Ziekelijk jaloers!

Hoi meiden,

Ik heb een probleem waar ik steeds tegenaan loop. Ik ben zo ontzettend snel jaloers! En ik doe altijd heel erg mijn best om het niet aan hem te laten merken maar soms is dat best moeilijk.

Heeft iemand goede tips om wat meegaander te worden?

Btw, bij mijn jaloezie moet je denken aan; facebook chekken en elk meisje dat een berichtje stuurt volledig te controleren(hoe kennen ze elkaar, wat deden ze met elkaar, wanneer was dat). Toen we net met elkaar gingen heb ik zijn pc volledig gechekt op dingen van zijn ex. En ik doe de grootste moeite om uit zijn telefoon te blijven en dat is me vooralsnog goed af gegaan:).

Mijn vriend denkt trouwens dat ik alleen jaloers ben wanneer het over exen gaat. Omdat ik dat wel eens heb aangegeven. Voor de rest wil ik hem niet het gevoel geven dat hij niks ‘mag’ want zo zit het ook helemaal niet.

Maargoed, als iemand tips heeft hoor ik dat graag!

Liefs, Kathlin.

Ik heb exact hetzelfde… kan er ook niks aan doen!
Maar, meestal heb ik dat toch wel extremer als ik die jongen niet helemaal 100% vertrouw hoor… dat ie bijvoorbeeld in zijn verleden vaak vreemd is gegaan of nooit serieus is geweest in vorige relaties bijvoorbeeld. Bij mijn vorige ex had ik het een stuk minder, omdat ik echt wist dat hij van me hield en dat hij superbetrouwbaar was… dus daar had ik het jaloerse gevoel niet echt bij.

Ja dat herken ik wel een beetje eigenlijk. Mijn vriend en ik zijn ook nog niet zo heel lang bij elkaar(4maand) en helemaal in het begin zijn er 2 dingen voorgevallen waar ik niet al te blij mee was. 1. hij moest een schoolboek ophalen bij zijn ex en bleef 1.5u weg. Hij zei dat ze nog niet thuis was omdat ze boodschappen aan het doen was. Dat geloof ik nog wel. Hij heeft het er later ook nog met een vriend van mij over gehad omdat ik daarna best boos reageerde en toen kwam hij toch ook wel over zo van ja stom.
2. We kennen elkaar omdat we in hetzelde studentenhuis wonen(praktisch samen dus) en toen heeft hij op een avond na zijn werk(cafe) redelijk beschonken een vrouwelijke collega mee naar huis genomen en daar gezellig de nacht mee doorgehaald waarna een andere huisgenoot bij hen binnenliep toen ze elkaar omhelsden.

Ik vertrouw hem dus gewoon voor geen meter?

Ik heb dat wel eens gedaan omdat een ex echt heel vaak bleek te zijn vreemdgegaan. Op zich zou je je ook kunnen afvragen; hoe de waard is, vertrouwd ie zijn gasten :slight_smile: Als andere meiden naar hem kijken moet je trots zijn en denken haha hij gaat straks toch lekker met mij mee. Als hij ooit echt ingaat op aandacht van andere meiden dan is hij het niet waard.

Ik heb dat ook, en meer dan normaal nu bij het vriendje dat ik nu heb. Maar dat komt volgens mij doordat mn vorig vriendje was vreemdgegaan, mijn liefje van nu nogal een player is/was (nu is hij echt wel serieus volgens mij en alle mensen dat ik ken… (: ) en omdat ik echt veel van hem hou.

Ik kijk ook steeds op zijn fb wat hij gereageerd heeft, bij wie en dan no elk prikbordbericht bekijken enzo. Alsik bij hem ben kijk ik ook heel vaak in zijn gsm, maar hij ook bij mij dus dat is geen probleem. Maa dus bijna alles wat jij doet doe ik ook, behalve dat van zijn Pc… Dat vind ik misschien toch wat te ver gaan hoor.
Ik zou eens kijken om welke redenen je het allemaal doet & als je die weet niet eens kijken of je iets kunt doen tegen dat. Bv 1 van de redenen is dat hij vroeger een player was kun je nu bedenken dat hij je echt graag ziet en als het al een redelijk lange relatie is kun je ook beginnen denken van ja, als hij nog steeds een player was zou het al veel eerder uitgeweest zijn.
Zo dingen dus, snapje ?

Sorry voor de lange post…

Dat is ook wel een beetje een vrouwen ding… vrouwen hebben er sowieso sneller last van dan mannen.

wat ik wel vindt helpen is even relativeren: je stuurt toch zelf ook wel eens een berichtje naar een jongen? daar zit toch ook niks achter…? precies. bij hem zit er wss ook niks achter. En als er bij jezelf wel wat achter zit verklaart dat waarom je zo jaloers bent, en zou k serieus gaan nadenken over je relatie.

zolang het niet uit de hand loopt is het vervelend maar niet super ernstig ofzo hoor, iedereen is wel eens jaloers. een alleen wat meer dan de ander

Hm, ja ik niet zo ik chek alleen z’n hyves :’)

Oh meid, ik ben ook zo ziekelijk jaloers. Ik word er ook echt ontzettend moe van. Ik vind het daarom ook soms vervelend om verliefd op iemand te zijn. Ik zit me dan alleen maar gek te maken over van alles en nog wat.

Ik heb dat ook, ik kan je niet helpen

ik heb altijd als hij iemand uitgenodigd(meisje) dan wordt ik lichtelijk jaloers
ik probeer niet laten maar hij weet dat ik niet leuk vind

met hem erover hebben
of het niet laten merken dat je wel eens jaloers kan zijn

Heel herkenbaar, ik heb het ook maar ik probeerde het niet te laten merken. Toen had ik het aan hem opgebiecht dat ik soms wat jaloers kan zijn, zegt ie dat ie dat allang had gezien :stuck_out_tongue: haha. Het is een karaktertrek denk ik, veel kan je er niet aan doen, maar probeer het niet tussen jullie te laten komen. Je kan moeilijk je vriendje verbieden met andere meisjes om te gaan. Jij hebt toch ook man-vrienden? Ik probeer daar meestal aan te denken :slightly_smiling_face:

Dat.

Hoewel ik het nu naar een paar jaar wel minder heb dan in begin van de relatie. maar nog steeds wel erg eigenlijk…

heel erg herken baar heb ik namelijk ook last van

heel erg herkenbaar ;o
zat een x op de hyves van mijn crush, (hij was single)
hij ie een krabbel van een meisje: mag ik je msn ? ;$
dus ik ga haar profiel even bekijken ;p
had geen idee waar ze woonde, dus ging bij haar publieke hyves dingne kijken (weetniethoedatheet?) was ze lid van een judo vereniging ;p
ik kijken op de hyve van de judo vereniging, uiteindelijk gevonden waar ze woonde XD

dat was echt te erg…

Ik heb zoooo erg precies hetzelfde! Heb dus totaal geen tips voor je sorry x)

same problem.
Maar dat komt omdat ik bijna elke x wel bedrogen ben tijdens een relatie.
Dus ik vertrouw mensen helemaal niet snel.
+ ik heb een broer die elke relatie verpest door vreemdtegaan waardoor k automatisch ging denken :iedereen is zo…

Ik heb juist hetzelfde voor ;s maar hij is niet eens men vriendje (bijna maar toch)…
Ik wordt echt al stikjaloers als hij al gwn op de foto staat met een ander meisje!
Dan denk ik altijd ben ik wel goed genoeg voor hem? ;(

Hahah ik dacht dat ik de enige was met een beetje stalkerige neigingen. Godzijdank zijn er meer!

^ik voel me ook echt bijna opgelucht gewoon, haha xD

Ik heb geen vriendje ofz, maar als ik iemand écht leuk vind, kijk ik altijd op zn hyves :")
Wat van die breezah sletjes tegen 'm zeggen :3