Ziekelijke jaloezie

Hey!

Ik heb een probleem. Omdat ik bij mijn ouders niet meer kon wonen volgens Jeugdzorg, ging ik bij m’n vriend en zijn ouders wonen. Maar het is nu al een tijdje uit en ik woon er nog steeds, puur omdat ik geen andere woonplek kan vinden en ze best goed voor me zorgen. Ik heb me al aangemeld bij Timon, een christelijke woonorganisatie in de buurt. Ze hebben een wachtlijst dus het duurt nog ff voordat ik er terecht kan.
Maar hier komt mijn probleem: ik moet het nu nog een tijdje uithouden hier, tot ik op kamers kan bij Timon. Ik weet niet precies hoelang, maar zeker nog wel een paar maanden. Het probleem is dus dat ik heel erg jaloers ben. Omdat ik een best wel moeilijk verleden heb gehad waarin er niet goed voor me is gezorgd, heb ik niet veel liefde ontvangen dus ben ik gewend om vaak een relatie te hebben, om daar liefde en geborgenheid te kunnen ervaren. Ik kan echt wel goed voor mezelf zorgen, maar nu is het dus uit en ik mis de liefde echt vreselijk! Ik wil zo graag bij hem zijn, hem knuffelen etc., maar hoe meer ik dit doe en wil, hoe meer hij afstand neemt omdat hij niets meer voor me voelt, mede doordat het geloof tussen ons in staat. Het is dus het beste als we echt afstand nemen zodat ik niet meer de heletijd verhalen over zijn leuke vrouwelijke collega’s hoef te horen enzo. Natuurlijk heeft hij het recht nu het uit is om het over andere meiden te hebben, maar ik kan er gewoon niet tegen en word heel snel jaloers. Ik ken mezelf zo helemaal niet want ik was nooit jaloers. Ik heb ook nog nooit zoveel om een jongen gegeven en ik denk dat onze band beter wordt als we niet meer in 1 huis leven. Hij ergert zich ook dood aan mij, omdat hij ziet dat ik de heletijd bij hem wil zijn enzo. Ik kan het gewoon niet tegenhouden en ik kwel mezelf echt door de steeds weer aan hem te denken en heel verdrietig te worden als hij kut doet. Want dat is wat hij expres doet, zei hij, om te zorgen dat ik hem niet meer leuk zou vinden. Hij heeft echt een hart van goud, alleen dat wil ik weer terug zien, want dat is nu het uit is van de 1 op de andere dag verdwenen.
Heeft iemand tips om het de tijd dat ik hier nog woon met hem uit te houden en aan mijn jaloezie te werken? Het is echt niet dat ik me niet mooi voel of minder ofzo als hij het over anderen heeft want ik weet dat hij me heel mooi vindt, maar toch doet het me wat diep van binnen.
Ik ben nu alleen thuis en hij is de hele dag aan 't werken, vandaar werkt hij weer met die o-zo-leuke vrouwelijke collega met d’r gooische ‘r’ die hij moest overnemen… ik word hier zo niet goed van en ik krijg soms beelden in m’n hoofd hoe ze met haar flirten, want ik heb ze al een keer samen gezien en omdat m’n ex best aantrekkelijk is flirtten veel meisjes met hem en zij ook. Ik word gek en kan me niet op m’n schoolwerk concentreren, wat ik wel écht moet doen omdat ik een toetsweek heb na de vakantie, ik maak mezelf helemaal gek :S

Dankje voor het lezen en ik hoop op reacties… x

upje voor jouw

O, dit is inderdaad best een moeilijke situatie!
Kijk, het is uit. En hij heeft geen gevoelens meer voor je.
Je kan hem toch niet dwingen om om weer gevoelens voor je te krijgen?
En jongens willen als het uit is na een poosje weer een nieuwe vriendin,
en dat moet je acepteren.
Ik snap dat het moeilijk is,
maar je kan hem moeilijk verbieden om over andere meisjes te praten waar jij bent, toch?

Sterkte!

Ja das ook waar en ik gun het hem ook wel, maar dan wil ik niet in hetzelfde huis wonen. Als ik gewoon ergens anders was en hij had een vriendin ofzo zou ik het makkelijker kunnen accepteren. Een vriend gaf me al een tip om elke keer als hij over meisjes praat en ik me kut voel gewoon naar de wc te gaan zodat hij het vanzelf minder gaat doen.

