te staan. Hoop voor je dat het met een sisser afloopt!

je kan ook erheen gaan en de hele boel daar onder kotsen :stuck_out_tongue: bij voorkeur over je manager

“zie je wel, het gaat echt niet maar ik moest komen van jou”

hahahahahaha.

nou moet ik vanmiddag bellen hoe het gaat
omg ik durf niet >.<

Wat stom zeg, gewoon niks van aantrekken ziek is ziek! En idd als ze nu al zo reageren moet je je maar afvragen of je er wel wil blijven werken. Ook gezien wat je allemaal mag doen (niet veel dus).

Al eens geprobeerd bij een schoonmaakbedrijf in de buurt? Het verdient goed (veel meer dan in een winkel) en je kunt meestal op je dooie gemakje werken!

anders moet je gaan en express de hele tijd hoesten en zeggen, ja zo maak ik alle klanten ziek!

ik heb vorige week bij de AH gesolliciteerd en ik werd meteen de volgende dag gebeld voor een gesprek en gelijk aangenomen. Hier zitten ze juist in de knoop, want iedereen is op vakantie. Ze zoeken op dit moment iniedergeval allemaal personeel…

hier in de buurt zoeken ze helaas geen personeel,
er is een albertheijn bij mij achter, 10 seconden lopen haha.

maarr, schoonmaakbedrijven, goed idee! daar heb ik al eerder over na gedacht,
maar ik weet niet precies waar die brdijven zitten & hoe ze heten enzo.

Ik werk nu als thuishulp (schoonmaken bij ouderen) en daar zoeken ze nog steeds mensen in verschillende regio’s. Maargoed ik weet verder niet waar je woont.

OT: zoals iedereen al zegt; ziek=ziek, daar kun je verder niks aan doen.