Ziekelijke jaloezie.

Volgens mij hoef je helemaal niet zo jaloers te zijn. Tenminste, ik krijg nu wel een indruk van hem dat hij helemaal geen type is om vreemd te gaan ofzo.
Diep van binnen weet je dat volgens mij zelf ook wel haha.

Als je jaloers bent, en hem dus niet vertrouwt zou ik er maar over na gaan denken of de relatie dan de moeite waard is om nog vol te houden. Zonder vertrouwen heb je namelijk helemaal niks.

leer je vriend gewoon vertrouwen.
het is misschien moeilijk maar goed het lijkt me logisch dat als jullie relatie goed is dat je elkaar kunt vertrouwen.
en het lijkt me ook wel logisch als hij niks meer van je mag dat hij dingen stiekem gaat doen.
maargoed verder weet ik niet goed wat je kunt doen ertegen.

Woow lang verhaal.

Maar hoe meer je je vriend dingen verbied hoe verleidelijker het is om het te doen. je moet hem niets verbieden. alleen zeggen dat je iets niet leuk vind is genoeg.

en als hij in die week met c niks heeft gedaan toen het uit was lijkt me duidelijk dat er dan ook nooit wat tussen die 2 gaat gebeuren. hij is er toen achter gekomen hoeveel JIJ voor hem betekende!

Kdenk dat je eens goed met hem moet praten, over hoe onzeker jij eigenlijk bent. want volgens mij komt die jaloersheid bij jou voort uit onzekerheid.

als hij jou echt niet wou dan was hij allang al bij je weg geweest. en bedenk altijd zo als hij weg is of bij andere meisjes; jij vind ook niet elke jongen die je kent leuk. dus hij ook niet elk meisje.

precies wat zij zegt!

Ja ik heb wel gemerkt dat hoe meer ik hem verbied, hoe verleidelijker het voor hem wordt en dat hij dan gaat liegen om het te doen. Ik zeg ook nu niet zo vaak meer van: Je mag niet of doe het niet ofso. Ik ben nu wel beetje verandert op dat gebied gelukkig maar van binnen ga ik dan wel kapot snapje. Ik uit het niet maar van binnen wordt het dan nog erger.

En als ik met mijn gezonde vestand nadenk, geloof ik ook dat hij nooit iets zal doen met C. of ieder ander meisje want ik weet dat hij te vertrouwen is, maar de angst om hem die vertrouwen te geven houdt me tegen. Ik praat ook vaak over mijn onzekerheid met hem en dan vertelt hij me dat het helemaal niet hoeft, en hij geeft me ook genoeg aandacht. Naja de laatste 3 weken niet echt vanwege de Ramadan en daar heb ik dan ook weer ruzie om gehad allemaal om bullshit. Ik zoek gewoon achter de domste dingen van alles en dat is waar het fout loopt bij mij. :frowning_face:

er niet over praten is ook geen optie. dan krop je het alleen maar op en ontploft de bom over tijdje weer. tja heb weinig tips eigenlijk nog. alleen dat je niet overal wat achter moet zoeken. net als dat je hierboven zet dat hij niet terug smst als hij aan het werk is. hij is aan het WERK. betekend werken dus vaak geen eens tijd om te smsen. door overal wat achter te zoeken maar je niet alleen jezelf gek maar maak je ook je relatie kapot.

ik denk dat je gwn bang bent om hem kwijt te raken, en dat je daarom zo doet, maar als je zo doet word de kans dat je hem kwijtraakt veel groter, en wanneer je hem dingen gaat verbieden, gaat hij het stiekem doen. en dat is veel erger.
ik zou gwn wat meer relaxen, je niet zo druk maken, zo verpest je het alleen maar.

Ik herken het… zo goed, maar ik weet ook echt niet wat ik er mee moet!

En ik dacht dat ik erg was… X’'D
Als je je vriend teveel claimt én teveel dingen verbied, doet ie het juist.
Hij is niet je eigendom, als ie van je houdt, gaat ie niet vreemd. De basis van een relatie is vertrouwen in elkaar. Heb je dat niet, dan is er niks.

Volgens mij hoef je helemaal niet jaloers te zijn… Hij heeft telkens voor jou gekozen, hij heeft zelfs zijn baantje voor je opgegeven!! Echt je mag echt zo blij met hem zijn! Zorg dat je jaloersietijd niet je relatie verpest!!

@ HEARTxCORE:

Ik merk ook dat als ik er niet over praat, het meer pijn doet en ik er meer mee ga zitten maar aan de andere kant wil ik hem er ook niet zo mee lastig vallen want hij wordt er ook beetje gek van heeft hij laatst gezegd. Hij zegt ook vaak dat ik mezelf gewoon gek loop te maken om niets. Daar heeft hij ook 100% gelijk in want ik wantrouw hem terwijl hij nu onwijs trouw is.