Het van je af proberen te zetten… nope, geen idee.
Maar je hebt wel een sexay plaatje ;’)

Oh jij bent die ene die van de een op andere dag was bekeerd en je geloof ineens verkoos boven je vriendje? Ik vind dat je je ex niets kan verwijten.

Maar je vriendje kan er toch niks aandoen dat jij daar nog woont? Wees blij dat je bij ze mag wonen!

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Ik denk dat je niet moet zeuren. Ik heb je hele andere topic gevolgd over dat geloof en het is gewoon je eigen schuld. Je kan idd je ex niets verwijten.

Ik heb je andere topic toendertijd ook gevolgd. Wees blij dat je daar nog terecht kan… als ik je ex was had ik je eruit geschopt. Hem valt niks te verwijten, je zal nog even moeten doorbijten tot je andere woonruimte hebt.

Jij bent toch van dat andere topic toen?
In dat geval kan ik geen medelijden voor je opbrengen. Dit zijn de consequenties.

wel heftig dat je nog bij hem woont. het enige wat je kan doen is afstand van hem houden.

[b][message=6871340,noline]_Blanche schreef op 30 December 2010 @ 14:49[/message]:[/b] Ik heb je andere topic toendertijd ook gevolgd. Wees blij dat je daar nog terecht kan.. [b]als ik je ex was had ik je eruit geschopt[/b]. Hem valt niks te verwijten, je zal nog even moeten doorbijten tot je andere woonruimte hebt.
Indeed, ik herinner me nog die vorige topics...

Mee eens, niet zo zeuren, wees blij dat je er nog mag wonen. Je had meerdere opties, en je hebt er zelf voor gekozen om daar te blijven wonen.

@Chatoyant: ze had dus geen opties, want ze kan geen andere woning vinden.

Ik zou gewoon met hem afspreken dat hij het niet over andere meisjes heeft waar jij bij bent. Dan kan hij zijn gang gaan zonder dat jij er iets van merkt en hoef je dus ook niet jaloers te worden.

Spijt van je keuze voor het geloof?

^Ze had wél opties. Maar ze moest en zou in een christelijke woning. Dus het is haar eigen schuld.

[quote author=KRAUSE link=topic=177141.msg[quote author=ICExCOLD link=topic=177141.msg[quote author=ICExCOLD link=topic=177141.msg6871730#msg6871730 date=1293720384]#msg[quote author=ICExCOLD link=topic=177141.msg6871730#msg6871730 date=1293720384] date=1293720384]#msg[quote author=ICExCOLD link=topic=177141.msg[quote author=ICExCOLD link=topic=177141.msg6871730#msg6871730 date=1293720384]#msg

In haar vorige topic had ze 3 opties: Timon, begeleid wonen en bij een vriend van haar wonen.
Ik denk dat ze héél blij mag zijn dat ze nog bij d’r ex mag wonen.

[quote author=KRAUSE link=topic=177141.msg[quote author=ICExCOLD link=topic=177141.msg[quote author=ICExCOLD link=topic=177141.msg6871730#msg6871730 date=1293720384]#msg[quote author=ICExCOLD link=topic=177141.msg6871730#msg6871730 date=1293720384] date=1293720384]#msg[quote author=ICExCOLD link=topic=177141.msg[quote author=ICExCOLD link=topic=177141.msg6871730#msg6871730 date=1293720384]#msg

Ja, want studenten die niet geloven zuipen/blowen te veel. (Alsof iedereen dat doet?)

Sorry, dat ik weer reageer :'3. Maar ik kan hier zó slecht tegen. Nu ga je nog zitten zéiken over ‘jaloersheid’ terwijl je maar blij mag zijn dat je nog bij je ex mag gaan wonen. Echt hee, ik had je allang het huis uitgetrapt. Ik kan echt niet tegen zulk soort mensen.

Ik wil even wat anders zeggen.

Ik zat niet in een Christelijk kamertrainings centrum, maar een gewone.
En het was daar heel normaal, netjes, best schoon, en 's avonds en in het weekend deed iedereen gewoon zijn eigen ding.