Ziek

Hoi Meiden
Ik voel me al een paar weken echt super beroerd.
Moe, levenloos… hoesten als een zeehond en er komt geen actie in mij.
Sinds vrijdag voel ik me helemaal vreselijk.
Als ik opsta van de bank val ik half flauw en komt er een waas voor me ogen en als ik op de fiets heb gezeten wil ik het liefst op de grond vallen, omdat mijn benen dan zo’n pijn doen.
Gister naar de dokter geweest en heeft een kuurtje voor hoesten meegegeven en gezegt dat ik bloed moet prikken.
Me moeder ziet dit allemaal niet zo ernstig en wilde vandaag zelfs dat ik even naar school ging.
Ik heb met hoge koorts op de stoel gelegen en klasgenoten vroegen of ze me naar huis moesten brengen.
Nu knap ik weer iets op maar de druk op mijn ogen, het hoesten en duizeligheid bij opstaan en fietsen blijven.
Wat moet ik doen? En hoe kan ik me moeder ingodsnaam in laten zien dat ik me gewoon slecht voel en thuis wil blijven en slapen?
Ik ben best een beetje bang eigenlijk ;S

Oke, ik hoop voor jou dat het niks ernstigs is. De simepel oorzaken (waar ik zelf heel veel mee te maken hebt):

• Ijzertekort
  • Vitaminetekort
  • Te weinig gegeten te veel gesport
  • Te veel/ te weinig geslapen en dan de tijd tussen het op de fiets stappen en wakker worden heel klein is (Ik ben dan nog echt dood)
  • Te veel slecht voedsel (En te weinig “Goede” voeddingstoffen")
  • Het zelf ook niet meer genieten van dingen en overal het negatieve uithalen (Stress kwam tot een punt dat me lichaam er onder leed)

Het kan ook een ziekte zijn zoals ME, een wel bekende vermoeidheidsziekte.
Maar ik hoop voor je dat dat het niet is!

Sterkte!

Ik zou toch een bloedonderzoek laten doen.
Druk op de ogen, koorts en duizeligheid kan op iets wijzen. Zeker als dit al even bezig is…
Als het gewoon futloos en moe is, zal het waarschijnlijk lente moeheid zijn. Ginseng en koninginebrij zijn daar super voor. (die van goede kwaliteit is wel wat duurder)

Hmm, het klinkt als een depressie? Mijn moeder heeft ook last van depressiefheid, als ze geen pillen slikt. Dan voelt ze zich duizelig etc. Zeker even bloed laten prikken.

Ga eerst maar gewoon naar de dokter luisteren & bloed laten prikken denk ik, misschien komt daar wat uit.

Ik zou even bloed laten prikken. Het eerste dat in mij opkwam was een ijzertekort, maar het zou misschien ook pfeiffer kunnen zijn (omdat je zo snel moe bent… maar ik weet niet wat verdere kenmerken daarvan zijn).

lage bloeddruk :face_with_raised_eyebrow:?

Pfeiffer kan ook.

Maar ik denk dat je gewoon tot de uitslag van de bloedtest naar je moeder moet luisteren. Het klinkt een beetje hard maar je zult niet dood gaan van naar school gaan. Meestal wordt je als je thuis blijft zelfs zieker omdat je dan niks doet.