@ MellMuffin:

Ik ben echt te bang hem kwijt te raken en daar ligt het ook denk ik voor 50% aan. En 25% door onze verleden en denk de andere 25% dan door mijn onzekerheid die ook een rol speelt erbij natuurlijk. Ik heb ook goed gemerkt dat als ik dingen ga verbieden, hij het juist gaat doen dus daar ben ik wel gelukkig mee gekapt en tussen ONS gaat het wel ietsje beter maar met mezelf echt niet :frowning_face:

@ Hopsakiedee:

Vertrouwen heb ik diep van binnen wel. Dat is het rare :s Want ik vertrouw hem van binnen echt want ik weet gewoon bijna voor 200% dat hij nooit vreemd zal gaan (naja zeg nooit nooit :stuck_out_tongue: maar je snapt wat ik bedoel). Hij is gewoon het type daar niet voor en hij is de laatste tijd sinds het weer aan is tussen ons, ook heel eerlijk over alles maar toch val ik steeds terug in het verleden. Ik vergelijk alles met ‘‘vroeger’’ en oordeel alles op ‘‘vroeger’’.

@ xxROMYYxx:

Nou ik ben ook echt onwijs blij met zo een jongen want ik weet zeker dat ieder ander gillend de deur uit gerend was door mijn gedrag want ik ben gewoon een monster lijkt het wel :stuck_out_tongue: Ik probeer er ook alles aan te doen maar het zit veel dieper dan alleen jaloezie begrijp je…

inderdaad

Ik snap was je bedoelt hoor!
Ik was in het begin ook heel jaloers. Vooral als ie naar in mijn ogen anders meisjes keek. Dan werd ik al woedend. Of als ie zei dat ie bij zijn vrienden is, dan zei ik: ‘‘Je bent zeker bij een ander hé?..’’ maar je leeft nú in het heden, en niet meer in het verleden. Zo laat ie jóu vallen, omdat ie het niet meer leuk vind dat je zo jaloers bent. Stel, jouw vriend was zó jaloers, zou jij dat leuk vinden?..

Nee dat zou ik ook niet leuk vinden idd. Hij doet soms ook wel jaloers en meestal ECHT jaloers als het over mijn ex gaat maar dat snap ik zelf ook goed. Maar hij heeft zo iets van (wat hij ook vaak tegen mij zegt om te denken): ‘‘Ik hou van jou, jij van mij, we zijn elkaar al 3 jaar trouw dus ik hoef niet jaloers te zijn’’. Ik wou dat ik zo kon denken en als ik eerlijk ben, deed ik dat ook de eerste anderhalf jaar dat we met elkaar hadden. Toen ging hij soms zelfs bij een vriendin slapen en het boeide mij toen niet eens, en als dat nu zou gebeuren, zou ik de hele wereld overhoop hebben gehaald :stuck_out_tongue:

En nou zit ik me ook echt onwijs kut te voelen want het is Ramadan voor de Moslims. En zijn moeder is een strenge moslim dus hij MOET mee vasten en die moeder zei ook de eerste dag van de Ramadan: Jullie gaan elkaar een maand lang niet zien! Wij vonden dat heel erg enzo maar hij zei dat hij me toch stiekem tussendoor zou zien. Nou heb ik hem in 3 weken maar 3 keer gezien terwijl we daarvoor elke dag samen waren. Hij zei gisternacht dat hij zou proberen om vanavond bij me te zijn maar net belde hij (heel lief, hij stond in de magezijn om mij even te kunnen bellen :$) en zei hij dat hij vanavond naar familie ging en daar bleef :frowning_face:. Ik snap het wel maar het is gewoon onwijs kut allemaal vooral omdat hij maar 3 min lopen van mij vandaan woont.

ik ben ook best jaloers, maar wel in veel mindere mate…
ik vind het best storend als we bijvoorbeeld tv zitten te kijke en mn vriend doodleuk zegt; goh wat een lekker wijf ofzo… want ik word daar gewoon super onzeker van… en ik heb al een laag zelfbeeld! Mja de laatste tijd zeg ik eigenlijk gewoon van nouja als je het denkt beter te krijgen ga je toch lekker bij me weg… maar hij is nog steeds bij me =) en eigenlijk valt het bij mij de laatste tijd wel mee =)

alleen een tijdje terug kwam hij met een idee die ik hem ehmm… verboden heb maar daar zit ook een heel verhaal achter…
hij wou met een meisje winkelen… nou ten eerste gaat hij al nooit met mij mee dus waarom wel met haar? en ten tweede heeft ze in onze relatie lopen stoken wat me ontzettend veel pijn heeft gedaan…toen begon ik te janken en toen pas drong het tot hem door hoeveel pijn hij mij daar mee heeft gedaan (voor de duidelijkheid, hij ging er doodleuk op in, hij dacht dat het voor de grap was! =S Nou ik wist wel beter) dus gaat hij ook niet met haar winkelen… maar als het over haar gaat dan kook ik gewoon van woede! =S echt erg… Maar dat is in ieder geval uitgepraat =P

love youu aap :kissing: